Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg hadde et veddemål for ei uke siden, om ikke å snuse/røyke. Den som gjorde det skulle betale, ca 500 kroner. Jeg glemte om hele veddemålet og kjøpte meg snus her om dagen. Kjæresten vet at jeg vil slutte å snuse, så han spurte meg, per tlf, om hvordan det gikk med meg og om jeg overlever. "Hehe, kjøpte en boks stad" glap ut av meg. Han lo og sa at han var glad han vant. Oops! :fnise:

Så jeg lurer på, noe han sa, er det slik at veddemålet er over og at han ikke trenger å holde avtalen, eller går det opp i opp om han også gjør det? Han mener at det ikke gjør det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å være litt pirkete: har du bare kjøpt boksen, eller har du åpnet den og snust?

• Liker 2
Skrevet

Bare for å være litt pirkete: har du bare kjøpt boksen, eller har du åpnet den og snust?

Har snust :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Var veddemålet tidsbegrenset, eller var det bare for å se hvem som sprakk? Hvis det ikke var tidsbegrenset (f.eks. en måned), så mener jeg at det er avgjort når du nå har tapt, og at du skal betale ham 500kr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var veddemålet tidsbegrenset, eller var det bare for å se hvem som sprakk? Hvis det ikke var tidsbegrenset (f.eks. en måned), så mener jeg at det er avgjort når du nå har tapt, og at du skal betale ham 500kr.

Bare for å presisere:

Du bør i så fall betale, selv om han snuser nå i ettertid.

Skrevet

Dersom ordlyden var at "den som snusar/røyker må betale den andre 500 kr", så har det ingenting å seie kven som ryk først, og han må sjølv betale deg når han gir opp. Eventuelt kan det òg gjerast gjeldande for kvar gong ein snusar/røyker etter den første sprekken. Litt som med ei bannekrukke der kvar og ein må legge i pengar for kvar gong ein bannar.

Var ordlyden derimot "den som snusar/røyker først må betale den andre 500 kr" eller "den første som snusar/røyker heretter må betale den andre 500 kr", så er han "fri" no, og kan gjere som han vil utan å måtte betale.

• Liker 4
Skrevet

Har snust :sjenert:

You snus, you loose. ;)

• Liker 1
Skrevet

Dersom ordlyden var at "den som snusar/røyker må betale den andre 500 kr", så har det ingenting å seie kven som ryk først, og han må sjølv betale deg når han gir opp. Eventuelt kan det òg gjerast gjeldande for kvar gong ein snusar/røyker etter den første sprekken. Litt som med ei bannekrukke der kvar og ein må legge i pengar for kvar gong ein bannar.

Var ordlyden derimot "den som snusar/røyker først må betale den andre 500 kr" eller "den første som snusar/røyker heretter må betale den andre 500 kr", så er han "fri" no, og kan gjere som han vil utan å måtte betale.

Det var som du sier i første avsnitt.

Skrevet

Det var snakk om uken som var, så da tror jeg nesten at det går opp i opp :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...