AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Del Skrevet 6. mars 2012 Hei! Jeg har nettopp blitt gift, og har en god del kontakt med min eks, da han er far til mine to barn. Både på foreldremøter i barnehagen, skolen osv.. Vi må jo samarbeide nokså tett, og prater derfor endel sammen. Mest "profesjonelt" ift. barna. Det var foreldremøte på skolen bare noen dager etter bryllupet. Vi ble sittende sammen, og måtte bl.a. signere på noen papirer. Jeg skrev under med mitt nye etternavn. Det forundret meg at han ikke gratulerte meg, eller kommenterte giftemålet i det hele tatt. Vi var jo tross alt et par i syv år og har to barn sammen.. Skuffer meg litt. Også mannens eks har vel heller ikke kommentert giftemålet. Da hun måtte signere på noen papirer ifm. bryllupet, har hun kuttet kontakten helt. Hun gratulerte bl.a. alltid ham med dagen via facebook, men ikke etter bryllupet. Nå begynner jeg å tenke på om det bygger på sjalusi, eller om det rett og slett er merkelige krav jeg stiller? Altså at det er vanlig folkeskikk å gratulere med bryllupet, selv om det er ekser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Del Skrevet 6. mars 2012 Dette blir innpå den private sfære, og som eks vil man vel bare ha kontakten man må ha mtp barn, avtaler ang.henting/ bringing etc. Tror ikke det har noe med sjalusi å gjøre, dere er jo ikke bestevenner ( sikkert) , og hadde vel ikke hatt kontakt om det ikke var for barna. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 6. mars 2012 #3 Del Skrevet 6. mars 2012 Ikke tenk mere på det, det er ikke noe å henge seg opp i. Menn er ikke så verbale allikevel. Det er personlig, over i det private som han ikke har noe med så han tar vel en avstand da. Godt er det. Blir kleint da når han kjenner deg såpass godt, og har gått videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 7. mars 2012 #4 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg lurer litt på hvorfor du bruker energi på å tenke på det. Er vel ikke noe å henge seg opp i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 7. mars 2012 #5 Del Skrevet 7. mars 2012 For meg og min mann var det en selvfølge å invitere eksen min, den nye dama hans og deres nyfødte baby i bryllupet vårt, det skulle da bare mangle. Det var utrolig koselig å ha dem der, og min mann har også et godt forhold til dem. Jeg må si jeg er sjokkert over at det faktisk er så til de grader uvanlig og umormalt å ha et vennskapsforhold til eksen sin. Vi fikk utrolig mange spørsmål og kommentarer fordi vi valgte å invitere dem i bryllupet, og det synes jeg blir helt feil. Selv om jeg faktisk har flere gode grunner enn de aller fleste til å lage bråk med eksen min, så velger jeg å la det ligge i stedet for å grave opp gammel dritt - og våre to barn er faktisk veldig glade for at vi oppfører oss som siviliserte mennesker. Synes det er helt forkastelig at folk som har barn sammen ikke engang klarer å snakke sammen, og langt mindre samarbeide med hverandre. Det er rett og slett utrolig barnslig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Del Skrevet 7. mars 2012 Skjønner ikke helt hvorfor du mener at de skal "kommentere" at du har giftet deg? Selv om bryllupet sikkert er en big deal for deg, og det eneste som har stått i hodet ditt i omtrent en evighet, så er det ikke nødvendigvis interessant for andre. Jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om andres bryllup, det er totalt uinteressant. Så jeg har sikkert glemt å gratulere folk mer enn en gang. Det betyr ikke at jeg er sjalu av den grunn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 7. mars 2012 #7 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg reagerer også på at det er på mange måter unormalt at man har et godt forhold til ex. Da jeg ble sammen med mannen min så måtte jeg i tenkeboksen noen ganger, for jeg visste at han og ex hadde et godt forhold, og at dette forholdet kom til å bli. Sånn at jeg visste at jeg fikk henne med på kjøpet, om dere forstår. Så da gjorde jeg det veldig enkelt. Vi inviterte henne og hennes forlovede i bryllupet, og hun var til og med min forlover. Ja vi har et unikt forhold, vi er ofte sammen, vi nyter livet som 2 par som deler ansvaret for 2 gutter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #8 Del Skrevet 7. mars 2012 Min eks var forlover til mannen min. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samulita Skrevet 7. mars 2012 #9 Del Skrevet 7. mars 2012 Skjønner ikke helt hvorfor du mener at de skal "kommentere" at du har giftet deg? Selv om bryllupet sikkert er en big deal for deg, og det eneste som har stått i hodet ditt i omtrent en evighet, så er det ikke nødvendigvis interessant for andre. Jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om andres bryllup, det er totalt uinteressant. Så jeg har sikkert glemt å gratulere folk mer enn en gang. Det betyr ikke at jeg er sjalu av den grunn. Så enig her. Jeg legger knapt merke til at folk gifter seg. Han er vel av samme ulla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #10 Del Skrevet 7. mars 2012 jeg var ikke engang klar over at bryllup skulle gratuleres jeg, det tror jeg aldri jeg har gjort før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #11 Del Skrevet 7. mars 2012 De eneste gangene jeg har gratulert folk med giftemål, er de gangene jeg faktisk har vært i bryllupet. Bryllupet ditt er overstått nå, så slutt å være bridezilla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 7. mars 2012 #12 Del Skrevet 7. mars 2012 Det virker som om du prøvde å gjøre et poeng ut av å signere med nytt navn foran ham, for så å forvente at han skulle kommentere det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 7. mars 2012 #13 Del Skrevet 7. mars 2012 Personlig ville jeg ha synes det var mer naturlig at en eks ville gratulere eller kommentere, enn å ikke si et eneste pip. At ikke naboer og kollegaer kommer stormende for å gratulere er nå èn ting - men at en eks som man har barn med ikke sier et pip er litt rart synes jeg. Skjønner at TS stusser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #14 Del Skrevet 7. mars 2012 Hei! Jeg har nettopp blitt gift, og har en god del kontakt med min eks, da han er far til mine to barn. Både på foreldremøter i barnehagen, skolen osv.. Vi må jo samarbeide nokså tett, og prater derfor endel sammen. Mest "profesjonelt" ift. barna. Det var foreldremøte på skolen bare noen dager etter bryllupet. Vi ble sittende sammen, og måtte bl.a. signere på noen papirer. Jeg skrev under med mitt nye etternavn. Det forundret meg at han ikke gratulerte meg, eller kommenterte giftemålet i det hele tatt. Vi var jo tross alt et par i syv år og har to barn sammen.. Skuffer meg litt. Også mannens eks har vel heller ikke kommentert giftemålet. Da hun måtte signere på noen papirer ifm. bryllupet, har hun kuttet kontakten helt. Hun gratulerte bl.a. alltid ham med dagen via facebook, men ikke etter bryllupet. Nå begynner jeg å tenke på om det bygger på sjalusi, eller om det rett og slett er merkelige krav jeg stiller? Altså at det er vanlig folkeskikk å gratulere med bryllupet, selv om det er ekser? Når du skriver "nettopp" - hvor lenge er det siden? For når noen sier nettopp, tenker jeg sånn maks 2 uker liksom. Men så skriver du at eksen til mannen din har sluttet å gratulere ham med dagen på Facebook. Og det er klart, det kan jo hende han har hatt bursdag innenfor 14 dager etter bryllupet, men mest sannsynlig ikke? Jeg tror kanskje du leser det du vil lese inn i det at de ikke har gratulert dere. At du ønsker/håper det er sjalusi som ligger i bunnen, og at du er bittelitt... skadefro? Det er ikke nødvendigvis naturlig at eksen(e) din(e) gratulerer deg med at du endelig har funnet den rette, om du skjønner. Det trenger på ingen måte å ligge noe sjalusi bak det - men det kan jo hende det ligger en liten sårhet der? Var du eller mannen din gift med deres ekser? Eller er det første gang dere begge er gift? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 7. mars 2012 #15 Del Skrevet 7. mars 2012 Tråden ryddet for spam Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaHan Skrevet 7. mars 2012 #16 Del Skrevet 7. mars 2012 Trådstarter virker litt selvopptatt...selvfølgelig gratulerer ikke eksen. Hvorfor skulle han det? Er vel en grunn til at han er eks. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 7. mars 2012 #17 Del Skrevet 7. mars 2012 Det at ingen av eksene ikke gratulerer sier vel sitt, du og fyren din har gjort dere upopulære... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. mars 2012 #18 Del Skrevet 8. mars 2012 Eksen min sa gratulerer da han kom og hentet vårt felles barn som skulle være hos han mens vi var på bryllupsreise, men det var ikke noe jeg forventet forsåvidt. Jeg hadde iallefall ikke hengt meg opp i det hvis han ikke hadde gjort det. Moren hans sendte gave til meg og min nye mann i bryllupet, det var overraskende og koselig! Likedan har jeg gratulert eksen når han har fått nye barn med samboeren sin, og jeg gratulerte han ved neste anledning vi møttes etter at de hadde forlovet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #19 Del Skrevet 8. mars 2012 Hei! Jeg har nettopp blitt gift, og har en god del kontakt med min eks, da han er far til mine to barn. Både på foreldremøter i barnehagen, skolen osv.. Vi må jo samarbeide nokså tett, og prater derfor endel sammen. Mest "profesjonelt" ift. barna. Det var foreldremøte på skolen bare noen dager etter bryllupet. Vi ble sittende sammen, og måtte bl.a. signere på noen papirer. Jeg skrev under med mitt nye etternavn. Det forundret meg at han ikke gratulerte meg, eller kommenterte giftemålet i det hele tatt. Vi var jo tross alt et par i syv år og har to barn sammen.. Skuffer meg litt. Også mannens eks har vel heller ikke kommentert giftemålet. Da hun måtte signere på noen papirer ifm. bryllupet, har hun kuttet kontakten helt. Hun gratulerte bl.a. alltid ham med dagen via facebook, men ikke etter bryllupet. Nå begynner jeg å tenke på om det bygger på sjalusi, eller om det rett og slett er merkelige krav jeg stiller? Altså at det er vanlig folkeskikk å gratulere med bryllupet, selv om det er ekser? Du skriver jo selv at dere har et "profesjonelt" mor/far-forhold, så da tolker jeg det dit hen av han har gått videre og egentlig ikke enser hva som skjer i ditt liv, så lenge det ikke påvirker barna i stor grad. At du har giftet deg med en mann som du trolig bodde med før bryllupet, anser ikke jeg som at barna er påvirket noe særlig annet en at de sikkert deltok i bryllupet... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kite Skrevet 8. mars 2012 #20 Del Skrevet 8. mars 2012 Eksen min skal kanskje stå for musikken på festen om kvelden i vårt bryllup.. Ser ikke noe problem med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå