Gå til innhold

Syk + mat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er syk (influensa) er det noe spesielt som hjelper å spise/drikke for å

bli litt raskere frisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle jeg også likt å vite..

Skrevet

Siden det er vanlig å ha feber ved influensa, så er det veldig veiktig at opprettholder væskebalansen. Akkurat hva du drikker spiller ikke så stor rolle.

Ta gjerne en del smertestillende/febernedsettende sånn at du er helt sikker på å få sove ordentlig. Det er det viktigste av alt :)

Get well!

Gjest mari kontrari
Skrevet

Det får deg kanskje ikke fortere frisk, men jeg syns det hjelper på formen med en skikkelig spicy suppe. Det sterke får deg til å drikke mer vann, i tillegg til at suppen består av mye vann noe som er bra ifht å få i seg nok væske. I tillegg løser det litt opp i nese og hode, og det lindrer følelsen av å være helt tett.

Med gode grønnsaker, sunn olje og f.eks. kylling eller fiskebiter gir det også kroppen god næring å bli frisk på.

Ellers tenker jeg at å spise sunt og næringsrikt, samt å drikke mye vann/saft og urtete i hvertfall ikke gjør deg verre.

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget kyllingkraft!

Den virker faktisk slimløsende, pga de lange molekylene i kyllingkraften. Så lag en god varm suppe på kyllingkraft, gjerne med litt ingefær og hvitløk i.

Fennikelte virker også slimløsende.

Skrevet

Du kan sørge for å ikke bli slappere enn det som kommer av influensaen, spise godt og sunt og drikke næringsrike drikker.

God bedring!

Skrevet

Potetgull og cola!

Feber øker svetteproduksjon og metabolisme - to faktorer som fører til dehydrasjon. Cola inneholder elektrolytter kroppen trenger, og får man ikke i seg særlig mye mat, er ikke sukkeret dumt heller. Potetgull inneholder salt, som man også trenger når man svetter mye.

Farris er også fint pga saltinnholdet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...