Gå til innhold

Snøballhund!


Imax

Anbefalte innlegg

Min hund ser ut som en snøball, eller vrengt polvott hvis du vil, når vi har vært ute i snøen. Hvordan fjerner du snøen på hunden din?

Med børste/kam?

Dusj?

Føner?

Lar den ligge på varmekablene på badet til den er ferdigsmeltet :ler:

Jeg heller mot det siste, men måtte kapitulere da bikkja ikke var tint etter en halv time. Dyreplageri! Så den havnet i dusjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår hund er strihåret/korthåret og har derfor ikke med seg de helt store mengdene med snø inn. Vi børster av det verste og lar resten forsvinne av seg selv (på stuegulvet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har ganske glatt pels, men til gjengjeld "subber den nedpå" :ler: (Det er en dachs...). Jeg bruker spraybalsam (Sånn som det er meningen at man skal spraye i håret etter vask og la sitte i)! Det hindrer at snøen fester seg samtidig som det gjør veisalt og annen "seig vintermøkk" lett å fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke formfett og puddel til å stemme helt overens... Med mindre en puddeleier har testet dette og kan dele erfaringer, tror jeg at jeg står over. Pelsstell er det nok av, om jeg ikke skal ha formfett i pelsen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha formfett *i* pelsen, men *på* pelsen. Om det funker å få til med puddel, vet jeg dog ikke. Takk og lov for Labradorens korte pels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formfett på pelsen til en hund?

Kan ikke det vær farlig?

Vet ei som døde av å sniff formfett!

-veldig skeptisk-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feg har også hørt om formfett- men ikke brukt det selv for det virker så klisset.

Jeg pleier å klippe han ned om vinteren så fanene ikke subber sånn nedi. For å ungå stor snøball i brystet så har vi noen ganger på en frakk.

Om det er snøballer der så prøver jeg å løse dem med fingrene eller en kam. Og det som da er igjen lar jeg smelte på badet (ikke så gøy å gå i alle småpyttene som blir rundt på gulvene ellers). Det har hendt noen få ganger at jeg har brukt dusjen, men da blir hunden klissvåt og tørker ikke på flere timer. Hehe jeg er glad vi har lite snø her jeg - jeg er ikke så glad i snøballhund :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at jeg gikk fra Cocker til Schäfer og er ferdig med den problemstillingen.....

Dusjen var det vi brukte den gang da - nå slipper jeg unna med ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også puddel - ei storpuddeljente på 7 mnd :) Vi liker henne litt "lodden", og dermed kommer hun inn med snøklumper både på føttene og under magen.

Vi varierer litt hva vi gjør. Vi gjør alt fra å sette henne i badekaret og la henne tine der, la henne være på badet eller legge et håndkle i stua og la henne ligge der. Vi har ikke brukt dusjen foreløpig, for da blir hun jo bare enda våtere...

Føler vel egentlig ikke at noen av disse løsnigene er helt knallbra, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Har også problemer med snø, og følger oppdretters råd:

Gni hvit vaselin godt inn i hendene og stryk forsiktig over labber, bein og andre steder snøen setter seg. Det hjelper faktisk - og nei, det er ikke klissete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...