Gå til innhold

Når er det russetiden starter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker litt på når de begynner å terrorisere oss første klassinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra august til juni.

Om de ikke har fått russeutstyr betyr lite.

Noen steder starter det ikke før i april, begynnelsen av mai.

Gjest Raindrops
Skrevet

Vanligvis varer russetiden fra 1 - 17 mai.

• Liker 1
Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

Starter mellom 22-24 april et sted :) er ikke helt sikker, også er det litt forskjellig i forhold til hvor du bor (når den første kåringen er)

Edit: altså russetiden starter med den første kåringen.

Endret av Lolita-
Skrevet

Russetiden varer fra 1-17 mai. Men mange steder starter de å gå med klærne før det, og atter andre steder starter de å terrorisere førstiser enda tidligere, det spørs egentlig hvilke tradisjoner som gjelder ved din skole.

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Russetiden varer fra 1-17 mai. Men mange steder starter de å gå med klærne før det, og atter andre steder starter de å terrorisere førstiser enda tidligere, det spørs egentlig hvilke tradisjoner som gjelder ved din skole.

Som sagt så starter russetiden etter første russekåring som er i slutten av april...litt avhengig av hvor man bor. Etter denne kåringen begynner man med rulling og slikt, etter dette bruker man også russebuksen.

Så russetiden starter altså IKKE 1. mai

Skrevet

"Terroriseringen" begynner som regel etter påske, spørs kati man har lov til å gå med russekler..

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt så starter russetiden etter første russekåring som er i slutten av april...litt avhengig av hvor man bor. Etter denne kåringen begynner man med rulling og slikt, etter dette bruker man også russebuksen.

Så russetiden starter altså IKKE 1. mai

Det kommer da virkelig an på hvor man bor! Ikke vær så bastant. Der jeg var russ begynte russetiden 1. mai. Ikke plaget vi førsteklassinger heller.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var russ i gamledaer(2007) så startet det etter russedåpen. Russedåpen varierer litt, men pleier å være rundt 1. mai. 17 mai er det slutt!

Men etter å ha bodd i oslo et par år ved siden av hartvig nissen vgs så kan det virke som om russetiden nå er utvidet til russeåret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare en dag hvor første klassingene skal bli "plaget". Og det er på terror dagen, altså første skoledag etter 1.mai. Men det er vel noen idioter som har utvidet det også.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, forumet har tapt seg. Russediskusjoner? virkelig?

• Liker 1
Gjest Gjest_Kalia
Skrevet (endret)

Det kommer da virkelig an på hvor man bor! Ikke vær så bastant. Der jeg var russ begynte russetiden 1. mai. Ikke plaget vi førsteklassinger heller.

Har da ikke sagt noe om plaging av 1. klassinger jeg heller, men blir feil at folk sier det starter 1.mai. Sa også at det det var forskjellig fra hvor du bor, men at det hvert fall starter rundt 20 ++ april. Og sikkert ikke før 1.mai for noen.

(I oslo - akershus området starter det hvert fall rundt 20)

Red; leif (:

Endret av Lolita-
Skrevet

Jeg bor i Akershus, og vi starte i slutten av april, hadde vel litt over 3 uker.

Gjest Rivera
Skrevet (endret)

Her er russedåpen 26. april :)

Edit: Så 27. april er det vi begynner å "plage" første- og andreklassene.

Endret av Rivera
Skrevet

vi hadde 25 april:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...