AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Har en visdomstann som holder på å vokse ut. det er bare tannkjøtt der foreløpig, men problemet mitt er at det stinker. jeg er flink med tannhygienen, men pusser jeg for mye i området der blir tannkjøttet sårt og blør, og pusser jeg for lite så blir det jo ikke ordentlig rent. men det stinker uansett, og jeg kvier meg for å snakke og være rundt folk. er det noe jeg kan gjøre med det, noe tannlegen kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Betennelse. Tannlege. I morgen. hva kan tannlegen gjøre? ts
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Åpne opp hele driten og sjekke hva som er feil. Fjerne tanna om den er råtten og gi deg antibiotika.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 forresten, mulig det er en betennelse, men det gjør ikke noe vondt.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Åpne opp hele driten og sjekke hva som er feil. Fjerne tanna om den er råtten og gi deg antibiotika. hjelp, det hørtes ganske drastisk ut. hvordan kan tanna ha blitt råtten? den har jo ikke kommet litt ut engang, ligger bare under tannkjøttet ts
Silfen Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Fordi visdomstenner har en tendens til å bli det. Derfor må de oftere fjernes, i forhold til andre tenner.
Minya Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 ligger bare under tannkjøttet Nettopp derfor. Er det et lite hull i tannkjøttet ned til tanna, kan det legge seg matrester og bakterier der. Mange må operere ut visdomstennene sine rett og slett fordi de ikke er annet enn hull. Tannlegen kan sjekke dette, samt sette opp time for fjerning av tanna om det skulle være nødvendig. H*n kan også gi råd om munnskyllevann som kan ta en evt tannkjøttbetennelse.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 da venter jeg litt. vil ikke operere den ut hvis jeg ikke må. betennelsesdempende munnskyllevann er vel corsodyl? en annen visdomstann hadde jeg samme problem med, men lukten gikk over når den vokste litt ut. så jeg tenkte det samme kan skje med denne. ts
LittleJ Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Bah, har det samme! Men trur egentlig det er ganske normalt... Er jo ikke en betennelse, det har jeg hatt og det gjør VONDT! Men du kan jo bruke Corsodyl uansett =)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Bah, har det samme! Men trur egentlig det er ganske normalt... Er jo ikke en betennelse, det har jeg hatt og det gjør VONDT! Men du kan jo bruke Corsodyl uansett =) ja, en betennelse gjør jo vanligvis vondt ,tror jeg. skal prøve å skylle med corsodyl, håper det funker litt.
Silfen Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 ja, en betennelse gjør jo vanligvis vondt ,tror jeg. skal prøve å skylle med corsodyl, håper det funker litt. Ikke nødvendigvis. Jeg hadde betennelse i forbindelse med visdomstann, som gjorde at jeg ikke kunne åpne kjeven. Det var ikke vondt i det hele tatt. Bare veldig kjipt.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 Ikke nødvendigvis. Jeg hadde betennelse i forbindelse med visdomstann, som gjorde at jeg ikke kunne åpne kjeven. Det var ikke vondt i det hele tatt. Bare veldig kjipt. jeg har ikke noen ubehag bortsett fra lukten, og at det er vanskelig å pusse på vanlig måte i det området, for da kan tannkjøttet begynne å blø.
Myldre Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Huff, husker da jeg hadde betennelse, hele kinnet mitt så ut som en ballong huffa meg. Tannlegen spylte inn saltvann eller noe, ga meg litt bedøvelse også.. da jeg gikk hjem satte jeg fast piercingen min mellom fortenna pga bedøvelsen . Haha Husker godt at jeg siklet da jeg sto i kø i butikken også, aah, good times:) 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 jeg skal definitivt dra til tannlegen hvis det begynner å gjøre vondt. Men foreløpig ser jeg det an litt fortsatt, tror jeg. prøver med corsodyl
Gjest gjest Skrevet 6. mars 2012 #16 Skrevet 6. mars 2012 Hei! Jeg hadde det samme når mine visdomstenner kom ut, det betyr ikke at du MÅ operere de ut hvis dette er det eneste problemet. Skyll med corsodyl, og bruk corsodyl gel direkte på området der det er vondt/betennelse. Viktig at du holder området rent. Bruk tanntråd (det kan være litt ømt) Det er uansett lurt å bestille en time med en tannpleier som kan hjelpe deg å rense området, og evt ta en vurdering om tennene burde opereres ut. Jeg måtte ikke det, og lukten og betennelsen forsvant eller 2-3 dager. Hvis jeg kjente at betennelsen blusset opp igjen så smurte jeg bare på corsodyl gel, og det funket som bare det.
Gjest gjest Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 Hei, Må bare presisere at corsodyl gel funker MYE bedre enn corsodyl munnskyll! Du smører på et tykt lag direkte på det betente området
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #18 Skrevet 6. mars 2012 Hei, Må bare presisere at corsodyl gel funker MYE bedre enn corsodyl munnskyll! Du smører på et tykt lag direkte på det betente området tusen takk for tips, da kjøper jeg corsodyl gel
sequin Skrevet 7. mars 2012 #19 Skrevet 7. mars 2012 Jeg bare kupper litt av tråden din TS Har halsbetennelse og skylte med corsodyl morgen og kveld, og betennelsen er nesten helt borte (litt skurrete enda), men tungen min er helt ødelagt, nummen og varm! Kan jeg skylle to ganger i dag da, eller bør jeg vente? Vet dere snakker om Gel her, men håper noen kan svare fordet
Gjest 1 Skrevet 7. mars 2012 #20 Skrevet 7. mars 2012 Hei, Men er corsodyl bra mot halsbetennelse?? "Corsodyl munnskyllevæske brukes for å forebygge bakteriebelegg på tennene, tannkjøttbetennelse og andre infeksjoner i munnhulen http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Lunger-og-luftveier/Halsbetennelse/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå