Gå til innhold

Feber feil vei?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer, jeg er veldig slapp og trøtt i dag, og litt sånn "uggen" i kroppen følelse, kald på hendene. så tenkte jeg skulle ta feberen, følte pannen var varm i forhold til vanlig,

Så fikk jeg opp at tempraturen var 35.5, jeg målte flere ganger...

Så det jeg lurer på kan feberen gå feil vei? Og er det farlig? sant skal sies at min normal tempratur ligger på 36,5 til vanlig, men ja, er det farlig? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også feber feil vei. Aner ikke hva som er årsaken, men såvidt jeg vet er det ikke farlig før du bikker 33,5-34 grader.

Er kun når jeg er skikkelig alvorlig syk med betennelsestilstander i kroppen at temperaturen min går over 37,5.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer, jeg er veldig slapp og trøtt i dag, og litt sånn "uggen" i kroppen følelse, kald på hendene. så tenkte jeg skulle ta feberen, følte pannen var varm i forhold til vanlig,

Så fikk jeg opp at tempraturen var 35.5, jeg målte flere ganger...

Så det jeg lurer på kan feberen gå feil vei? Og er det farlig? sant skal sies at min normal tempratur ligger på 36,5 til vanlig, men ja, er det farlig? :sjenert:

Målte du i rektum (eller evt i vagina)? Andre måter å måle temp på kan være unøyaktige og gi feil temperatur.

Skrevet

Tror nok ikke det er så farlig med lav kropstemp. Selv, har jeg normal temp på 34-35.

AnonymBruker
Skrevet

Målte du i rektum (eller evt i vagina)? Andre måter å måle temp på kan være unøyaktige og gi feil temperatur.

:jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er syk eller har nedsatt allmenntilstand så er det ikke farlig å få lav kroppstemperatur. Om du er syk/har nedsatt allmenntilstand så kan kroppen senke temperaturen bla pga sjokk eller det blir en "feilstilling" i temperaturområdet i hjernen. Om man er hypoterm med dårlig allemnntilstand så bør det sjekkes av lege.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min søster har det også slik. Ikke farlig, men bør ikke synke under 35, da bør du kontakte lege om så skjer. Ps: om du måler med øretermometer kan disse måle opptil en grad feil.. stort sett en grad lavere enn faktisk faktisk temperatur. . mye dårlige øretermometre på markedet så man kan bli lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...