AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har fått meg et stort problem! Etter at jeg begynte på quetiapin orifarm har jeg gått opp 4 kilo i vekt! Dette på litt over 1 uke!! Jeg har helt panikk, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er sulten hele tiden og higer alltid etter mat. I løpet av ett kvarter har jeg spist en slik boks med nudler og en hel pakke potetgull. Nå frister det å mekke i stand lasagnen som ligger i frysen og samtidig lage ostekake. Jeg ønsker IKKE å gå opp mer i vekt. Jeg har nettopp gått ned fra 85 til 70 kg (men veier 74/75 nå) og ønsker ikke å gå opp mer. Tips til hva jeg kan gjøre? Vet ikke om jeg enda burde skifte medisin, må først sjekke den psykiske virkningen av den.
*happy* Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Nå vet jeg ikke dosen du tar eller for hva, Jeg mener ikke å skremme, men når jeg begynte på seroquel (quentiapin) gikk jeg opp 30 kg på 8-9 uker, står på 800 mg for schizofreni. Det er lett å gå opp da som du sier man higrer etter mat. Men selvom det var kjipt å gå opp de 30 gjør jo medisinen til at jeg har det bedre, så du må se fordeler og ulemper, MEN ta det opp med legen din snarest. Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Den medisinen er det MANGE som går opp i vekt av. Får du den for søvn, eller som antipsykotikum?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå