Gå til innhold

Katter som har rumpa i lufta


iskaffe

Anbefalte innlegg

Ei venninne har noen hunkatter. 3 stk faktisk. Men hver gang jeg skal stryke og kose med dem så stikker de rumpa så høyt opp i lufta som de bare klarer! Rett opp står den, mens hodet bøyes ned i gulvet.

Synes det er veldig merkelig for jeg har hatt mange katter selv og de har aldri oppført seg slik. Trodde kanskje det hadde noe med at de hadde løpetid men de oppfører seg slik året rundt. De er også kastrerte.

Noen som aner hvorfor? Synes det er litt underlig, og ganske komisk til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen katter bare ER sånn. :fnise:

Den bevegelsen med ræva rett til værs er egentlig en "nå er jeg klar for hanky-panky"-indikasjon, men det er mange kastrerte hunkatter, samt noen hannkatter som fortsatt gjør det.

Katta vår er en sånn, hver gang man stryker henne over ryggen, skyter ræva i været. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var en refleks. At det henger igjen fra når kattemor skal få dem til å gå på toalettet. At hun slikker rundt haleområdet, og de strekker seg. Og når man koser eller klør i halefestet, så trigger man refleksen. Aner ikke hvor jeg har det fra, men det er hvertfall helt klart at min katt strekker halen opp i været hver eneste gang jeg klør ved halefestet.

Jeg tror ikke katten min er klar til "hanky-panky" så mange ganger om dagen - og i tillegg er det er hankatt. Det må være noe mer bak. De løfter jo halen når de kommer for å hilse - kanskje det er noe slik.. Hmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne har noen hunkatter. 3 stk faktisk. Men hver gang jeg skal stryke og kose med dem så stikker de rumpa så høyt opp i lufta som de bare klarer! Rett opp står den, mens hodet bøyes ned i gulvet.

Synes det er veldig merkelig for jeg har hatt mange katter selv og de har aldri oppført seg slik. Trodde kanskje det hadde noe med at de hadde løpetid men de oppfører seg slik året rundt. De er også kastrerte.

Noen som aner hvorfor? Synes det er litt underlig, og ganske komisk til tider!

Hun har ikke en hannkatt og eller ? Hehe I så fall kan det være mine katter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei hun har bare tre kattejenter. De er alle søsken så det er kanskje derfor de oppfører seg slikt alle sammen. :)

Men det er ganske rart. Den ene er så gal at hun holdt på å rulle av trappen da jeg kom og skulle kose med henne. Hun bare måtte stikke rumpa i været uansett hva! :fnise:

Trodde kanskje det hadde noe med at de var kastrerte... at hormonene var gått i spinn og at de aldri får nok "hanky panky"? Men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min hannkatt gjør det samme, ser ut som han koser seg glugg ihjel når han blir klødd ved halefestet/bakerst på ryggen :fnise: Halen rett til værs og maler og gnir hodet i gulvet/mot kanter og patter med potene, ruller seg på ryggen, opp igjen og skyter rompa til værs. Han blir så tussete at han enser ikke så mye rundt seg, kan gjerne falle utom/bikke gjenstander/skvalpe utav vannskåler rundt seg der han går og gnikker hodet og ruller seg :gjeiper: Han som gjerne kan balansere sikk-sakk mellom glassvasene til matmor uten å rive de ned.... ;) ....og det hender seg at han fiser når han holder på :skratte: antageligvis så slapper han så av "der bak"/evt trykker - at det fises :klo: ikke vet jeg, men komisk er han iallefall! (han legger også veldig ofte opp til dette selv, da han rygger seg inntil og skyter rumpa opp)..

Han er kastrert, så har liksom ikke tenkt tanken på at det er kåtskap som driver han til dette :overrasket:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to katter, en hannkatt og en hunkatt (også søsken) som også oppfører seg på samme måte når jeg koser med dem. Jeg tror det bare er en refleks :) Flere andre katter jeg kjenner gjør det også, så tror ikke det er noe unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min gjør ikke det, hun glesfer om hånden min stryker ho helt bak der, men hun har ikke vokst opp med kattemamma, kan det være derfor da?

Jeg er vant med at de andre kattene jeg har hatt går helt i transe når man koser dem der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...