AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Hei! Jeg er ei jente som blir 16 i år.. I går (?) startet det å klø og svi(litt) i venstre brystvorte, og det pågår jo nesten hele tiden.. Har også merket at det nesten flasser, men det er vel kanskje fordi jeg klør.. Det er også littegrann vondt å ta på, men det er kanskje fordi jeg snart får mensen, er forresten vondt på høyre bryst også (så er ikke så bekymret for den).. Men det hjelper å ha noe slags trykk på, om jeg trykker hånda mi neppå, så blir det bedre av en eller annen grunn.. Jeg har smurt meg inn med bl.a. aloe vera, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Slik har det vært en gang før også, men det gikk heldigvis over! Har ingen kuler eller noe. Jeg er veldig flau av meg, og vil ikke gå til lege eller noe før jeg føler jeg MÅ, så derfor - er det noen her som har opplevd det samme? Har dere noen anelse på hva dette kan være? Håper på svar fort..
Gjest Cakenommy Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Tipper det er eksem, gå til legen så får du skrevet ut medisin.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Kanskje det er det ja, men har aldri hatt eksem eller noe tidligere? Er heller ikke allergisk mot noe.. Uff, kanskje jeg må ta den legeturen... - TS
Gjest Cakenommy Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Fortsatt fullt mulig at du har utviklet for eksempel atopisk eksem. Ganske sikker på at det er eksem ihvertfall. Du kommer til å få utskrevet noe som heter hydrokortison, google it.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Har hørt om det, søstra mi tar det, så har det faktisk i hus.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Er også et tegn på graviditet.. Slik du er obs så det 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Er ikke seksuelt aktiv, så kan nok ikke være det Er så jomfru som det går, heheh 1
Sugerøret Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 kan komme av bytte av vaskemidler eller at en har brukt klær som ikke har vært vasket før bruk.Samme om en har gått uten bh og gnisset vorten litt.Prøv en FET krem som du klapper inn og eventuelt dekk vorten til med et plaster før du kler på deg.
LittleJ Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Trenger ikke gå te legen om det er eksem, da... Har jo masse greier på apoteket! Prøv Dexem ell Hydrokortison =)
Sugerøret Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Trenger ikke gå te legen om det er eksem, da... Har jo masse greier på apoteket! Prøv Dexem ell Hydrokortison =) Mjoo, for det finnes mange typer eksem. Å styre med kortisonkremer på slik tynn hud-kan i ekstreme tilfeller gi økt problemer og enda tynnere hud. Alltid smart å få bekreftet mistanke/diagnose før en styrer for mye selv på enkelte steder og med enkelte ting
Gjest Cakenommy Skrevet 6. mars 2012 #11 Skrevet 6. mars 2012 Mjoo, for det finnes mange typer eksem. Å styre med kortisonkremer på slik tynn hud-kan i ekstreme tilfeller gi økt problemer og enda tynnere hud. Alltid smart å få bekreftet mistanke/diagnose før en styrer for mye selv på enkelte steder og med enkelte ting Det finnes også mange forskjellige styrker på hydrokortison, derfor er det greit å oppsøke lege for å få rett type. Hun bør bruke parfymefri fuktighetskrem, og A-krem (fet fuktighetskrem)
Meridian Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har fått kløe på brystvortene når jeg har spist altfor mye søtsaker og brus og slike ting. Sukker er fyfy. Det kan ikke være noe sånt, da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå