Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. mars 2012 #21 Skrevet 6. mars 2012 Jeg er enig i at noen jenter gjør det veldig vanskelig og komplisert for gutta ved å ikke være rett frem, og si ting slik de er. Men, det kan også virke som noen gutter mangler litt antenner, eller bare er fryktelig dårlig på å lese kroppsspråk. Hvis jeg slamrer med døra og nekter å prate med deg, er det virkelig nødvendig å spørre om jeg er sint? Da går det an å tenke tilbake to minutter, å skjønne at jeg faktisk ikke syns det var greit at du kjøpte en ny bil uten å spørre.
Gjest Bandit Skrevet 6. mars 2012 #22 Skrevet 6. mars 2012 Jeg er enig i at noen jenter gjør det veldig vanskelig og komplisert for gutta ved å ikke være rett frem, og si ting slik de er. Men, det kan også virke som noen gutter mangler litt antenner, eller bare er fryktelig dårlig på å lese kroppsspråk. Hvis jeg slamrer med døra og nekter å prate med deg, er det virkelig nødvendig å spørre om jeg er sint? Da går det an å tenke tilbake to minutter, å skjønne at jeg faktisk ikke syns det var greit at du kjøpte en ny bil uten å spørre. Enig i at mange av oss mangler antenner. Det er jo fordi vi sjeldent har trengt å bruke dem. Har vi et problem, så tar vi det opp. Og hvorfor ikke ta det opp på en grei måte i stedet for å bare smelle med døra? Er det særlig konstruktivt? 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. mars 2012 #23 Skrevet 6. mars 2012 Enig i at mange av oss mangler antenner. Det er jo fordi vi sjeldent har trengt å bruke dem. Har vi et problem, så tar vi det opp. Og hvorfor ikke ta det opp på en grei måte i stedet for å bare smelle med døra? Er det særlig konstruktivt? Nei, absolutt ikke. Men noen ganger gjør vi ting i affekt, som ikke nødvendigvis er spesielt gjennomtenkt eller konstruktivt. Og da kan det faktisk være ekstra provoserende å høre "er du sint?"
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #24 Skrevet 6. mars 2012 ...da kan det faktisk være ekstra provoserende å høre "er du sint?" "Nei, hva skulle jeg være sint for?!?!?!?!? FORBANNA TOSK!!!" Vi spør fordi vi lurer og vi lurer på hvorfor dere er sinte. Irriterende nok blir kvinner bare enda sintere når man spør. Som om det er ille at man bryr seg? *sukk* Hvis man har så "sosiale antenner" at man plukker opp hver minste ting så blir det også irriterende. "Men jeg hører jo på stemmen din at du ikke er blid kjære, hva er i veien? Si det nå, jeg hører at alt ikke er i orden"
Gjest Bandit Skrevet 6. mars 2012 #25 Skrevet 6. mars 2012 Nei, absolutt ikke. Men noen ganger gjør vi ting i affekt, som ikke nødvendigvis er spesielt gjennomtenkt eller konstruktivt. Og da kan det faktisk være ekstra provoserende å høre "er du sint?" Er enig i den. En kompis av meg spør alltid. Han vet jo at dama si er grinete, men for ham er det en åpning på en samtale. En oppklaring. En samtale som aldri kommer, fordi hun blir enda mer grinete...
Gjest UngKalven Skrevet 6. mars 2012 #26 Skrevet 6. mars 2012 De gangene jeg har spurt her på forumet om hvordan jenter tenker og fungerer er det alltid menn som har svart best. Det kan jo være at jentene bare ikke vil svare. Men man får ihvertfall på følelsen av at jenter ikke kjenner seg selv så godt som man vil forvente og ikke riktig klarer å identifisere seg selv. Og at objektive dermed øyne ser mer av hva som faktisk foregår.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. mars 2012 #27 Skrevet 6. mars 2012 Er enig i den. En kompis av meg spør alltid. Han vet jo at dama si er grinete, men for ham er det en åpning på en samtale. En oppklaring. En samtale som aldri kommer, fordi hun blir enda mer grinete... Hehe, akkurat. Så kanskje han skal prøve en ny taktikk neste gang :gjeiper:
MsMax Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #28 Skrevet 6. mars 2012 Eig i det at vi kvinenr reagerer ofte i affekt og tenker oss ikke alltid så nøye om,derfor kan det plutselig komme et brak fra en dør osv Og det er en ting da å spørre "er du sint? Hva er galt?" i en hyggelig tone istedet for å slenge ut en sarkastisk "er u sint eller??" mens mannen fremdeles sitter i sofaen og skrur på bilmotoren på det hvite stuebordet og tørker av sg olja på nye håndklær 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå