MsMax Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 En kamerat har holdt på å klaga til meg i hele kveld om hvor forbannade kompliserte vi kvinnfolk skal være. Og han ba meg skrive en bok om hvordan finne ut av oss da.. Jeg svarte: "Ta oss mer bokstavelig" For både jeg og de jentene jeg kjenner sier det vi mener,vi driver ikke med spill,sier en ting når vi mener det motsatte osv. Om jeg er intr i en fyr så sier jeg det,i stedet for å spille hard to get. Om noen spør Hva som er galt,så sier jeg hva som er galt istedet for å si "ingenting" men likevel forlange at han faktisk skal skjønne at det er ikke ingenting. Er det virkelig så få slike kvinner som eksisterer?? Og til dere som holder på med det her... Hvorfor i ....... driver dere på slik? Mannen er for pokker ikke tankeleser!! Og til mannfolk: Dere er faen ikke så lette å skjønne seg på til tider heller.. Bare så dere vet det! 3
Steinar40 Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Det som er komplisert er at kommunikasjonen mellom kvinne og mann er et maktspill. 2
Gjest Eurodice Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Det som er komplisert er at kommunikasjonen mellom kvinne og mann er et maktspill. Her har vi det igjen. Du fastslår dette som en universell sannhet. Du har erfaring med bare én kvinne som du ikke vil gi slipp på. Hun er til overmål gift. Kanskje du skulle bevege deg ut i verden og finne ut at det finnes kvinner som er ærlige og ikke spiller. 1
Vulpes Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Jeg ser ikke på meg selv som så veldig komplisert sånn sett, og har fått høre at jeg er en grei jente å være sammen med fordi det er lite drama og tull med meg. Jeg er opptatt av å få fram det jeg mener i krangler, samt prøve å forstå hva den andre mener. Det finnes nok en del drama queen-jenter der ute og, men at alle er så håpløst kompliserte når det gjelder kommunikasjon stemmer så klart ikke
MsMax Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2012 Såklart finnes disse kvinnene,akkurat som det finnes mannfolk som KUN er ute etter sex. Betyr ikke at ALLE er sånn,jeg hater når jeg blir spurt av kamerater: "hvorfor er dere så kompliserte?" etc etc. Jeg mener man finner det man søker som oftest.
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Her har vi det igjen. Du fastslår dette som en universell sannhet. Det ER en universell sannhet. Vi snakker nemlig om to ulike viljer og to ulike egoer. Da blir det et maktspill.
MsMax Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2012 ALLE er ikke opptatt av hvem som har mest makt,noen liker faktisk at forholdet skal være jevnt fordelt på alle områder,om det så er husarbeid elelr hvor mye kontroll man har på den andre personen.
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 (endret) ALLE er ikke opptatt av hvem som har mest makt,noen liker faktisk at forholdet skal være jevnt fordelt på alle områder,om det så er husarbeid elelr hvor mye kontroll man har på den andre personen. La oss tenke oss at vi levde i sammen. Du vil pusse opp kjøkkenet (igjen! hehe) og jeg er ikke noe interessert i det. Hva tror du skjer da? Endret 6. mars 2012 av Steinar40
MsMax Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2012 Jeg hadde lurt på hva som var grunnen til at du ikke ville la meg pusse opp kjøkkenet.OM det var fordi du ikke gadd,så hadde jeg ikke sett på det som en grunn. Hva mener du hadde skjedd?
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Jeg hadde lurt på hva som var grunnen til at du ikke ville la meg pusse opp kjøkkenet.OM det var fordi du ikke gadd,så hadde jeg ikke sett på det som en grunn. Hva mener du hadde skjedd? Pusse opp kjøkken koster tid, krefter, penger, samt er jævlig upraktisk når det pågår. Poenget mitt er at når folk i et par ikke er enige om en sak så blir det fort en maktkamp eller et maktspill. Hvis da ikke den ene parten allerede sitter med bukta og begge endene. 1
MsMax Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2012 Pusse opp kjøkken koster tid, krefter, penger, samt er jævlig upraktisk når det pågår. Poenget mitt er at når folk i et par ikke er enige om en sak så blir det fort en maktkamp eller et maktspill. Hvis da ikke den ene parten allerede sitter med bukta og begge endene. Nå hadde ikke jeg sett vitsen med å pusse opp ett kjøkken (igjen! som du sier) om det allerede var fint osv Og i mitt lille hode tenker jeg at alle er så fornuftige :D
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Nå hadde ikke jeg sett vitsen med å pusse opp ett kjøkken (igjen! som du sier) om det allerede var fint osv Og i mitt lille hode tenker jeg at alle er så fornuftige :D Ja, der kan man da se hvor feil du kan ta! hehe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 TS: Gi han en slik en, denne vil han sette pris på.
MsMax Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2012 TS: Gi han en slik en, denne vil han sette pris på. Hahahahahaa! Mulig jeg ahr dårlig humor etter å ha vært sengeliggende med 40 i feber i 5 dager men,det var morsomt!! 2
Gjest Eurodice Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Poenget mitt er at når folk i et par ikke er enige om en sak så blir det fort en maktkamp eller et maktspill. Vet du hva kompromiss betyr, Steinar? 2
Suzy Skrevet 6. mars 2012 #16 Skrevet 6. mars 2012 Dere må unnskylde Steinar - han har aldri vært i et forhold med en dame, så han har laget seg dine helt egne meninger basert på filmer han har sett og ukeblader han har lest. 1
Gjest Eurodice Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 Dere må unnskylde Steinar - han har aldri vært i et forhold med en dame, så han har laget seg dine helt egne meninger basert på filmer han har sett og ukeblader han har lest. Dette har jeg skjønt for flere år siden. Han ser på enhver uenighet som en maktkamp og et nederlag hvis ikke han "vinner". Hvis han har den holdningen i alle typer forhold, arbeidsforhold, sosial omgang osv., må han slite veldig.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #18 Skrevet 6. mars 2012 TS: Gi han en slik en, denne vil han sette pris på. Haha. Min erfaring er at det er jeg som er rett fram, mens eksen var den som ble sur og grinete, og sa "det går bra" når jeg skjønte at det var noe galt, og som stormet ut av rommet midt under en diskusjon.
Likevekt Skrevet 6. mars 2012 #19 Skrevet 6. mars 2012 Mennesker blir kompliserte når de tolker og analyserer for mye. Hadde alle snakket fra hjertet og ikke holdt noe tilbake tror jeg egentlig de færreste hadde følt det var så komplisert å forstå hverandre. Dessverre fungerer ikke verden slik. Noen ganger unngår vi å fortelle ting for å ikke såre og skape usikkerhet, andre ganger fordi det bare kommer til å gå ut over oss selv hvis vi gjør det. Er det følelser involvert må disse også has hensyn til, og det hele kompliseres ytterligere av at ingen av oss er feilfrie og har typisk ganske forskjellige erfaringer med livet. Tror nok også at kvinner er mer vant med å tolke og analysere enn menn, og dette er noe de bør være bevisst i samhandling med dem. Tilsvarende tror jeg menn typisk er mer vant med å fokusere på det de anser viktigst, eller velge å se løsninger fremfor problemer. Resultatet kan bli at mannen synes kvinnen gjør alt mer komplisert enn det er, og at kvinnen synes mannen virker litt "blind" når det gjelder problemene som opptar henne selv. Selv om jeg synes å se denne tendensen, vil jeg også si at det er mye større variasjon innad i hvert kjønn enn det er mellom kjønnene. Selv tenker jeg ikke på meg selv som noen typisk mann, all den tid jeg bruker på å fundere over alle verdens underfundigheter. I perioder har jeg hatt venninner jeg forsto bedre enn mine kamerater, så jeg tror ikke vi er så ulike, egentlig. 1
Gjest Bandit Skrevet 6. mars 2012 #20 Skrevet 6. mars 2012 Heldigvis er det såpass store individuelle forskjeller slik at vi slipper å si at slik er <sett inn kjønn>. Men generelt sett er det såpass store forskjeller mellom menn og kvinner, at det naturlig nok vil skape problemer og kommunikasjonssvikt. Forskjellene starter allerede på barneskolen. Gutta krangler, gjør opp, og blir venner igjen. Jentene bedriver sosiale spill seg imellom når det oppstår problemer. Det er ryktespredning, baksnakking og utfrysing. Det vil si at jentene behersker dette mentale spillet allerede før de skal ut med gutta. De fleste gutter vet knapt hva som traff dem. Iallefall de som bryr seg. De som ga faen, var stort sett de gutta som var mest populære. Og omtrent alle ville ha de samme 3 guttene på ungdomsskolen. Dette spillet blir heldigvis mildere med årene, men som oftest stopper det ikke. Derfor er det altfor mange kvinner som overanalyserer ting. Alt som blir gjort og sagt, skal analyseres til biter for å skaffe en bedre forståelse. Problemet er at mannen kjører en helt annen linje. Det er klart han oftest taper når han skal møte en kvinne i et slikt spill. Hun har jo hatt trening. I tillegg har hun 384438564 venninner hun deler alt med, mens mannen stort sett er alene. Menn er vant til at kompisene sier rett ut hva de ønsker. Når han ikke får det samme fra kjæresten blir han satt ut. Hvorfor skal han lære seg alle signalene? Bør ikke kvinnen kunne si det hun egentlig mener? Og kvinnen vil gjerne at mannen skal være tankeleser. Ikke rart det blir kræsj. Dette er selvsagt veldig generelt, og det er mange kvinner og menn som går utenom akkurat dette. Det er bare for å nøste opp forskjellene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå