Gå til innhold

Johannes-urt

Fremhevede innlegg

Gjest 89-modell
Skrevet (endret)

Erfaringer her?

Endret av 89-modell
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaringer her?

Fungerte ikke særlig på meg i forhold til beroligende :/

Pass på hvis du bruker p-piller, de kan påvirke virkningen av de!

Gjest 89-modell
Skrevet

Takk, for svar, noe beroligende vil jeg ikke ha , men tenkte prøve dette fordi det ikke er reseptbelag...

Skrevet

Ordla meg litt klønete ser jeg! Det jeg mente var at jeg tok de for at de skulle fungere som beroligende i et veldig stressende periode i livet mitt, men det fungerte ikke så veldig bra. Kjente så og si ingen virkning :)

Gjest 89-modell
Skrevet

Går bra det, jeg forstår..

Ingen andre som har brukt?

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt det i ca en måned. Har vel ikke følt noen virkning, men tenker jeg skal gi det en sjanse i fire-fem måneder. Har forstått det slik at det kan ta litt tid før det gir noen effekt. Håper det ikke bare er mumbojumbo, det er ganske dyrt.

Gjest Gjest
Skrevet

Brukte copralex 1 [r for depressjon ,men slutta da jeg ikke likte bivirkninger ,som la p[ meg 10 kg ,flat i hum;r ,lite sexlyst osv.

begynnte med johannesurt ,og 5 htp ,johannesurt Maa v're 300 mg for aa faa virkning ,tester er gjort paa det , 5 htp brukte jeg 100 mg ,det stimulerer serotonin i hjernen slik som cipralex.n[ bruker jeg de ikke men de hjalp meg veldig ,naa tar jeg 1000 mg omega 3 og vitamin D 5000 iu,

Gjest 89-modell
Skrevet

Brukte copralex 1 [r for depressjon ,men slutta da jeg ikke likte bivirkninger ,som la p[ meg 10 kg ,flat i hum;r ,lite sexlyst osv.

begynnte med johannesurt ,og 5 htp ,johannesurt Maa v're 300 mg for aa faa virkning ,tester er gjort paa det , 5 htp brukte jeg 100 mg ,det stimulerer serotonin i hjernen slik som cipralex.n[ bruker jeg de ikke men de hjalp meg veldig ,naa tar jeg 1000 mg omega 3 og vitamin D 5000 iu,

Forsto ikke helt dette her...

Gjest Gjest
Skrevet

Fungerte ikke særlig på meg i forhold til beroligende :/

Pass på hvis du bruker p-piller, de kan påvirke virkningen av de!

Det kan også påvirke omsetningen i kroppen av en lang rekke andre medikamenter, og kombinasjon med annen medisin bør alltid klareres med lege først.

Gjest 89-modell
Skrevet

Da har jeg begynt på de idag...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt johannesurt i perioder på flere år og føler at det virker. Det kan ta noen uker, men humøret blir mer stabilt og angsten litt mindre. Dessuten sover jeg bedre og har mer tiltakslyst og økt konsentrasjon. Jeg tar også rosenrot som gir energi.

I tyskland er bruken av johannesurt høy samtidig som bruk av antidepressiva er lavere enn i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...