Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest denten
Skrevet

Hei dere! :) Jeg studerer journalistikk, og vi skal lage vår egen avis ved å fokusere på bydelen Grunnerløkka i Oslo.

Som ny i byen vet jeg ikke så mye om Grunnerløkka, og lurte på om det var noen her som hadde noen tips til spennende steder, saker eller personer på Grunnerløkka som jeg burde skrive om? :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo begynne med å skrive navnet på bydelen riktig. Den heter Grünerløkka.

• Liker 3
Skrevet

Du burde starte med å ta deg en tur dit for å få et inntrykk av bydelen selv. Det er vel meninga at du skal være kreativ og komme på noe spennende selv og da nytter det ikke sitte på Internett og vente på at noe skal ramle ned i fanget ditt.

Gjest denten
Skrevet

Du burde starte med å ta deg en tur dit for å få et inntrykk av bydelen selv. Det er vel meninga at du skal være kreativ og komme på noe spennende selv og da nytter det ikke sitte på Internett og vente på at noe skal ramle ned i fanget ditt.

Ja, skal selvfølgelig gjøre det.

Men må da være lov å spørre om tips? Jeg vet ikke en gang hvor det ligger, så ukjent er det for meg. Så hvis noen vet om noen spesielle steder, kafeer osv så hadde jeg blitt glad.

Gjest NerdMedSverd
Skrevet (endret)

Er marked på Birkelunden hver søndag

Endret av NerdMedSverd
Gjest denten
Skrevet

Er marked på Birkelunden hver søndag

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så har absolutt alle i hele verden omtalt den bydelen der, og det er ikke særlig mye spennende å hente av nyhetsverdi lengre.

Alt av restauranter, butikker og annet er omtalt.

Så nyhet eller spennende blir det ikke, jeg hadde heller tatt turen til en bydel i vekst - eller en bydel som har noe nytt å melde ifht sosiale aktiviteter eller noe.

Bruktmarkedet på Birkelunden er koselig, for all del - men...jeg bor rett ved og er der derfor en del sånn i forbifarta, og det er omtrent aldri noe nytt. Og veldig sjeldent bruktperler.

• Liker 1
Gjest denten
Skrevet

Helt ærlig så har absolutt alle i hele verden omtalt den bydelen der, og det er ikke særlig mye spennende å hente av nyhetsverdi lengre.

Alt av restauranter, butikker og annet er omtalt.

Så nyhet eller spennende blir det ikke, jeg hadde heller tatt turen til en bydel i vekst - eller en bydel som har noe nytt å melde ifht sosiale aktiviteter eller noe.

Bruktmarkedet på Birkelunden er koselig, for all del - men...jeg bor rett ved og er der derfor en del sånn i forbifarta, og det er omtrent aldri noe nytt. Og veldig sjeldent bruktperler.

Faktisk ganske enig med deg i det. Men læreren vår har valgt bydelen, så vi MÅ skrive om Løkka.

AnonymBruker
Skrevet

Går du på NKF? I så fall går vi i samme klasse! :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skrive om strøket Løren?

Et spennende og blomstrende område i bydel Grünerløkka, der det i disse dager bygges flere 1000 boliger på det som tidligere var næringseiendommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...