AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Skal bestille time for gynekologisk undersøkelse, men vil helst ikke at min fastlege skal utføre undersøkelsen. Kan jeg be om at en annen lege på det legesenteret utfører undersøkelsen?
Calypso Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Jeg vet ikke åssen det er der du holder til, men når jeg skal til gynekologisk undersøkelse så får jeg lov til å velge om jeg vil til fastlegen min eller til en gynekolog som er der visse dager i uka.
Tbag Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Som calypso sier så vet jeg ikke hvordan det er der du går, men man kan velge selv hvem som skal utføre en GU, om det er en anen fastlege eller en gynekolog er opp til deg:-) Her hvor jeg går, har de ikke en gynekolog på senteret. Så hvis jeg skal ha en ordentlig undersøkelse blir jeg henvist opp til sykehuset, til en gynekolog der. Jeg ville nok bare spurt om å bli henvist til en gynekolog, på den måten slipper du uansett at fastlegen din eller en annen fastlege tar undersøkelsen. Uansett om du vil ha en fastlege til å gjøre det, eller en gynekolog er det opp til deg :-) Bare ta en telefon til legesenteret ditt du, så ordner det seg.
Athene Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 For en standard undersøkelse, celleprøve og så videre, er det bedre og rimeligere med en allmennlege. Dette er ikke gynekologens bord. Du kan be om en annen lege på samme legesenter. Du kan til og med ønske deg en kvinnelig lege. Dette er de helt vant med, og ordner for deg uten at du behøver å forklare hvorfor du vil ha det slik.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Ts her. Ja, det gjør meg ingenting at det blir gjort av en allmennlege, og ikke en gynekolog, men jeg vil helst ikke at min egen fastlege skal gjøre dette. Selv om hun er en kvinne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå