Gå til innhold

er det mulig????


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nå blir verden gal!! hvertfall norge' date=' om de tar over tror jeg at jeg tar med meg alt og flytter! er det mulig???[/quote']

Først - alt er mulig... Og i Østerrike har et slikt parti eksistert i mange år, OG de har fått rot i "stortinget" der nede.. Så Norge er nok ikke det første og sikkert ikke det siste landet i vår "lille" verden som opplever dette..

Målet må jo være at vi "normale" mennesker er oppegående nok til å yte en viss hindring på veien til det mål de setter seg...

Men å flytte er vel å gi opp kampen for et bedre samfunn er det ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Interessant! Spørsmålet blir vel hva vi velger å gjøre med dette. Skal vi sensurere partiet og dermed vår talefrihet, eller skal vi ikke gjøre noe og dermed indirekte spre fordommer og rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Spørsmålet blir vel hva vi velger å gjøre med dette. Skal vi sensurere partiet og dermed vår talefrihet' date= eller skal vi ikke gjøre noe og dermed indirekte spre fordommer og rasisme?

Er alt nødvendigvis enten eller? Dersom vi finner en måte å hindre slik propaganda for nazisme på må vi vel kunne benytte den uten at det dermed sier at vi hindrer ytringfriheten? Det er forskjell på å tale fritt og å spre rasistiske holdninger.. Og om vi ikke gjør noe for å stanse det, men heller ikke stemmer på partiet er det vel ikke dermed sagt at vi godtar det de står for og er med på å spre det de står for av fordommer?

Ingenting er sort eller hvit - enten eller... Livet kommer i mange farger og nyanser - heldig er de som ser alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hører vel ikke hjemme på samliv...

Forøvrig er vel ikke Haider & Co. like ille som Vigrid. Jeg nekter å tro at dette vil utvikle seg til noe mer enn et ytterst smalt parti som får langt mer medieomtale enn velgere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg misliker absolutt alt Vigrid står for, er jeg absolutt for deres rett til å starte et parti. Rett og slett fordi det er en demokratisk rett å starte politiske partier for å representere sine standpunkter. At jeg er uenig, betyr ikke at de ikke får lov (da kunne FrP gått og lagt seg også...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde det var ulovlig å starte et nazistisk parti i norge

Så er det den lange diskusjonen om de kan kalles nazister eller ikke... Den gidder jeg ikke ta her. Poenget mitt var at jeg vil kjempe for enhvers rett til å organisere seg politisk, selv om det går utover meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...