Gjest anna Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg vil få en time til gynokolog, men hvordan gjør jeg det? Aldri vært der, og aldri bestilt time. Må jeg bestille time hos fastlegen min først? Og hva skal jeg si til de som tar tlf når jeg skal bestille time?(Kontor damene elns, visst de spør)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Be om henvisning til gynekolog eller bestill av en privatpraktiserende (Volvat).
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Skal jeg be de som tar tlf om å få henvisning? Eller bestille time først, og så spør fastlegen om henvisning når jeg er der?
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Kan jeg spørre om hvorfor du vil til gynekolog? Allmennleger gjennomfører underlivsundersøkelser og tester for kjønnssykdommer i tillegg til å ta celleprøve. Hvis du bare vil ha en sjekk eller ønsker å teste deg kan du gjøre dette hos fastlegen din. Gynekologer er spesialister og noe man går til om må utredes videre, følges opp etter konisering, ved svangerskap osv. Endret 5. mars 2012 av Indra
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har fått time hos fastlegen, møtt opp til timen, sagt han jeg har behov for gynekologisk undersøkelse og gått ut med en henvisning i hånda. Første gang fikk jeg også en liste over gynekologer og jeg plukket ut en som jeg ringte. For å få time måtte jeg sende henvisningen i posten, og jeg fikk brev i posten fra gynekologen om når timen var. HVis det ikke passet kunne jeg ringe og endre tidspunkt. Det er mulig at noen fastleger kan konsultere pr telefon og at man kan hente henvisningen på legekontoret, men slik er det ikke der jeg går. Mtp. all tiden og pengene alle parter hadde spart, så ville det vært lurt.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Kan jeg spørre om hvorfor du vil til gynekolog? Allmennleger gjennomfører underlivsundersøkelser og tester for kjønnssykdommer i tillegg til å ta celleprøve. Hvis du bare vil ha en sjekk eller ønsker å teste deg kan du gjøre dette hos fastlegen din. Gynekologer er spesialister og noe man går til om må utredes videre, følges opp etter konisering, ved svangerskap osv. Godt poeng! Jeg var der for å få spiral, og siden jeg ikke hadde født, så ville ikke fastlegen gjøre det og jeg måtte til gynekolog.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Kan jeg spørre om hvorfor du vil til gynekolog? Allmennleger gjennomfører underlivsundersøkelser og tester for kjønnssykdommer i tillegg til å ta celleprøve. Hvis du bare vil ha en sjekk eller ønsker å teste deg kan du gjøre dette hos fastlegen din. Gynekologer er spesialister og noe man går til om må utredes videre, følges opp etter konisering, ved svangerskap osv. Det svir sånn under sex, har ALLTID vondt. Nei, det er ikke soppinfeksjon, bakteriell vaginose osv.
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Det svir sånn under sex, har ALLTID vondt. Nei, det er ikke soppinfeksjon, bakteriell vaginose osv. Dette kan du ikke vite noe om så lenge du ikke har hatt en underlivssjekk Be ham teste deg for klamydia i samme slengen. Dette kan du få gjort hos fastlegen din. Det er også mye rimeligere å sjekke seg hos fastlege enn hos gynekolog. 1
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Godt poeng! Jeg var der for å få spiral, og siden jeg ikke hadde født, så ville ikke fastlegen gjøre det og jeg måtte til gynekolog. Der er det forskjellig praksis. Jeg fikk satt inn min spiral hos legen selv om jeg ikke har født, men det er noen som ikke gjør akkurat dette uansett. Men de skal i prinsippet kunne dette også.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Dette kan du ikke vite noe om så lenge du ikke har hatt en underlivssjekk Be ham teste deg for klamydia i samme slengen. Dette kan du få gjort hos fastlegen din. Det er også mye rimeligere å sjekke seg hos fastlege enn hos gynekolog. Litt feil skreve i innlegget mitt. Men jeg har tatt en gynekologisk undersøkelse på en måte, men det var sånn jeg bare kunne gå gratis til, når du er så og så gammel her jeg bor. helsesøster på en måte. Og da sjekket vi begge oss for klamydia. Hun så ikke etter noe mer. Men hun trodde det kunne være bakteriell vaginose, så da fikk jeg behandling for det, og soppinfeksjon. Men ingenting hjelper.
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Litt feil skreve i innlegget mitt. Men jeg har tatt en gynekologisk undersøkelse på en måte, men det var sånn jeg bare kunne gå gratis til, når du er så og så gammel her jeg bor. helsesøster på en måte. Og da sjekket vi begge oss for klamydia. Hun så ikke etter noe mer. Men hun trodde det kunne være bakteriell vaginose, så da fikk jeg behandling for det, og soppinfeksjon. Men ingenting hjelper. Ta en tur til legen, forklar problemet ditt. Han kan henvise deg videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå