Gå til innhold

Ikke sikkert hvordan man gjør det...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En nær venninne har mistet faren hennes helt uventet. Begravelse er snart men jeg lurer på hvordan det er med blomster? Jeg vil sende henne en bukett men er usikkert om jeg sende det til henne hjemme eller til kirke på dagen av begravelse.

Noen meninger om hva er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kjente faren hennes godt synes jeg du bør sende blomster til kirka. Noen ganger får man jo et nært forhold til veninners foreldre, nesten som reserveforeldre. Dersom dette er tilfelle her er det kirka som er det naturlige stedet å sende blomster. Da er det selvfølgelig også naturlig at du går i begravelsen.

Om du ikke kjennte faren hennes så god, foreslår jeg at du sender blomster hjem til henne. Da er det først og fremst henne du ønsker å vise din støtte, og det er vel heller ikke så naturlig at du går i begravelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at dette er en nær venninne - så ville jeg sendt en blomst hjem til henne......... sammen med det fine diktet du hadde funnet.

Usikker 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok også sendt blomstene hjem til henne. så kan du jo heller møte opp i egen person i kirken. men siden du kanskje ikke kjente faren hennes så godt og hvis dere ikke er i slekt så er det jo ikke nødvendig at du legger noe ved kista/grava, men det kan nok tenkes at hun setter pris bare på at du møter opp der, selvom det kanskje ikke er så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...