Gå til innhold

skal servere SMØRBRØD

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte servere 3-4 sorter smørbrød.....noen som vet om noe godt:-) ?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hva du liker, men snitter som en kjøper til selskap er ofte: Laks og eggerøre, kokt skinke med italiensk salat, roastbeef med remulade og reker med majones. Noen ganger brukes også en varm karbonade.

Kokt egg med tomat eller gaffelbiter, brie med druer, en god ost av type vellagret, er jo godt med paprika og aspic med reker etc er det jo noen som liker, spekeskinke med eggerøre.

Dette er noen forslag. Ville blitt glad hvis du fortalte hva du lagde. Er jo artig for meg som er godt voksen å få noen mer moderne tips.

Skrevet

Rugbrød med pepperrot og røkelaks!

AnonymBruker
Skrevet

TS her.Nam....masse gode tips- tusen takk. Skal gå i tenkeboksen,så skal du få vite hva det blei:-))

Skrevet

TS her.Nam....masse gode tips- tusen takk. Skal gå i tenkeboksen,så skal du få vite hva det blei:-))

Kjempegodt med ruccola, parma/serranoskinke og høvlet parmesan!

Gjest Herr Drue
Skrevet

Smørbrød er sykt 80-talls :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør vel ingenting? Det er jo godt uansett:-)) 80 - tallet var knall det:-)

Gjest Herr Drue
Skrevet

Jada :) Jeg er stor tilehenger av 80-tallet. Forresten, smørbrød foran toast, any day! Beklager avsporinga.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo varieres veldig også......og alle liker det:-)))

Skrevet

Vi hadde besøkende langveisfra i forrige bursdagselskap og lagde smørbrød i tillegg til kakene. Selv om det kanskje er 80-talls var det en stor hit :) De jeg laget var helt enkle: røkelaks, karbonade og ost/skinke. Vurderer sterkt å gjøre dette til en tradisjon og tenker å lage med reker (tipser om Fiskemannens lakereker i stor krukke, mye bedre enn de fleste andre), spekeskinke og brie eller urteost, roastbiff og remulade eller potetsalat.

Skrevet

Jeg har et pålegg som pleier å slå an. Anbefaler å ta seg den lille tiden for å lage det - det er kjempebillig og veeldig godt!

Finhakk dette:

- ca 1 liten løk/evt. 1/2 stor

- 2 hvitløksfedd

- 1 chili

- 1/2 paprika (hvem som helst farge)

I en bolle, bland inn:

- 1 boks tunfisk

- i underkant av 1/2 tube majones

- litt salt

- litt sitronsaft /evt. lime

- litt pepper

Greia er at det mikses til en røre. Hvis den virker litt tykk, eller du synes det er litt for mye majones, så kan du ta noen spiseskjeer vann og olivenolje til.

Dette er tatt utfra hodet mitt og tilsvarer sånn ca jeg pleier å lage. Håper det faller i smak for noen av dere andre! Smørbrød ruler :D

AnonymBruker
Skrevet

Et par varianter fra meg:

- Snøfrisk, røkelaks, avokadobåter (husk å presse litt sitron på dem), finhakket rødløk, dill. Gjerne på rugbrød.

- Roastbeef, rødbeter, rømme med revet pepperrot, ruccola.

AnonymBruker
Skrevet

Et par varianter fra meg:

- Snøfrisk, røkelaks, avokadobåter (husk å presse litt sitron på dem), finhakket rødløk, dill. Gjerne på rugbrød.

- Roastbeef, rødbeter, rømme med revet pepperrot, ruccola.

... to til:

- Skiver av god bøffelmozzarella, tomatskiver (eller enda bedre: halve eller kvarte tomater, olivenolje, salt, pepper og litt sukker som har fått 3 timer i ovnen ved 125 g), frisk basilikum, litt kaldpresset olivenolje.

- Gorgonzola eller brie med en passende "ostemarmelade" (feks fikenmarmelade).

AnonymBruker
Skrevet

Mine to favoritter:

- Brødskive stekt i smør og hvitløk, med avocado, tomat (helst cherry/plommetomat) og masse stekt påleggsskinke (evt. kylling går også bra) oppå. Nam!

- Brødskive ristet raskt (enten i brødrister eller stekepanne). Ha på et par skiver spekeskinke (stekt eller ikke), og hjemmelaget soppstuing oppå (laget av bare champignon, fløte og pepper, trenger ikke særlig salt pga. at spekeskinken er veldig salt). Denne er sykt god, min all time favourite!

Skrevet

Kremost naturell med laks og eggerøre er jo nammenam.

Ellers vil jeg tipse om å bruke ulike typer brød og lage noen med grovt brød og noen med lyst, så får man litt variasjon og folk kan velge de dem foretrekker ;)

Skrevet

- Pesto, ruccola, roastbeef, parmensanflak, biter av soltørket tomat, ristede pinjekjerner og nykvernet pepper

- Aioli eller pesto, masse ruccola, skinke, avokado, brie og paprika

- Snøfrisk, dill, ruccola, mango, røkelaks og rødløk

AnonymBruker
Skrevet

Kjør sandwich How I Met Your Mother style :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...