AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har gått på mercilon siden slutten av videregående dvs. i et par år. I fjor derimot måtte jeg kutte dem ut da gikk på en annen behandling, i denne perioden hadde jeg ikke menstruasjon pga. de pillene jeg tok i forbindelse med den behandlingen. Nå derimot har jeg gått over til mercilon 28 igjen fordi jeg var veldig fornøyd med dem som p piller, men jeg har nå begynt å merke at jeg svetter utrolig mye mer, og det kommer av omtrent ingenting. Det er lite svette under armene, men mest i resten av kroppen. Typen i ansiktet, ryggen osv. Jeg syns det begynner å bli litt plagsomt, og lurer på om noen andre har hatt denne bivirkningen? Jeg er usikker på om jeg svettet så mye før da jeg brukte mercilon, men da var jeg også mye mindre trent enn det jeg er nå. Noen synspunkter? Jeg har tenkt meg til legen snart, men vil gjerne høre om det er noen andre som har hatt samme bivirkninger med denne p pillen, eller om jeg bør sjekke meg for hormon endringer.
pingelill Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har tidligere brukt mercilon, i en periode på ca 2,5 år. Disse fungerte helt fintNår jeg flyttet til den andre siden av landet for studier, fungerte de plutselig ikke i det hele tatt lenger (dvs, de beskyttet mot graviditet, men jeg fikk 100 bivirkniner). Plutselig spotting, ekstremt variabelt humør, hodepine, menssmerter osv.. Etter å ha byttet til en annen type p-piller med mindre hormoner har jeg det veldig mye bedre. Helsesøster sa at det var vanlig at slikt skjedde, at kroppen/pillene kan reagere på fks stress, skifte i omgivelser osv. Du skal jo ikke ha det sånn, så du kan jo forsøke å bytte p-piller? Jeg bruker nå microgynon og er storfornøyd, men alle kropper er jo forskjellige, og ikke alt passer for alle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå