Gjest 15årgammeljente Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Hei, jeg har hatt mensen i 2 år eller mere nå, og den har fortsatt ikke blitt regelmessig! Den kan komme midt i ferier, og det er helt umulig å planlegge noe.! F.eks snart skal jeg til et kjempestort badeland i syden med noen venner, men jeg har ikke peiling på når mensen kommer til å komme..! Er det for tidlig for meg å begynne med p-piller? er 15 år.. Er det noen andre måter å få mensen til å bli regelmessig på? (sulter meg ikke, trener masse og sover helt normalt - hvis noen lurte)
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Hvor uregelmessig er den da? Det er helt vanlig at menssyklusen varierer. Selv er jeg 29 og har en syklus som kan være mellom 30 og 34 dager og det er lite å gjøre noe med det. Noen ganger kan man også oppleve at den er forsinket med flere uker, også dette ganske normalt og vanlig for de fleste. Det er ikke for tidlig for deg å begynne med p-piller og disse vil du få utskrevet uten at dine foreldre opplyses. Be om et merke med lav hormondose eller minipiller. Det er dessuten smart å bruke p-piller i tillegg til kondom hvis du eventuelt vil ha sex etter hvert. Da er du sikret mot graviditet om kondomen sprekker og det hele føles veldig mye tryggere. Endret 5. mars 2012 av Indra
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 p-piller eller p-sprøyte...med p-sprøyte har du ikke mensen i det hele tatt...det har ikke jeg eller søstra mi værtfall...
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Med p-sprøyte kan man godt blø i tre måneder i strekk om man er uheldig. Det er greit å kunne avbryte hormonell prevensjon om man vil det. Dessuten er det greit å begynne med p-piller og så kanskje etter hvert gå over til p-sprøyte om man ønsker det. Leste innlegget til muttra, oi! Mange av mine venninner fikk p-sprøyter da de gikk på videregående. Nå er jeg glad jeg ikke valgte det, for benskjørhet er jeg redd for. Endret 5. mars 2012 av Indra
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 de gangene jeg har vært regelmessig er da jeg ikke hadde mens fordi jeg var gravid alt mellom 5 og 7 uker er vanlig , og jeg vet aldri hvor mange uker det er mellom to blødninger for det er ikke noe fast mønster -og det er det normale for meg , for andre er normalen 3 uker mellom to blødninger
muttra Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Jeg syns ikke p-sprøyte er et godt alternativ, og leger vil helst ikke skrive ut resept på den ,i hvertfall ikke til ungdom fordi den gir benskjørhet, og bentettheten vil vi helst ha så lenge som mulig .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå