Gå til innhold

Opp og frem! WB's treningsdagbok

Wonderbitch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rumpe,ben, rygg og litt mage idag.

Husk:

Øk vektene på manualen etter neste økt m overkropp.

Sett ankelvektene på stangen neste benøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten- har vært flink med maten hittil og holdt meg innenfor 1400 kcal. Utenom sjokolademelk etter trening men det regner jeg med går opp i opp med kaloriene jeg forbrenner i forkant. Fortsett sånn Wonderbitch:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult:-) dagboken begynner å bli ganske tykk! Da har jeg mye å se tilbake på og le av når jeg blir superfit haha. Er vel et år siden jeg begynte å trene- og jeg tror en liten gratulasjon er på sin flaks:-D er veldig glad for at jeg begynte, og jo mer jeg trener jo mer liker jeg det.. Skulle gjerne trent hver dag, to ganger om dagen, men restitusjonen er jo omtrent like viktig som treningen. Så 5 ganger i uken får holde for nå.

Har hatt fridag idag, hadde en lang natt med vondt i magen i forkant så jeg så ikke poenget. Men kommer sterkere tilbake imorgen:-)

Kostholdet går fortsatt bra- har gått ned en kilo woho! Håper det fortsetter sånn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke overkropp idag. Ble bare en halvtime. Vet ikke hvorfor det gikk så fort, men skal prøve å finne litt flere øvelser. Programmet nå er:

Armhevninger 15*3

Hammercurl 8*3 15 kg

Bicepscurl 8*3 15kg

Flyers(?) 12*3 15kg

Benkpress 8*3 40kg

Skulderpress(?) 1*3 40 kg haha

Pluss noen øvelser jeg ikke vet navnet på. Skal finne ut av det når jeg får tid.

Ikveld blir det forhåpentligvis jogging og tøying:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke jogging igår, var så sliten. Fikk beskjed av legen om at stoffskiftet er for lavt igjen, noe som egentlig er ganske fint. De siste ukene har jeg blitt veldig fort sliten, spesielt på jobb. Mye vondt her og der osv. Trodde egentlig jeg bare var lat (sjefen også) men heldigvis er det stoffskiftet:-) kanskje det er litt av grunnen til at jeg har gått opp så mye i vekt også? Selvom hovedårsaken. nok er for mye mat er det så fint å ha noe å skylde på:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag ble det styrke ben og rumpe.

Økte vektene på knebøy men hadde problemer med å få stangen over hodet. Skjedde noe rart med skulderen pluss at hoften begynte å lage klikkelyder. Herregud!

Men økte til 50 kg på hipthrust og markløft ihvertfall:-) Jippi! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ser at 40 kg på skulderpress er for mye og at jeg bør gå ned til ca 35 for å kunne gjøre det riktig og bli sterkere. Men puh! Er så mye slit og bråk med å ta de vanlige skivene av og sette de millionene av 1-1,25 kgs skivene på. Pluss 4 ankelvekter for å komme opp i vekt. LHaha så teit! Da får det i allefall holde med 1 gang i uken. Eller så kunne jeg jo kjøpt noen 10 kgs skiver da. Men prøver egentlig å spare penger, og skal allerede kjøre sykkel imorgen. (Woho!!!!)

Jaja, får se hva det blir til. Egentlig bør jeg jo øke vekten på mange øvelser, så hadde jo ikke skadet med litt flere vektskiver:-) hmm-- får fundere litt på det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra treningsøkt igår:-D fikk litt vondt i skuldrene på knebøyen enda det bare er 40 kg:-( men ellers bra.

Fikk dessverre ikke kjøpt sykkel heller, butikken i nærheten hadde ikke fler igjen i min prisklasse. Skal se om jeg kanskje finner noe på finn.no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trening på onsdag også:-) ble fullkropp. Er så kjedelig å trene bare annenhver dag. Men men. Ble en bitteliten joggetur igår. Løper på forfot nå etter å ha øvd mye men skal prøve å begynne å løpe med mer bøyde ben hehe. Tror nok kondisen hadde vært mye bedre uten røyk men har ikke lyst til å gjøre noe med det for øyeblikket. Merker også stor forskjell på oppoverbakker og flatmark- i oppoverbakkene begynner jeg å puste tungt med en gang, mens på en rett vei kan jeg løpe nesten så langt jeg vil! Wee! Sååå kult:-D

Idag blir det skuldertrening med lette vekter (30kg) fordi skulderen er så vond for tiden. Lett styrke på ben og tøying til spagaten hihi. Jobb kl 18.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjemte å nevne at jeg jo har tellt kalorier i det siste men synes det er så vanskelig. Sparer til bil så har begynt å lage store posjoner mat som jeg fryser ned, og det er jo greit å regne ut kalorier og dele på antall måltider men den dumme fitnessPalen henger seg opp hver gang så blir litt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt trening i helgen pga jobb men MASSE tøying og bøying:-D. Rygg og ben hovedsaklig da. Spagaten er ikke så langt unna hihi. Effekten går litt bort av å traske rundt på jobb da, blir utrolig stiv av det. Men men. Vet ikke helt hvordan det blir med tøying når jeg begynner med styrke i morgen igjen, man skal jo helst ikke rive over muskelfiberene ytterligere osv men kanskje lei bare skal blåse i det? Gleder meg i allefall:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Oj! Er jo evigheter siden jeg har skrevet her! Har ikke sluttet med trening men holdt på med tøying en uke eller to før jeg savnet styrke og begynte med det igjen. Igår kveld ble det skikkelig styrke overkropp og idag skal jeg øke vektene og kjøre skikkelig buttworkout:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho! Nå klarer jeg snart 40 kg i skulderpress med riktig teknikk! Tar det litt forsiktig pga en skulder som sier ifra med en gang jeg ikke gjør alt riktig. Så er på 36 kg på skulderpress og bicepscurl nå. Men det går fremover. Når jeg blir litt sterkere der kan jeg øke vektene på knebøy også:-) er på 45 der og 50 på markløft. Kunne nok ha løftet tyngre på mark men har ikke flere vektskiver lol. Det får bli neste innkjøp på treningsfronten. Pluss sykkel:-D

Idag blir det fullkroppsprogram før jeg garantert får vondt i magen i ettermiddag. Blæ.. Hadde verdens verste natt, kastet opp alle medisiner og magen var forferdelig. Men håper på å få dratt til legevakten før det blir for ille ikveld. Hvis de ikke har for mye å gjøre da. Har ikke vondt nå forresten, men det pleier å komme på kveldene. Bare vanligvis ikke såå ille..

Uff, ble mye klaging og syting her, men måtte bare få det ut et sted.. Savner familie eller kjæreste når det er skikkelig vondt, å ha noen som sier noen trøstende ord og kanskje fyller varmeflasken.. Men kanskje en gang i fremtiden? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Wow! Veeeldig sent svar- men ja, trener hjemme:-)

Har nesten ikke trent siden i sommer men begynte igjen for to uker siden. Merket hele kroppen hadde blitt skikkelig slapp, selvom vekten gikk ned.

Har vært annenhver dag ben/overkropp og jogging/gåing annenhver dag. Kommer nok ikke til å fortsette med trening hver dag men så lenge jeg har fri fra jobb er det en god kick-start.

Synes jeg bør sette opp noen treningsmål nå som det snart er nyttår men må fundere litt på det så det får komme i et eget innlegg. Har forresten gått opp 5 kg de siste to ukene,har spist sjokolade og doble middager nesten hver dag. Så selvom treningen er vel og bra må jeg virkelig prøve å fokusere mer på kostholdet. Men kanskje jeg venter til etter jul? Hmm. Skal ikke kjøpe noe mer usunt i iallfall- og har uansett handlet inn så mye til julen at det ikke hadde vært nødvendig uansett. Puff..

Og forresten- god jul kjære dagbok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk. Nå hadde jeg bestemt meg for å begynne å føre opp treningsøktene her men det gikk jo i glemmeboken like fort som jeg bestemte meg for det.

Men får begynne nå da. Trente bittelitt styrke igår, armhevninger og skulderpress 36 kg, knebøy og markløft samme vekt. Idag ble det en halvtimes joggetur med tøying og mageøvelser etterpå. Nå er det to timer med kaffe og bonanza:-) Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke ben og overkropp den 30 og bare overkropp igår.

Kom nettopp hjem fra en bitteliten joggetur og skal trene lett styrke ben:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent styrke som vanlig, hver/annenhver dag. I dag ble det rumpe/ben. Har økt vektene til 40 kg nå, håper jeg klarer skulderpress uten for store problemer.. :trene:

Gleder meg til benkpress, nå er endelig vektene "store nok" til at jeg kommer meg under på gulvet hihi.. Snart blir det stekt ris med grønnsaker og kylling.. Num num

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Blæ har blitt så lat de siste dagene. Skulle helst sovet 24 timer i døgnet.. Men får trent annenhver dag alikevel da, selv om det er TUNGT!!!! Skal kjøpe jerntabletter, håper det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...