Gå til innhold

Opp og frem! WB's treningsdagbok

Wonderbitch

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Åh, takk hehe.. Er i god form igjen og har løpt hv dag. de siste tre dagene:-) Latterlige 1.5 km mandag og tirsdag og 3 km oppoverbakke idag.. Når jeg begynner forsiktig begynner jeg *virkelig* forsiktig haha..

Det har bare vært løping på speilblank asfalt, derfor har det ikke blitt så veldig langt.. Men merker at formen er god og skulle gjerne løpt lenger på et annet underlag:-)

Når det gjelder vekten har jeg gått opp fra 61 kg til 64 på under en uke.. Huff.. Etter å ha spist lite en periode merker jeg at jeg får skikkelig "ulvehunger" når jeg blir frisk igjen.. Kan godt spise et halvt (hjemmelaget) brød på en kveld! Ha! Men prøver å la være å kjøpe sjokolade,potetgull osv da.. Så det ikke blir så alt for ille..

Brukte 500 kr på vitaminer idag!! Uææ skulle gjerne brukt de på noe annet, men hver gang jeg har vært hos legen de siste mnd har nivåene av disse vært for lave ogblitt lavere så jeg tenkte at hvis jeg skal bli ordentlig frisk og yte maksimalt når jeg trener er det jo verdt det.. Men så kjeedeliig!!

Ellers har jeg fått handlet litt på g sport- gamasjer haha! Superundertoy, lange løpesokker, brodder og buffer. Nå mangler bare ankelvekter og et par vanntette sko som. Ikke sklir så lett på glatta:-)

Nå skal jeg spise stekt ris med grønnsaker og kjøttdeig:-) med nan og chili ved siden av:-)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening idag- tiden strakk rett og slett ikke til.. Hadde ganske vondt i magen hele dagen, men det gikk over etter jeg spiste nettopp:-) skulle gjerne trent litt styrke på stuegulvet nå, men bor i andre etg så vil ikke forstyrre naboene.. Fikk en klage for en stund siden, det er visst mye mer lydt her enn jeg trodde.. Uææ!! Så derfor prøver jeg nå å holde trening og andre aktiviteter til litt mer spiselige tidspunkter enn 04.00 osv..

Men har vært på shopping idag! Fått kjøpt ankelvekter, masse pepsi max, playstation, jakke osv:-) skal være alene i julen så satser på masse trening, gåturer og spilling:-) en del godis ble også med hjem:-)

Satser på to Buttbible økter i morgen, og kanskje en liten joggetur på kvelden.. Har fortsatt ikke bil, så det blir løping på glatt asfalt.. Men men.. Bedre enn ingenting:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh yeah baby B-) Første styrketrening gjennomført! Var veldig gøy men jeg skalv så mye at jeg ikke klarte å holde balansen på bulgarsk utfall eller gående utfall. Følte meg litt dum der jeg sto og klamret meg fast i dørkarmen men etter å ha ramlet(!!) et par ganger fant jeg ut at det var best.. Haha men det blir nok bedre etterhvert.. Skal også prøve å begrense kaffedrikkingen i forkant:-) nå skal jeg etterheve et brød, lage deig til calzone, vaske gulvet og male en krakk:-) elsker fridager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow- er ordentlig støl etter forrige økt! Men er en god følelse da :-) har gått opp til 66 kg så må skjerpe meg litt med kostholdet.. Skal begynne å legge inn på diett.no.. Idag hadde jeg tenkt å ta noen styrkeøvelser for ben og overkropp, og ca en 5 km joggetur ikveld. Inkl. ca 5 km gange i oppoverbakke hvis jeg ikke får låne bil. Er utrolig glatt og litt farlig oppover der så vet ikke helt om jeg skal ta sjansen. Det er rekkverk noen steder men ikke hele veien opp. Men vi får se:-) god lille julaften @-}--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en super treningsøkt for to dager siden oxo.. Var støl fra før og enda mer nå haha.. Derfor blir det en lang gå/joggetur i snøen idag, med uttøying etterpå:-)

Har begynt å legge inn maten på diett.no idag, etter at vekten målte svimlende 68,8 kg når jeg våknet!!!

Det ble indisk mat med ris og nan ganger to igår, pluss riskrem med bringebærsaus.. Følte meg egentlig ganske flink som ikke spiste så mye godis som jeg har gjort de siste dagene, men får vel bare fortsette med det i tillegg til å roe ned på porsjonene. I alle fall såjeg holder meg innenfor daglig max kaloriinntak som ifølge diett.no nå er 1400-1500.

Gjemte forresten. Nevne at jeg har satt meg et nytt mål! Jeg vil ned til 60 kg innen 14.03.2013, og kunne løpe en mil sammenhengende innen 1.6.2013.

Dette vil jeg prøve å klare ved å spise maks 1400-1500 kcal pr dag, i tillegg til å trene styrke 3 g/u og kondisjon 4 g/u. En hviledag i uken. Nå som det er snø blir det nok ikke så mye ren løping, men skal prøve å holde kondisen ved like ved å gå fort i lange oppoverbakker osv pluss litt intervalltrening:-)

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hjemme etter en times tur ute:-) var ganske høy snø så måtte løfte bena ordentlig, i tillegg var de første 2 km SKIKKELIG oppoverbakke! Broddene fungerte fint! Det ble 6 km tilsammen.. Kanskje jeg prøver på en mil neste gang:-) og litt kortere tid.. Sitter og tøyer ut med et glass sjokolademelk, ikveld blir det Buttbible;-)

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra dag idag! En times styrketrening ben/rumpe og en times gå/joggetur nå nettopp:-) brukte brodder ca halve turen, men skled en del på slutten.. Au!! Men kan ikke gå med broddene der det er asfalt på kvelden/natten, de bråker en del se..

Maten har jeg også kuttet ned litt på- men ligger fortsatt for høyt.. Har heldigvis spist opp resten av godisen idag, så satser jeg på bedring i morgen. Skal ikke kjøpe eller lage mer num num på en stund nå.. Farvel kanelboller og kokosmakroner!:-( men dette blir bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en ganske enkel styrkeøkt på armer idag- hadde egentlig tenkt en jogge/gå tur også men har ventet på at klærne skulle bli tørre etter vask.. Nå er det kanskje litt sent, men vi får se:-)

Har vært myye flinkere med maten idag, ikke noe godis:-D ligger fortsatt litt for høyt, mest pga en halv liter appelsinjuice og en fin baguette med egg. Så blir blir kun grovt brød fremover, i tillegg til at jeg skal lage smoothiene med noe annet enn appelsinjuice.. Gleder meg til ny trening i morgen!!! Men har sååå lyst til å jogge litt i natt! Hvis jeg klarer å være stille når jeg går inn og ut burde det jo gå bra! Bare lurer på om det ikke er litt for glatt til å løpe uten pigger? Hvis jeg har de på vekker jeg nok hele nabolaget.. Blæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dagboken! Jeg har funnet ut at det gir litt ekstra motivasjon å skrive her hver dag, i tillegg til å legge inn måltidene på diett.no. Så da blir det nok (forhåpentligvis) mye oppdateringer i tiden fremover! Jeg har hett litt søvnproblemer siden sist (null søvn) så da lot jeg være å trene igår. Vanligvis spiser jeg mye mer når jeg "døgner" men igår gikk det overraskende bra, og jeg holdt meg til 800 kcal:-) vet det er for lite, men dagen før spiste jeg en del mer enn kcal målet så jeg satser på at det balanserer hverandre ut litt:-) dessuten var jeg ikke i aktivitet i det hele tatt igår.

Men idag har jeg sovet godt (og lenge) og er kjempeklar for litt bevegelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra treningsdag idag!! En time styrke på arm, bryst, skuldre og rygg når jeg våknet., og 6 km rask gange/jogging på kvelden. Spist fornuftig og har holdt meg innenfor målet som egentlig var på 1495 kcal men er økt til ca 1700 etter jeg forandret hvor ofte jeg trener fra 3 ganger i uken til hver dag..

Fikk forresten sjokk når jeg fant ut at 1 ss olje inneholder 100 kcal!! Uææ! Og hvor stor forskjell det er på ulike typer dressinger! Det er virkelig mange små ting man kan gjøre for å begrense kcal inntaket uten at det spiller noen særlig rolle smaksmessig :-)

Jeg regner med at det blir lite eller ingen søvn i natt, har endel å gjøre før ting stenger i morgen i tillegg til at jeg. får besøk av en ganske masete venn ved 12 tiden.. Blir så irritert på mennesker som ikke (vil) forstå når man prøver å avvise de på en høflig måte, og tilslutt må man bare si det rett ut.. Denne vennen har villet komme innom en tur et par dager nå, og hver gang har jeg måttet bli uhøflig fordi det ikke passet og han nektet å forstå det. Tilslutt ble jeg overtalt til å møtes idag, men jeg tror jeg må ta en liten prat med han selvom det sikkert blir veldig ubehagelig..

En samtale kan gå omtrent sånn;

Vil du møtes idag?

Hadde vært hyggelig, men har en del å gjøre, så kanskje en annen gang?

Ok. Men hva skal du gjøre? Og når? Jeg kan møte deg etter du er ferdig?

Litt forskjellig, hadde virkelig passet bedre en annen dag. Neste uke f.eks

Hvis du skal handle eller innom legen kan jeg kjøre deg?

Det passer virkelig ikke imorgen. Vær så snill å slutt å mas..

Men hvorfor ikke? Da kan vi vel møtes i overimorgen da? Siden du sikkert har fått gjort alt du skal imorgen?

Jeg vet ikke, kanskje det? Vi snakkes.. Må gå nå, er sent ute..

Åh! Jeg blir gal!!! Tror virkelig jeg bare må si til denne personen at jeg ikke tror vi kan være venner lenger, uansett hvor dumt det må høres ut og sårende det må være.. Bare orker ikke mer.. Hadde etpar sånne venninner når jeg vokste opp- men etter jeg flyttet til en annen by mistet vi heldigvis kontakten etterhvert.. Selvom de alle var hyggelige, snille personer som var morsomme å være sammen med synes jeg det blir så slitsomt å måtte forsvare hvorfor jeg ikke kan være sammen med de til enhver tid.. Puh ble mye babling idag! Jaja.. Håper det ordner seg til det beste:-)

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lite søvn igår så ble treningsfri og litt for mye mat men jeg tenkte at siden det tross alt er nyttårsaften er det bare å kjøre på:-D spiste en hel pia riskrem alene hoho! Men vekten viste mindre idag, 66 kg:-D endelig! Er så lei av å se 66.6 hver gang jeg veier meg! Så skummelt tall! Tror kanskje jeg har sett litt for mye filmer, men når dagen starter med det tallet på vekten legger jeg mer merke til sekstall utover dagen også hehe.. Føler meg som djevelen selv når de dukker opp overalt jeg snur meg!! 0:)

Men idag er det endelig trening for stumpen igjen!! Min favoritt nr 2:-D (jogging på første selvfølgelig)

Har endelig fått de ankelvektene jeg drømte om og selvom de bare er på 3 kg tilsammen tror jeg det er litt forskjell.. Merker at jeg har stagnert i de fleste andre øvelsene da dessverre:-( har bare 20 kg og ingen sekk jeg kan fylle opp med diverse og ha på ryggen så første innkjøp blir vektstang og vektskiver fra xxl:-) har litt lite penger for tiden så blir ikke så kommer bare til å kjøpeslik at jeg får fremgang en mnd fremoverså får jeg heller shoppe mer etterhvert:-) flere ankelvekter hadde også vært fint men får vente med det..

Må bare nevne igjen at jeg skriver fra mobil (har ikke internett hjemme) så derfor blir det ofte mye skrivefeil og litt rotete, i tillegg til at teksten noenganger forsvinner(!!!) så jeg har begynt å lagre ofte..

Men i 1.januarstil vil jeg gjerne skrive opp et par mål og drømmer for det nye året:-) det er så fint å ha en dagbok man kan kikke tilbakeså iløpet av året og se om man har oppnådd det man ville, og om det evt er noe man burde ha gjort annerledes!

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Være ærlig

- beholde sertifikatet (ikke kjøre for fort el.)

- Kunne løpe en mil sammenhengende, og innen slutten av året på mindre enn en time.

- Kjøpe ny (brukt) bil

- Ta minst ett fag som privatist

- Ikke drikke alkohol (i det hele tatt)

- Spare penger til å kjøpe leilighet etterhvert

- Finne trivselsvekten

- Ringe eldre familiemedlemmer oftere

- Gjenoppta kontakt med venner etterhvert

- Ta godt vare på kattene

- Jobbe mer

- Være mer punktlig

- Være mer bestemt og forlangende hos legen

- Ta hensyn til naboene

Ble litt mye dette men vi får se hvordan det går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blir.. interessant! Men har funnet ut at det blir mer problemer enn kos de gangene jeg drikker så da prøver jeg heller uten og ser hvordan det går:-) klarer ikke bare ta et glass eller to til maten og med flere alkoholikere i familien er det bedre å være litt for forsiktig enn motsatt.. Blir spennende om jeg klarer det da hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg spammer dagboken til tider, men det må jeg jo få lov til- den er jo min!! Var nettopp ute på en halvtimes joggetur, har endelig fått skiftet til vinterdekk på bilen, så skulle hente den. Men tror du ikke batteriet var flatt? Joooda! Så jogget hjem igjen.. Vet ikke hvor langt det var,hadde ikke med mobilen, men kom på at jeg skal begynne å registrere ALL trening her, ikke bare stikke innom for endeløs babling om diverse haha.. Så da har jeg nøyaktig kosthold på diett.no og nøyaktig trening her:-) perfekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butt bible level 2 og 3.

Er så trøtt og sliten for tiden men håper på en joggetur imorgen:-) tror jeg får vinterjoggesko i posten, så da blir det forhåpentligvis litt lettere å bevege seg på glatta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Da var det styrke armer og rygg på fredag, ben og rumpe på søndag pluss jogging og yoga igår. Veier 66.6 kg som vanlig. Spiser ganske mye for tiden, har blitt besatt bu ris med grønnsakscurry(?) med masse chili:-P num num.. Men har kjøpt inn fullkornsris nå da, så blir det litt sunnere ihvertfall. Har kuttet ut nan i det minste, ble så mye olje, og jeg klarer ikke å lage de gode med bare mel.. Ellers går det mye i calzone og lasagne:-) en stor calzone blir nesten 900 kcal så må fundere litt på hvordan jeg skal lage den sunnere.. Ellers har det ikke gått så bra med nyttårsforsettet om å ikke drikke, drakk både på lørdag og igår.. Pfff.. Men men, det årnær sei:-)

Idag skal jeg muligens på xxl å kjøpe vektstang og skiveD da blir det bra knebøy+ ++ fremover:-D har 20 kg fra før og tenkte å kjøpe 50 kg idag. Oooh jeg kommer til å få fantastisk rumpe hihi:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Rumpe på fredag, kort joggeturmi uttøying idag. Imorgen får jeg nye vekter så da blir det fullkroppsprogram med økt belastning! Endelig!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening av stumpen på mandag, ingenting idag, hadde ikke tid. Fortsatt ikke fått de vektene jeg bestilte men får håpe imorgen er dagen!

Har tatt helt av i matveien men skal skjerpe meg fremover og kanskje begynne å svømme litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...