AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Sitter å ser på BB, å der hadde de en oppgave som gikk ut på å finne ut av hvem av deltagerne som var ditten og hvem som var datten. Spørsmålene var bl.a, hvem baksnakker mest og hvem er mest rasistisk. Deltagerne lo når de skulle finne ut den som baksnakket mest, å når spørsmålet om hvem som er mest rasistisk, ja da blei de skikkelig provoserte. Jeg synes selvsagt ikke noe om rasisme, men jeg synes ikke det var noe værre enn å finne den som baksnakket mest. Hva synes du?
Pixtive Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Rasisme er ganske fy fy mens baksnakking er noe så og si "alle" gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Rasisme er ganske fy fy mens baksnakking er noe så og si "alle" gjør. Men hvis man ikke baksnakker så er det ganske kjipt å bli stemplet som en som gjør det. Like kjipt som å bli stemplet som rasist. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Rasisme er ganske fy fy mens baksnakking er noe så og si "alle" gjør. Hvorfor er rasisme fy-fy, å hvorfor er det greit å stemple en for å baksnakke?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Men hvis man ikke baksnakker så er det ganske kjipt å bli stemplet som en som gjør det. Like kjipt som å bli stemplet som rasist. Jeg tenker at det er litt verre å bli stempla som rasist enn som baksnakker. Det er tross alt et litt mer ladet begrep? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Jeg tenker at det er litt verre å bli stempla som rasist enn som baksnakker. Det er tross alt et litt mer ladet begrep? Hvorfor er det værre å bli stempla som rasist? Personlig så ville jeg blitt skikkelig såra og lei meg om jeg hadde blitt stemplet som en som baksnakker. Det kunne jo faktisk ført til at medmennesker ikke turte å stole på meg.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Hvorfor er det værre å bli stempla som rasist? Personlig så ville jeg blitt skikkelig såra og lei meg om jeg hadde blitt stemplet som en som baksnakker. Det kunne jo faktisk ført til at medmennesker ikke turte å stole på meg. Jeg skjønner hva du mener, og ville blitt såra om noen kalte meg baksnakker selv. Men jeg tenker at å bli kjent som en rasist kan være rene karakterdrapet, og at det gir en tilleggsbelastning som ikke "baksnakker" gir. (Uavhengig av sannhetsgrad). 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå