Gå til innhold

kosthold, inntak og uttak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dette ser greit ut i forhold til å gå ned i vekt, om jeg forbrenner nok i forhold til hva jeg spiser? :sjenert:

Ditt kaloriregnskap:

Anbefalt:

1540 kcal

Spist:

1094 kcal

- Trening:

1026 kcal

= Sum i dag:

68 kcal

Til gode:

1472 kcal

Jeg fører alt inn i loggen min på vektklubb.no men vet ikke helt om dette er ok? Eller om jeg må spise mindre? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Jeg lurer på om dette ser greit ut i forhold til å gå ned i vekt, om jeg forbrenner nok i forhold til hva jeg spiser? :sjenert:

Ditt kaloriregnskap:

Anbefalt:

1540 kcal

Spist:

1094 kcal

- Trening:

1026 kcal

= Sum i dag:

68 kcal

Til gode:

1472 kcal

Jeg fører alt inn i loggen min på vektklubb.no men vet ikke helt om dette er ok? Eller om jeg må spise mindre? :sjenert:

Mener du at du skal spise 1500 kalorier om dagen?

Skjønte ikke helt hvordan du har tenkt her... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du skal spise 1500 kalorier om dagen?

Skjønte ikke helt hvordan du har tenkt her... :sjenert:

Ja, i følge vektklubb.no skal kalori inntaket mitt via mat være 1500 pr dag. for å gå ned de kiloene jeg vil fram til sommeren...

Men nå har jeg jo ikke spist mer enn 1000 kalorier, og trent samme mengden... så hvis jeg skal gå ned i vekt, er det bra at jeg har forbrent like mye som jeg har spist? i forhold til hva som er anbefalt at jeg skal spise pr dag? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner jo mer enn det du trener. Synes 1000kcal virker veldig lite å spise når du trener så mye som du gjør.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Ja, i følge vektklubb.no skal kalori inntaket mitt via mat være 1500 pr dag. for å gå ned de kiloene jeg vil fram til sommeren...

Men nå har jeg jo ikke spist mer enn 1000 kalorier, og trent samme mengden... så hvis jeg skal gå ned i vekt, er det bra at jeg har forbrent like mye som jeg har spist? i forhold til hva som er anbefalt at jeg skal spise pr dag? :sjenert:

100o kalorier er alt for lite. Ikke bare brenner du på mukelmassen din(husk at muskler forbrenner fett 24/7....mindre muskler, mindre fettforbrenning), i tillegg så vil du ikke klare å opprettholde verken energi til trening, overskudd i hverdagen, konsentrasjon etc. Kroppen vil starte å tære på seg selv og du kan riskere beinskjørhet og skader på indre organer.

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner jo mer enn det du trener. Synes 1000kcal virker veldig lite å spise når du trener så mye som du gjør.

Oki, syns dette er så vanskelig :sukk:

Er ikke vant til å måtte regne på hva jeg spiser, og trener, men skal jeg gjøre en innsats og gå ned 10-20 kg til sommeren, må jeg gjøre det riktig... så får prøve å spise mer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100o kalorier er alt for lite. Ikke bare brenner du på mukelmassen din(husk at muskler forbrenner fett 24/7....mindre muskler, mindre fettforbrenning), i tillegg så vil du ikke klare å opprettholde verken energi til trening, overskudd i hverdagen, konsentrasjon etc. Kroppen vil starte å tære på seg selv og du kan riskere beinskjørhet og skader på indre organer.

Huff... jeg er håpløs på dette, takk gud for at det finnes noen som kan hjelpe meg :klemmer:

Jeg må altså øke inntaket av mat når jeg trene såpass mye på en dag, så da bør inntaket ligge på mellom 1500-2000 kalorier da, om jeg forbrenner 1000 kcal?!

Jeg har som sagt 20 kilo fett som skal bort.

Jeg veier hele 88 kilo, og er 167cm høy, så det er viktig for meg, å gjøre alt riktig :sjenert:

Jeg er veldig takknemlig for at dere gidder å svare :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Huff... jeg er håpløs på dette, takk gud for at det finnes noen som kan hjelpe meg :klemmer:

Jeg må altså øke inntaket av mat når jeg trene såpass mye på en dag, så da bør inntaket ligge på mellom 1500-2000 kalorier da, om jeg forbrenner 1000 kcal?!

Jeg har som sagt 20 kilo fett som skal bort.

Jeg veier hele 88 kilo, og er 167cm høy, så det er viktig for meg, å gjøre alt riktig :sjenert:

Jeg er veldig takknemlig for at dere gidder å svare :klemmer:

Tenk deg hva du har pleid å ligge på om dagen. Om du bare kutter ned 500 kalorier om dagen og spiser sunt kombinert med trening så vil du gå ned i vekt. Om du kutter for mye kalorier for raskt sammen med mye trening så vil du garantert gå på en smell, da kroppen ikke er vant med verken kaloriunderskudd eller mye trening.

Å få en slank og veltrent kropp er noe som tar tid. Ikke tenk på det som en slankekur, men som en livsstilsendring, der du skal fokusere på å få en velfungerende kropp som skal vare hele livet ;)

Jeg ville satset på 15-1600 kalorier de dagene du ikke trener og 2000 kalorier de dagene du trener. I tillegg bør du han en dag i uka med litt overskudd slik at kroppen får karbet seg litt opp og for at du letter ikke skal sprekke. Med spisedag så mener jeg IKKE at du skal fråtse hele dagen, men spise normalt frem til middag,men da gjerne unne deg helgemat som du er glad i (med måte) og litt digg til kvelden.

Drikk kun vann i hverdagene.

Fokuser på at hverdagen skal inneholde sunne matvarer som f.eks:

Proteiner fra kylling, egg, fisk, karbonadedeig etc

Trege karbs fra havregrøt,grønnsaker, grove kornprodukter, grov pasta, bønner etc

Fett fra valnøtter, solsikkeolje, kokosmelk, avocado etc

Om du er sugen på søtt så lag deg en deilig fruktsalat av skjærte epler, pærer, appelsiner, ananas, druer etc, gjerne med et dryss av kanel over :)

Hva, hvordan og hvor ofte trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg hva du har pleid å ligge på om dagen. Om du bare kutter ned 500 kalorier om dagen og spiser sunt kombinert med trening så vil du gå ned i vekt. Om du kutter for mye kalorier for raskt sammen med mye trening så vil du garantert gå på en smell, da kroppen ikke er vant med verken kaloriunderskudd eller mye trening.

Å få en slank og veltrent kropp er noe som tar tid. Ikke tenk på det som en slankekur, men som en livsstilsendring, der du skal fokusere på å få en velfungerende kropp som skal vare hele livet ;)

Jeg ville satset på 15-1600 kalorier de dagene du ikke trener og 2000 kalorier de dagene du trener. I tillegg bør du han en dag i uka med litt overskudd slik at kroppen får karbet seg litt opp og for at du letter ikke skal sprekke. Med spisedag så mener jeg IKKE at du skal fråtse hele dagen, men spise normalt frem til middag,men da gjerne unne deg helgemat som du er glad i (med måte) og litt digg til kvelden.

Drikk kun vann i hverdagene.

Fokuser på at hverdagen skal inneholde sunne matvarer som f.eks:

Proteiner fra kylling, egg, fisk, karbonadedeig etc

Trege karbs fra havregrøt,grønnsaker, grove kornprodukter, grov pasta, bønner etc

Fett fra valnøtter, solsikkeolje, kokosmelk, avocado etc

Om du er sugen på søtt så lag deg en deilig fruktsalat av skjærte epler, pærer, appelsiner, ananas, druer etc, gjerne med et dryss av kanel over :)

Hva, hvordan og hvor ofte trener du?

Tusen takk for tips til mat :) Og ja sant det du sier at det er en livstilsendring :) ikke bare en slankekur :)

Jeg trener spinning 3-4 dager i uken, og trener styrke/kondisjon med personlig trener 2 dager i uken nå (nettopp begynt forrige uke) og ellers prøver jeg de dagene jeg ikke er på spinning å trene 30 days shred, for å få litt styrke.

Alt i alt trener jeg mellom 4-6 dager i uken. Alt fra 40 min spinning til 55 min spinning pluss styrke en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Tusen takk for tips til mat :) Og ja sant det du sier at det er en livstilsendring :) ikke bare en slankekur :)

Jeg trener spinning 3-4 dager i uken, og trener styrke/kondisjon med personlig trener 2 dager i uken nå (nettopp begynt forrige uke) og ellers prøver jeg de dagene jeg ikke er på spinning å trene 30 days shred, for å få litt styrke.

Alt i alt trener jeg mellom 4-6 dager i uken. Alt fra 40 min spinning til 55 min spinning pluss styrke en dag.

Da kommer du garantert til å gå ned i vekt. Bare fortsett som du gjør :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer du garantert til å gå ned i vekt. Bare fortsett som du gjør :jepp:

Veide meg i dag, hadde gått ned 1.2 kilo siden forrige mandag, det kan vel ikke være så værst vel? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Veide meg i dag, hadde gått ned 1.2 kilo siden forrige mandag, det kan vel ikke være så værst vel? :sjenert:

Ser du? Det er jo kjempebra! Behandle kroppen din bra med rett mat og trening så blir du belønnet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du? Det er jo kjempebra! Behandle kroppen din bra med rett mat og trening så blir du belønnet :jepp:

Jepp :jepp: Føler ikke det var så mye da, men det sies jo at man ikke skal gå ned mer enn 0.5 - 1 kg i uken for å gå ned på en sunn måte :)

1.2 kilo borte bare 18.8 igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk å ikke spise for lite!

De 1500kcal, har du fylt inn vekt osv for å komme frem til det forbruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å ikke spise for lite!

De 1500kcal, har du fylt inn vekt osv for å komme frem til det forbruket?

Ja,det er utfra hva jeg veier, og hvor mye jeg skal gå ned, og på hvor lang tid jeg skal gå ned.

Mitt mål er 20 kg ned, på ca 20 uker, altså fram til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg lurer litt på samme greia! La oss si at TS har et behov for 2000 kalorier om dagen, men ligger på 1500 for å gå ned i vekt.

En dag har hun spist 1500 kalorier(og brukt opp "dagskvota" si)

Men så slenger TS inn en treningsøkt hvor hun forbrenner 500 kcal.

Da har hun jo 500 "ekstra" kalorier, sant? Da kan hun spise enda et måltid, og fortsatt være i kaloriunderskudd?

Dette ble rotete merka jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer litt på samme greia! La oss si at TS har et behov for 2000 kalorier om dagen, men ligger på 1500 for å gå ned i vekt.

En dag har hun spist 1500 kalorier(og brukt opp "dagskvota" si)

Men så slenger TS inn en treningsøkt hvor hun forbrenner 500 kcal.

Da har hun jo 500 "ekstra" kalorier, sant? Da kan hun spise enda et måltid, og fortsatt være i kaloriunderskudd?

Dette ble rotete merka jeg..

Det er dette jeg også lurer på :fnise:

Hvis jeg allerede er på underskudd også trener jeg og kommer enda mer på underskudd... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...