Gå til innhold

Når har man rett på arbeidsledighetstrygd?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ha tjent mer enn 83.00 i fjor, eller litt lavere gjennomsnitlig de siste 3 årene.

Alt står på www.aetat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg på aetat og registrere deg som arbeidssøker. Arbeidskontoret kan også hjelpe til med å få deg i arbeid, dvs med arbeidssøkerkurs etc. Det er ikke bare en kontantkasse.

Du får kanskje ikke så mye penger, kanskje du ikke har krav på noe, det vet jeg ikke, da er det i så fall sosialkontoret som kan hjelpe deg.

Meld deg også på vikarbyråer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidskontoret kan også hjelpe til med å få deg i arbeid, dvs med arbeidssøkerkurs etc.

Bah, skaffe arbeid er ikke arbeidskontorets styrke akkurat. I hvertfall ikke hvis du har høyere utdanning og allerede klarer å skrive navnet ditt på CVen. Mulig at de har bedre tilbud for andre. Latterlige tilbud og overarbeidede, underkvalifiserte "kundebehandlere".

Nei, bruk dem som en kontantkasse og vær proaktiv på arbeidsmarkedet selv. Vikarbyråer, nettverk, jobbaser på nett osv.

Min erfaring er Aetat ikke makter å håndtere annet enn meldekort og dagpenger. Det finnes andre som er flinkere til å hjelpe deg med å skaffe jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Gyldenløwe. Da jeg meldte meg ledig for 1 år siden fikk jeg beskejd om at jeg ikke kunne regne med jobbhjelp pga mange mer trengende i køen. Jeg er fremdeles ledig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de på mitt lokale aetat er både kompetente og hyggelige. De hjelper meg med alt mulig og ringer til og med med jevne mellomrom for å høre hvordan det går og hvordan jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og ringer til og med med jevne mellomrom for å høre hvordan det går og hvordan jeg har det.

Jøss! :o :o :o :o Er helt imponert jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg også :D De er virkelig helt topp og hjelper meg med alt mulig. Så bor noen i samme kommune som meg trenger de ikke være redde for å dra dit! En av mennene der jobbet til og med overtid fordi han ville hjelpe meg med å fylle ut noen papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få arbeidsledighetstrygd etter at man er ferdig med lærlingejobb? Har tjent over summen man må tjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...