Gå til innhold

"Mamma, ikke trene nå" -Unge på 2 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.dn.no/dnaktiv/article2343909.ece

Jeg får helt vondt inni meg av å lese dette. Skal det være sånn? Når sønnen på 2 (!!!) ber moren om å ikke trene så mye, så er det vel ganske tydelig at en grenser er trådt over?

Blir spesielt provosert over dette:

Helgene brukes til å ta igjen mye av et tapte tiden med Magnus. Da er det Hundsund Bad på Fornebu som gjelder fra klokken 08.00.

– Mens jeg svømmer programmet mitt, koser guttene seg i varmebassenget. Så tar jeg med Magnus på Sats og plasserer ham på barneparkeringen mens jeg løper i 75 minutter. Etterpå er det hjem til Kristian som forbereder seg til kamp på kvelden.

De tilbringer jo ikke tid sammen! De er kanskje i samme bygning, men ikke sammen.

Dette kan da ikke være normalt?! :tristbla:

Ikke misforstå meg: Supert at de trener og har hobbyer. Supert at de har en aktiv livsstil og trives med det. ".. hverken Kristian eller jeg har det bra hvis vi ikke får trent." sier hun. Hva med sønnen? Hva med hans behov? Er ikke dette vel drøyt??

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg vart stressa berre av å lese artikkelen, eg. Og eg er både van med og glad i å trene mykje.

Men nei, einig i at det ikkje er "å ta igjen tapt tid" når ein er i kvart sitt basseng og deretter plasserer ungen i barnepassen medan ein sjølv spring på tredemølle.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

at noe ikke er normalt, betyr ikke at det er galt...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

vis man skal ha barn..så må man ha tid til dem...nå er jeg i utgangspunktet VELDIG gammeldags til tross for at jeg er relativt ung..jeg mener jo at mamman burde vært hjemme....meeen om folk jobber greit nok ,vi har jo kommet så langt at man skal få velge. men synes det er uansvarlig å få barn for så ¨å tilbringe kunn et par timer med barnet i uka...

• Liker 1
Skrevet

Når jeg leste den uttalelsen fra en stakkars unge på bare 2 år, tenkte jeg tilbake på når jeg ble tvunget til å jobbe til 5 om ettermiddagen fra klokken halv 8.

Jeg var helt utslitt og orket ikke å gjøre noen ting etterpå. Jeg var hjemme med sønnen min når klokka var rundt 17.30, og da sovnet jeg bare. Jeg måtte alltid ha noen her for å være sikker på at han faktisk fikk i seg kveldsmat, for når jeg først sovna så sov jeg til morgenen etter.

En helg ropte gutten på meg om morgenen at han savnet meg :tristbla:

Det var utrolig vondt å høre, og når sjefen ikke ville gjøre noe med arbeidssituasjonen og sa at det kom til å være slik på ubestemt tid så sa jeg opp. Jeg klarte bare ikke å ha det slik mer.

Stakkars gutt som har foreldre som faktisk har valgt det der selv og som ikke ser ut til å ha tanke for noen andre enn seg selv i den situasjonen :(

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

at noe ikke er normalt, betyr ikke at det er galt...

Nei, det er sant. Men å betegne tiden ungen er i barnepasspå SATS som kvalitetstid, blir for meg litt søkt.

Å ha en fulltidsjobb OG trene 15timer i uka synes jeg også blir litt drøyt. Og å uttale at dersom de ikke får trent så har de det ikke bra.....Hallo, det er forskjell på å trene 15 timer i uka, og ikke å trene. Jeg må også passe på å få trent pga ryggen min, og er fornøyd om jeg får til 3 økter i uka......i tilegg til 1 behandling.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et mareritt.

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Egoismen lenge leve!

Endret av Annaires
  • Liker 4
Skrevet

Fy søren jeg synes foreldrene er veldig egoistiske. Hvorfor skulle de få barn?? Hun sier det går fint det opplegget de har. Men hva surrer inne i hodet til guttungen da som nesten ikke ser foreldrene sine hele uka.

Er nok mange der ute som har store mål i livet men må redusere på ting når barna kommer. Trodde barna kom først jeg. :sjenert:

• Liker 1
Gjest O___o
Skrevet

Folk spør seg om dette er normalt - og nei, det er det ikke.

Ellers ville det neppe blitt en mediasak.

Men jeg undrer meg også litt - ville folk reagert på samme måte, dersom hun var mannlig spiller i toppfotballen?

• Liker 6
Skrevet

Men jeg undrer meg også litt - ville folk reagert på samme måte, dersom hun var mannlig spiller i toppfotballen?

Ja, jeg ville det. JEg mener både mann og kvinne må være villig til å tilbringe tid SAMMEN med barna om de skal ha barn. Hvis ikke får de la være å få barn.

Skrevet

Tjah, håper de ser tilbake på det når de blir gamle og tenker at det var helt klart verd det. Jeg har vanskelig for å tro det, men hva vet vel jeg.

De har dessuten ikke vært gode toppidrettsutøvere, for keg har aldri hørt om dem.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Det er mye jeg reagerer på her, men det som kanskje provoserer mest er uttalelsen om at folk ikke ville reagert dersom rollene deres var motsatt, eller at de var toppidrettsutøvere.

Snakker om selvrettferdighet!

Toppidrettsutøvere jobber gjerne deltid, eller er fullprofesjonelle innen idretten sin, og har dermed mer familietid enn de hardest trenende amatørene.

Og at begge er borte så mye som de er, uansett om det er mor eller far som er mest borte, gjør ikke saken mye bedre, etter min mening.

• Liker 14
Skrevet

Jeg må si jeg synes det er trist at folk bruker så lite av tiden sin på barna. For å drive med noe som ikke kan kalles annet enn en hobby. Og å lage en sak i media om dette, hvorfor vil de det? Disse folkene blir jo hengt ut.

Må også si jeg reagerer på hvordan denne dama prioriterer treningstider, når hun først har valgt å trene såpass mye. Det står at hun trener 15 timer i uka. Det er tross alt ikke mer enn drøye to timer om dagen. Så hvis hun vil ha flere økter i løpet av en dag, så kan hun jo ta en times økt om morgenen mens mannen ordner med levering i barnehagen (hvis det er han som pleier å gjøre det, noe det ser ut til), og så en times økt om kvelden etter at barnet har lagt seg. Eller hun kunne ternt to timer om kvelden etter at barnet var i seng. Det burde definitivt bli tid til å se barnet mer enn 4-5 timer fra mandag til fredag da. Håper ikke hun bevisst velger treningstider som gjør at hun er borte hjemmefra mens barnet er våkent?

• Liker 7
Skrevet

Ser ikke problemet, hvis det funker for dem så er det vel greit?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man ville ikke reagert på samme måte, av to grunner:

1) Man regner med at ungen da har en mamma som er hjemme mens pappa trener og spiller. Og 2) Som elitefotballspiller så er det jobben, ikke bare hobby. Og Man har da fritid etter jobb.

I tilfellet i avisen så er det moren som bruker mye tid ute, og det lager mer ramaskrik enn om det var pappaen. At pappaen i denne saken faktisk bruker tid med sønnen (gir frokost, henter/leverer i bhg, er i bassenget osv) når mor er borte er det ingen som legger merke til. Hvorfor ikke?

• Liker 2
Skrevet

At pappaen i denne saken faktisk bruker tid med sønnen (gir frokost, henter/leverer i bhg, er i bassenget osv) når mor er borte er det ingen som legger merke til. Hvorfor ikke?

Fordi det er en selfølge?

Skal man liksom gi han et klapp på skulderen og si "flink pappa, som er der for sønnen om morgenen!"?

Problemet er at mor ofrer omtrent all sin fritid til trening fremfor å være med sønnen.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...