Gå til innhold

Hvorfor få barn om man ikke har tid til dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.dn.no/dnaktiv/article2343909.ece

Hva synes dere om foreldre som ser barnet 3-4 timer fra mandag til fredag? Er ikke det litt drøyt? Artikkelen sier at de i helga får de mye kvalitetstid sammen.

Fra artikkelen>?

Helgene brukes til å ta igjen mye av et tapte tiden med Magnus. Da er det Hundsund Bad på Fornebu som gjelder fra klokken 08.00.

– Mens jeg svømmer programmet mitt, koser guttene seg i varmebassenget. Så tar jeg med Magnus på Sats og plasserer ham på barneparkeringen mens jeg løper i 75 minutter. Etterpå er det hjem til Kristian som forbereder seg til kamp på kvelden.

Kvalitetstid? Hun trener mens barnet er i barneparken?

Kjør debatt!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Typisk foreldre som har barna som et statussymbol.

Enkelte prioriterer jobb og karriere framfor barna. De er plassert i barnehage fra tidlig morgen til stengetid. I hverdagen blir det derfor ikke mye kvalitetstid for foreldre og barn.

Siden jobb og karriere står så høyt på prioriteringslisten, har gjerne disse foreldrene god økonomi. De kan ta langweekender å reise utenlands for å få litt avkobling. Dette gjøres da selvsagt uten barna - som blir plassert hos besteforeldre eller annen familie.

Disse familiene har gjerne også et fint og møblert hjem med dertilhørende bil, båt og hytte. Alt som kan vise status. Barna kommer desverre nederst på listen når de endelig er født å kan vise til en viss status...

Skrevet

Et barn trenger tid med foreldrene sine... Hører ikke hjemme noe sted å få barn bare for å få dem. En må være villig til å gi dem tid og oppmerksomhet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et barn trenger tid med foreldrene sine... Hører ikke hjemme noe sted å få barn bare for å få dem. En må være villig til å gi dem tid og oppmerksomhet.

Selvsagt er det beste for barn å ha tid sammen med foreldrene sine, men karrierejegere har råd til å betale for at andre tar seg av barna deres i hverdagen og helgene. De har også råd til å ansette vaskehjelp siden de hverken har tid eller lyst til å gjøre husarbeidet selv.

Gjest Huldra
Skrevet

Trist lesing syns jeg.,

"flere burde hatt det som meg" sier hun. Uttalelsen er vel meget beskrivende; egoist i stor grad. Ikke med ett ord er det nevnt hvordan barnet kan tenkes ta dette.

Denne paret ville jeg strengt tatt ikke anbefalt skaffe seg en katt engang.

• Liker 13
Skrevet

Trist lesing syns jeg.,

"flere burde hatt det som meg" sier hun. Uttalelsen er vel meget beskrivende; egoist i stor grad. Ikke med ett ord er det nevnt hvordan barnet kan tenkes ta dette.

Denne paret ville jeg strengt tatt ikke anbefalt skaffe seg en katt engang.

Ja, den reagerte jeg også veldig på! Er det mulig? Ingen barn bør behøve å ha opptatte foreldre. De burde venta med å få barn, spør du meg.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg begynner å kjenne litt på det at jeg får tid med dem en liten stund om morgenen, og at jeg etterhvert ikke vil ha tid med dem annet enn fra 4 til 8 på ettermiddagen sånn omtrent. Jeg tenker at det vil bli et veldig stort savn, og at fulle helger ikke er nok til å kompensere for det daglige.

Men det som du sakset ut av artikkelen er jo bare latterlig. Det opplegget der er jo ikke normalt over hodet, i motsetning til hva det vil være når både jeg og mannen er i full jobb!

Det er jo ikke kvalitetstid å svømme på egen hånd og la barna være i barnebassenget, eller å putte dem inn i barneparken for å få løpe.

Hvis hun ikke er villig til å ofre helgeprogrammene sine til fordel for barna en gang så burde hun virkelig ikke fått barn. Beklager, men det mener jeg helt bestemt!

Endret av daemonia
  • Liker 10
Skrevet

Kjenner igjen det fra artikkelen. Vet om foreldre som er treningsnarkomane og overlater ungene til andre i hverdagen. Henter de på barnehagen, før de drar rett på trening. Og når de er ferdig å trene er det rett hjem og legge ungene. Skjønner meg ikke på disse foreldrene, når skal de få tid sammen med barna sine? Dette paret trener 8-10 timer i uken, fordelt på 5 dager.. Og de har fast jobb på dagtid.

AnonymBruker
Skrevet
:hakeslepp: Jeg syns såå synd på den lille gutten! For et liv, og for en egoistisk mamma :sur:
  • Liker 6
Skrevet

Selv for meg så er eksemplet i denne artikkelen drøyt, og det høres ikke ut som om disse foreldrene har et spesielt sunt forhold til familieliv og trening.

Til og med jeg skjønner at man må kutte ned på egentid og egne hobbyer når man får barn, og at barnas behov i hovedsak må prioriteres fremfor egne interesser i tiden fra de kommer hjem fra barnehagen til de legger seg. Det er begrenset hvor sent små barn legger seg, og da bør man vel kunne legge sine egne aktiviteter til etter leggetid?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt sykt. I tillegg er det altfor mange som ikke er interessert i å oppdra ungene sine. De tror kanskje barnehagen gjør det for dem?

• Liker 3
Skrevet

Dette er noe av det verste jeg har lest tror jeg - at det går an! Heldigvis virker det som om DN har skrevet artikkelen med en viss skepsis.

• Liker 4
Skrevet

Uten at jeg er så ekstremt opptatt av trening, blir ukedagene noenlunde det samme. Jeg har allti hatt dårlig samvittighet over at guttene mine og jeg tilbringer så lite tid sammen. Jeg student og må rekke forelsning rundt kl. 09 og skolen ligger litt langt unna. Det betyr at vi må tidlig opp og de må til barnegage/nå til aktivitetskole fra 07.30, og vi er ikke hjemme før fem, og de må i seng igjen senest kl. 20.00, da er det ikke mye tid vi har sammen i ukedagene. Og som skilt, har jeg mulighet kun annenhver helg med kvalitietstid med dem.

Jeg tror de fleste familier i dagens samfunn har det slikt. Men denne familien dro det litt langt :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Dette var sjokkerende, synes jeg. Hun mener kanskje at flere burde hatt det som dem, men jeg misunner dem ikke i det hele tatt. Jeg forstår ikke at noen kan prioritere Norseman høyere enn å være sammen med sitt eget barn.

• Liker 8
Skrevet

Dette synes jeg er drøyt, hun kunne kuttet ut en del av treningen og fremdeles hatt egentid og mye mer tid til barna. Først leste jeg "3-4 timer om dagen" og synes ikke det var så ille, men 3-4 timer hver uke er rett og slett drøyt.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor få barn om man ikke har tid til dem?

Fordi alle andre har barn?

AnonymBruker
Skrevet

Den stakkars gutten står i fare for å få store tilknytningsproblemer. Og den moren kan ikke være riktig frisk. Det ligger i genene til normale foreldre at de ønsker å ta vare på barna sine. Hun velger ham jo faktisk bort til fordel for trening. Det er ikke normalt.

• Liker 6
Skrevet

Det står jo i artikkelen at foreldrene ikke hadde hatt det bra uten denne treningen og de må jo prioritere det som er bra i livet!

stakkars liten gutt som ser foreldrene kun i forbifarten

Forøvrig ser jeg mange eksempler på foreldre som ikke har tid til barna, bruker barnevakt 2 ganger i uka til henting og levering, må jobbe forstås og skryter av de er bortreist i helgene på barnefri tur.

Skrevet

Helgene brukes til å ta igjen mye av et tapte tiden med Magnus. Da er det Hundsund Bad på Fornebu som gjelder fra klokken 08.00.

– Mens jeg svømmer programmet mitt, koser guttene seg i varmebassenget. Så tar jeg med Magnus på Sats og plasserer ham på barneparkeringen mens jeg løper i 75 minutter.

Hun klarer ikke la være å trene i helgene en gang? For en superegoist av en mor. Oser treningsnarkoman av værste sort lang vei...

Hvorfor står hun frem med dette? Er hun stolt eller?

Stakkars gutt.

• Liker 7
Gjest Hermine
Skrevet

– Mens jeg svømmer programmet mitt, koser guttene seg i varmebassenget. Så tar jeg med Magnus på Sats og plasserer ham på barneparkeringen mens jeg løper i 75 minutter.

Hun klarer ikke la være å trene i helgene en gang? For en superegoist av en mor. Oser treningsnarkoman av værste sort lang vei...

Hvorfor står hun frem med dette? Er hun stolt eller?

Stakkars gutt.

Hun virker stolt ja. " flere burde hatt det som meg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...