Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Skal snart til egypt og lurer på hvordan det fungerer med tips/driks på et all inclusive hotell?

forstår at man bør tipse renholdspersonalet og pikkoloer osv... men f.eks på resturanten, og tipser man hver gang?

vi har jo betalt ganske mye for turen, så skal vi tipse for alle tjenester vi mottar på hotellet i tillegg til den summen vi har betalt for oppholdet?

hvor mye bør man gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tipset kun vaskedama (på slutten av ferien) og pikkoloen (den ene gangen vi brukte ham), tipset ellers aldri. Det er jo noe av greia, at man skal slippe å ha med seg penger. Så nei, vi tipset aldri i restauranten, vi fikk jo ingen regning. I stedet for så hadde de slike bokser man kunne legge tips på mot slutten av reisen, der kunne man gi tips anonymt. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Man skal vel egentlig ikke gi tips på all incl, men ryddefolka blir vel ikke lei seg for noen kroner =)

Tips de som vasker rommet på begynnelsen av reisen, da pleier de ofte å gjøre en ekstra innsats!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i egypt i høst på et all inclusive hotel. Da tipset vi picoloen og vaskemennene! Ja, jeg sa rett, vaskemennene :P

Må resturangen var det bokser så man kunne legge tips i hvis man ville når man skulle gå ;)

Men husk og ta magetabletter før dere reise! Hele familien min fikk magesyke! Det var ikke noe gøy å sitte inn på toalettet hele ferien!

Skrevet

Sambo var på eit all-inclusive i Egypt for to år sidan. Dersom dei ikkje tipsa servitørane/resturantane fekk dei til slutt drinkar utan alkohol. Men det går vel an å spør hotellresepsjonen om det er normalt å tipse på det? :) Nokre tek ikkje imot, nokre må ha for at dei skal gjere ting skikkeleg..

• 2 uker senere...
Skrevet

Men hvor mye skal man tipse da? :)

Skal også til et allincl. i Egypt forresten.. ;) Er veldig spent på hvordan den all inclusive-biten fungerer!! :jepp:

Skrevet

Vi bodde også på et all inclusive hotell da vi var i Egypt, og vi leste da i hotellbrosjyren som lå på rommene at det var forventet at man tipset ihvertfall piccoloer og rengjørere. De som vasker rommene får ofte ikke annen lønn enn nettopp tipsen, og er litt avhengig av denne. Hos oss var det ganske tydelig at han som vasket forventet tips hver dag. Han banket faktisk på rommet flere ganger og spurte etter penger om vi ikke hadde lagt igjen noe. Litt slitsomt, og uvant for oss nordmenn, men om det er lønnen de får kan jeg jo skjønne at de er pågående også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...