Earthbird Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Hører mye forskjellig om Pepsi Max; at det er uten kalorier, at det er kreftfremkallende, et bedre alternativ enn brus osv. Hva er riktig? Er Pepsi et bedre alternativ til brus når man vil ha noe søtt å drikke? Hva er bra/dårlig med denne drikken?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Det er jo ikke sukker i det (og nesten ingen kcal, det står på at det er under 1 kcal per 1/4 liter), men det inneholder jo en del andre stoffer som ikke er så bra - koffein og aspartam bla. Hvis man skal drikke noe sunt er det jo bedre med vann, men på grunn av kaloriinnholdet mener jeg det er bedre med pepsi max enn feks cola.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Drikker man det en gang i månad så kan man fortsette med det, men jeg skulle ikke ha drukket det hver dag! Forresten - la ei brusflaske stå en times tid uten kork på i varmen, så kan du se hvor gale det sukkervatnet smaker!
vinterspeil Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Uansett hva vi svarer deg i dag,vil det sannsynligvis bli slått ihjel av en ny undersøkelse i morgen. Nyt livet etter sunn fornuft mener nå jeg
Gjest Leopard Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Pepsi Max er kalorifritt, men til gjengjeld inneholder det søte tilsetningsstoffer. Lettbrus kan likevel være et godt alternativ til Cola om man vil ha noe søtt å drikke, så lenge det ikke blir til en vane.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Er en halv liter pepsi max i uka ( på lørdagene ) noe som vil vises på vekten? Drikker ikke brus ellers i uka
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Er det farlig å drikke det hver dag? Jeg må ha det, i hvert fall på morgenen, drikker et glass pepsi max istedet for frokost. Og føler jeg blir halveis desperat om jeg går en dag uten! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Usunt! Dessuten blir man fort avhengig av det. Farris er et godt alternativ til brus. 2
Jade Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 Man blir ikke tykk av det, men som tørstedrikk bør man drikke vann. *prøve å overbevise meg selv *
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Den som "må" ha Pepsi Max hver dag, er avhengig av det. Ikke bra. Særlig pga. høyt innhold av aspartam. Søk på "avhengighet aspartam" eller "avhengighet Pepxi Max". 1
Gjest O___o Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 problemet er bare at de kunstige liksom-søtningsmidlene som brukes i lett-brus, fremmer et søtsug. så du blir mer snopen av å drikke lettbrus enn vanligbrus som dekker søtbehovet.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #14 Skrevet 4. mars 2012 Den som "må" ha Pepsi Max hver dag, er avhengig av det. Ikke bra. Særlig pga. høyt innhold av aspartam. Søk på "avhengighet aspartam" eller "avhengighet Pepxi Max". http://fitnessbloggen.no/aspartam-sotningsstoff-sulten-blodsukker-insulin/
Gjest Hikken Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Er jeg den eneste her som IKKE får søtsug av sukkerfri brus? Hører alltid folk påstå at lettbrus gjør deg mer snopesulten, mens jeg mister all lyst på godteri og søt mat etter ett glass pepsi max.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Synes aspertam er skumle saker, så holder meg unna. Det er IKKE bra å drikke brus hver dag, uansett om det er lettbrus (max, zero etc) eller om det er vanlig sukkerbombebrus. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #17 Skrevet 5. mars 2012 Les dette: http://www.kk.no/891056/nei-denne-hjelper-deg-ikke-med-aa-bli-slank
Gjest NozMonster Skrevet 5. mars 2012 #18 Skrevet 5. mars 2012 dette er og blir en evig diskusjon jeg synes ikke det er usunt, og selv drikker jeg kun brus om dagen ( i tillegg til en kopp kaffe eller to), og har aldri fått noen bivirkinger av det.. verken vektøkning eller søtsug-trang e.l. men å si at det er SUNT, det bli jo også helt feil.. brokkoli er sunt
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #19 Skrevet 5. mars 2012 Det blir feil å si at man aldri får bivirikninger av den. Du veit jo ikke hva som skjer i kroppen din, i hodet. Det er jo akkurat lagtidsbruken som er farlig. Bare google på aspartam bruk over flere år. Og det at man må ha den hver dag er et bivirkning alerede - koffein avhengighet! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå