Gå til innhold

Er redd det begynner å rakne(psykisk)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet ut for noen uker siden(har bodd ute før, men bodd hjemme nesten to år nå). En liten stund etter jeg hadde flyttet så var jeg på noe som sannsynligvis minte meg om ungdomstiden min(sånn 15-18 år, jeg er nå 23). Så jeg ble først utrolig deppe, deretter fikk jeg de samme symptomene som jeg hadde da jeg var 16-17 år og jeg ble redd det var innledning til psykose, men da jeg snakket med psykologen min sa han at jeg sannsynligvis dissosierte. (Han er usikker på om min schizofrenidiagsnose, gitt av noen andre, er riktig. Han tenker at det muligens kan være en dissosiativ ting). Jeg kom meg over det. Men har den siste tiden følt meg ensom og deppa. Dette gjør at jeg lurer litt på om det var riktig avgjørelse å flytte, samtidig som jeg blir litt redd for å bli dårlig igjen. Jeg har de siste 2 1/2 årene blitt gradvis mye bedre. Vill ikke tilbake der jeg var før.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror nok du godt kan klare deg boende alene, selv om du har psykiske problemer. Veldig mange psykisk syke bor alene, og det er også en form for trening på å klare seg. Men du burde kanskje gå til psykolog?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) Jeg går til psykolog en gang i uka.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar:) Jeg går til psykolog en gang i uka.

Man kan jo fort føle seg ensom når man bor alene, uansett om man har psykiske problemer. Så da gjelder det å ikke bare sitte hjemme for seg selv, men være ute blant venner, besøke familien osv. Når du bor alene øker jo sjansen for at du kan få deg et forhold etter hvert også. Det er litt mer upraktisk hvis du bor med foreldrene.

Gjest SummerJudith
Skrevet

spørr om å gå ditt to ganger i uka? :3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...