AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg vet ikke mine arme råd. Jeg har en hund på to og et halvt år. Vi bor i en kjellerleilighet som vi leier av min mor. Min mor har bodd oppe, men har nå flyttet ut og nye mennesker har flyttet inn. Når jeg og samboeren har vært ute, har hunden fått være oppe hoss min mor dersom hun har vært hjemme. Når min mor ikke var hjemme (noe hun sjeldent var) hadde hunden ingen problemer med å være alene hjemme. Hun sov meste parten av tiden, men så litt ut vinduet innimellom. Må nevne at jeg slet veeldig med å lære henne å være alene hjemme, brukte lang tid, men jeg klarte det til slutt:) Nå derimot. Når jeg er borte, og leieboerene oppe er hjemme bjeffer hunden KONSTANT Hun vil opp!! Når jeg komemr hjem er hunden rett og slett utslitt. Jeg har så vondt av henne at jeg omtrent gråter. MEN! det er kun to dager siden de flyttet inn så dette er ganske nytt for henne. Jeg har hatt fri, så jeg har kun vært borte i tre timer idag og igår. Men til vanlig er jeg jo borte en full arbeidsdag:S Jeg er i praksis til sommeren og har derfor ingen mulighet til å ta meg fri en liten stund, eller gå tidligere hjem. Kan altså ikke bgeynne alene hjemme treningen igjen. Jeg er student, og har ikke råd til å kjøpe meg noe eget. Jeg elsker hunden min over alt, og kommer ALDRI til å gi henne fra meg, om jeg så må flytte inn i bilen. Hva skal jeg gjør? Har noen noen råd? Eller kan noen fortelle meg med at dette vil gå over av seg selv? At dette bare er i starten? på forhånd takk:)
bittelura Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Hunden vår bjeffer også.. MYE.. Men det er bare sånn hennes personlighet er: vil passe på oss (meg) Fortelle at det skjer noe... Følte veldig på det i begynnelsen, at det var mye bjeffing når folk gikk forbi.. Men det er så mange andre bikkjer rundt her som bjeffer høyere, mer intenst og nonstop.. Så nå driter jeg i det!
Anciol Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Vi brukte sitronhalsbånd:) og etter en kort periode bruk av sitronhalsbånd slutte hundene å bjeffe i utide!
Sugerøret Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 hundevakt? lære inn å bjeffe på komando kan virke,selv om det høres ut som hunden har litt separasjonsangst. Sitronhalsbånd = æsj. Høye lyder kan sette i gang båndet.Bikkja får da sprut for ting den ikke har gjort og du kan i sære tilfeller ende opp med en hund som blir redd f.eks døra,tv eller annet som hunden fikk assosiasjoner til ved en sitronsprut. Ta en tur innom canis.no og be om råd der.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Hos oss har hunden bjeffet på alle nye lyder en periode. Så har det gått over av seg selv. Med nye leietakere over er det antagligvis nye lyder for hunden å forholde seg til. Tror jeg ville ha satset på at det gikk over etterhvert som hunden forstår at den ikke skal opp, og at de lydene ikke er farlig. Som leietaker har jeg alltid sagt fra til huseierene at det blir litt ekstra lyd til å begynne med, men at det blir stille etterhvert. Da vi kjøpte oss leilighet sa jeg fra til naboene om det samme. Har også sagt at de kan si fra hvis det blir for mye støy når vi ikke er hjemme. På denne måten unngår man jo at folk "klager" til andre, men kommer til oss hvis de hører noe og det er for plagsomt. Vi har til og med spurt når vi har sett noen av naboene om de hører dem osv.. og da er det opp til dem å si "ja, det gjør vi en gang i blant (- MEN det plager ikke oss)" eller "nei, det gjør vi ikke" og da blir det ingen klager. Litt rotete formulert. Og kanskje egeneltig en avsporting.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Nå derimot. Når jeg er borte, og leieboerene oppe er hjemme bjeffer hunden KONSTANT Hun vil opp!! Når jeg komemr hjem er hunden rett og slett utslitt. Jeg har så vondt av henne at jeg omtrent gråter. MEN! det er kun to dager siden de flyttet inn så dette er ganske nytt for henne. Jeg har hatt fri, så jeg har kun vært borte i tre timer idag og igår. Men til vanlig er jeg jo borte en full arbeidsdag:S Jeg er i praksis til sommeren og har derfor ingen mulighet til å ta meg fri en liten stund, eller gå tidligere hjem. Kan altså ikke bgeynne alene hjemme treningen igjen. Jeg er student, og har ikke råd til å kjøpe meg noe eget. Jeg elsker hunden min over alt, og kommer ALDRI til å gi henne fra meg, om jeg så må flytte inn i bilen. Hva skal jeg gjør? Har noen noen råd? Eller kan noen fortelle meg med at dette vil gå over av seg selv? At dette bare er i starten? på forhånd takk:) Du har vondt av hunden din. Jeg har vondt av leieboerene som må tåle alt hundebråket. Du må ta det tid til å avvenne hunden med den bjeffingen 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 leieboerene leier ufattelig billig pga problemer i hjemmet, jeg har snakket med de, de har ikke noe problemer med det i det hele tatt og er bare fryktelige glade for at de er her. Poeneget her er jo ikke at jeg vil fjerne bjeffing ( med f. eks sitron halsbånd:S) Men få henne rolig og ikke stresset når hun er alene hjemme med leieboerene oppe, slik at både hund og naboer har det bra. Hunden har ikke seperasjonsangst da hunden fint kan være alene hjemme en hel arbeidsdag uten en lyd. Det er jo kun nå, etter at noen nye har flyttet inn oppe.
Gjest PinkLeaf Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Jeg er ikke alltid enig i det Cesar Millan sier, men her har han en del gode poeng. 5 tips for handling nuisance barking Edit: leif Endret 8. mars 2012 av PinkLeaf
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Du vil ikke fjerne bjeffingen? Du vil ikke ta jobben? Akkurat nå er det en leieboer som bare er takknemlig og ikke sier noe. Hva med resten av livet? Du kan jo ikke forvente at omgivelsene bare takker og sier amen. Du har et problem. Med din hund. Ta tak i det.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Klart jeg vil stoppe bjeffingen. Men ikke med å sprøyte sitron i øynene på hunden. For meg handler ikke dette bare om å få bort bjeffingen, men å fjerne årsaken til at hunden bjeffer. Jeg er forresten ikke hjemme til å korrigere slik som det står i linken din. for det er jo kun når jeg er borte. Som sagt, jeg er frustrert. Jeg har hatt en stille og rolig hund som ikke har lagd en lyd når hun har vært alene hjemme. Nå vil hun opp:( Jeg prver å ta tak i det, og prøver å finne ut hvordan jeg skal ta tak i det.
Gjest Bobler Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Vi brukte sitronhalsbånd:) og etter en kort periode bruk av sitronhalsbånd slutte hundene å bjeffe i utide! Det er ulovlig å bruke automatiske dressurhalsbånd på en hund uten oppsyn. Det er også ufattelig dårlig gjort ovenfor hunden, og det kan gjøre vondt MYE verre. Jeg ville fått noen til å passe hunden dersom du ikke kan ha den med/i bilen e.l. frem til du kan starte på scratch med alene hjemme treningen. Kanskje huseier vil passe hunden? Venner, familie, en hjemmeværende person? Det er viktig å ikke la hunden være noe særlig alene når den ikke takler dette helt. Det kan fint være at det går seg til etterhvert, men det er ikke helt bra å la den være alene når den ikke har det bra. Hverken for huseier eller hunden
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Det er ulovlig å bruke automatiske dressurhalsbånd på en hund uten oppsyn. Det er også ufattelig dårlig gjort ovenfor hunden, og det kan gjøre vondt MYE verre. Jeg ville fått noen til å passe hunden dersom du ikke kan ha den med/i bilen e.l. frem til du kan starte på scratch med alene hjemme treningen. Kanskje huseier vil passe hunden? Venner, familie, en hjemmeværende person? Det er viktig å ikke la hunden være noe særlig alene når den ikke takler dette helt. Det kan fint være at det går seg til etterhvert, men det er ikke helt bra å la den være alene når den ikke har det bra. Hverken for huseier eller hunden Jeg er enig! Takk for fornuftig svar:) Jeg prøver å finne noen som kan passe hunden. Har ikke lykkes enda. heldigvis så er jo leieboeren på jobb og barna i SFO så det er kun snakk om en halvtime tirsdager og torsdag til nå.
Gjest PinkLeaf Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 Men sett bort i fra korrigeringen - får hunden nok stimuli? Kan det hende den er nervøs eller forvirret etter det ble endringer huset? :-) Blir den fortsatt nok mosjonert? Jeg vet det virker som teite spm, men noen mennesker virker som de tror at femten minutter lufting er nok... :-)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #14 Skrevet 10. mars 2012 Men sett bort i fra korrigeringen - får hunden nok stimuli? Kan det hende den er nervøs eller forvirret etter det ble endringer huset? :-) Blir den fortsatt nok mosjonert? Jeg vet det virker som teite spm, men noen mennesker virker som de tror at femten minutter lufting er nok... :-) Ja:) Det er en liten hund, vi går MINST to timer tur til dagen. Itilegg til at vi som regel trener litt på turen slik at hun får brukt hjernen sin.
Gjest PinkLeaf Skrevet 10. mars 2012 #15 Skrevet 10. mars 2012 Det var godt å høre (eh.. lese) :-) Har dere mulighet til å for eksempel sette opp webkamera og se om det er noe som trigger bjeffingen? :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå