KaDust Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg føler meg helt fortapt når det kommer til klær som kler meg, sminke som kler meg og spesielt håret mitt. Jeg skulle ønske jeg hadde hvertfall ei brutalt ærlig venninne som var flink med klær, hår og sminke som hadde villet hjulpet meg ut av denne gropa. Med håret så vet jeg jo ikke engang hvor skillen på håret mitt bør gå, hvordan oppsats jeg kler best eller hva jeg generelt skal gjøre med det så jeg har helt håret mitt helt opp og går helst ikke ut av huset uten hette. Sminke er også bare å gi faen i, for uansett hvordan sminke jeg har prøvd og uansett hvor mange oppskrifter jeg har prøvd meg på så kler det ikke øynene mine. Klær? Nei, shopping er jeg ikke noe god på og jeg klarer ikke finne NOE som passer meg. Så, jeg hadde virkelig trengt denne venninnen som kunne hjulpet meg. (la dette på kropp og helse fordi jeg ikke føler meg vel med megselv. Vet ikke om det blir riktig men tok en sjans.)
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Hør frøken. Jeg har sett bilder av det. Du er grisefin. Legg ut biler med klær her og du vil få wow som tilbakemelding... 2
KaDust Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2012 Hjelper jo ikke det når jeg ikke klarer å sminke meg, fikse håret eller noe selv uansett. Det gjør jo at jeg ikke føler meg fin uansett hvor fin folk måtte mene jeg er. Jeg grer ikke håret lenger fordi jeg har gitt totalt opp på det og når jeg prøver fordi typen vil ha meg med ut på noe ender jeg med å rive meg selv i håret og få totalt sinneutbrudd :gjeiper: Jeg føler meg rett og slett ikke feminin eller fin når jeg går med bustete hår uten skille, uten sminke og i klær som skal skjule alt.
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Jeg tror ikke det er sminke, klær og hår som er problemet. Tror dette handler mye mer om selvfølelse. Bør nok heller se inn i hodet en på det ytre. 1
KaDust Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2012 Selvfølgelig går det utover selvfølelsen når jeg dag ut og dag inn går uflidd og i svære klær.
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Selvfølgelig går det utover selvfølelsen når jeg dag ut og dag inn går uflidd og i svære klær. Her er nok rekkefølgen motsatt. Selvfølelsen var nok dårlig lenge før du begynte å henge deg opp i klærene dine. Det med klærene er bare et resultat av en diger ond sirkel som skyldes helt andre ting.
Wombat Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Tja, kan du ikke legge ut et bilde så vi får sett på skaden? Hehe, men det er ikke enkelt å skjønne hva som kler en selv best, og jeg aner ikke hva som kler deg best av klær, hår og sminke - men de fleste kler en lett sideskill, natulig sminke og en jeans med en fin topp... Alt etter det er jo bare hva du selv liker best (Dessuten kan bustete hår være ganske kult, helt sant)
KaDust Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2012 Det er rett og slett fordi jeg ikke har klær som passer meg (som er feil i størrelse eller fasong - eller begge deler). Det gir problemer med klær, og når man i tillegg da ikke er noe glad i shopping fordi man ikke klarer å skille klærne fra hengern så hjelper ikke det mye på saken. Du kan ikke nekte for at jeg hadde følt meg mye bedre om jeg hadde vært mer stelt på en riktig måte.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Jeg trodde ikke at jeg kledde eyeliner, men så prøvde jeg å ta en tynn og middels sterk strek med mørk brun øyenskygge der eyelineren vanligvis skal være, og det ble ganske bra! Duset den bittelitt ut, brukte en slik liten skråbørste. Det + mascara holder for meg. Kanskje et tips? (Du kan jo bruke mørkegrå eller en annen farge hvis du ikke kler brunt.)
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 Det er rett og slett fordi jeg ikke har klær som passer meg (som er feil i størrelse eller fasong - eller begge deler). Det gir problemer med klær, og når man i tillegg da ikke er noe glad i shopping fordi man ikke klarer å skille klærne fra hengern så hjelper ikke det mye på saken. Du kan ikke nekte for at jeg hadde følt meg mye bedre om jeg hadde vært mer stelt på en riktig måte. Jeg ser ikke bort fra at uansett hvor riktig du blir stelt så vil du ikke føle deg bedre. Som det ble sagt over, post et bilde.
KaDust Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. mars 2012 Tørr ikke legge ut bilde, ikke sånn som jeg ser ut nå. Jeg har prøvd eyeliner. Og jeg har prøvd uten eyeliner. Vet ikke hvordan linjen skal formes for at det skal se best ut på meg, derfor blir eyeliner teit på øynene mine når jeg ikke får til riktig fasong. Æsj, jeg er egentlig et håpløst tilfelle. Måtte bare få litt utblås. Er vel uansett lite å gjøre for noen av dere over nettet, for jeg har lest alle mulige tips i moteblader, på nett, jeg har lest regler osv osv men jeg klarer ikke å få det til å funke på meg når jeg først prøver. :gjeiper:
Wombat Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Jepp, post et bilde av deg på det du syns er en håpløs dag, men i noe du ville gått på butikken i... Så skal vi være den brutalt ærlige venninna di vi
sullå Skrevet 4. mars 2012 #13 Skrevet 4. mars 2012 Hvilken ansiktsform har du? Google it, se hvordan andre med samme ansiktsform som deg har skillen. Du kan ikke prøve pannelugg? Jeg tror det ville blitt fint hvis du har tynt hår Dessuten vil alt være merkelig med en gang, plutselig blir du vant til det. Og synes forhåpentligvis ikke at det er så verst!
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #14 Skrevet 4. mars 2012 Legg ut bilde med klær på, men uten ansikt...
KaDust Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 4. mars 2012 Disse klærne, bare med en lyseblå hellyhansen ski-jakke utenpå. Det er joggebukse der, har ikke et eneste helspeil her så fikk ikke til bedre. Skal sies at jeg ikke engang har giddi å ta på meg bh de siste ukene. Sånn er håret mitt: Og dette er hvordan jeg går på butikken
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #16 Skrevet 4. mars 2012 Selvbildet ditt kan ingen andre enn du gjøre noe med, og jeg tror du er klar over at det er ganske lavt. Det er forøvrig helt ubegrunnet, for jeg har sett bilder av deg - og du er virkelig flott, både i ansikt og kropp. Men for å gi noen enkelt tips for å få litt mer femininitet inn i bilder sminke- og klesmessig; - Velg jeans som passer din kroppsform(de derre curveID fra levis er geniale, du velger etter kroppsform) - Velg lange jakker/kåper med litt innsving fremfor store formløse parkasjakker - eller belte i midjen - Ta ulike farger opp til ansiktet ditt og se hva som får frem øynene best. Blåtoner = kalde farger, grønn/bruntoner= varme farger. Velg så klær i disse fargene - Velg sko med litt hæl fremfor bare flate(jeg evner ikke å gå i høye hæler, men kan gå dagen lang i sixtyseven sine med 6,5 cm hæl. Ser litt mer feminint ut enn converse på et vis). - Mascara, litt farge i kinn og lett lipgloss gjør underverker på hvem som helst - Øredobber og smykker du liker - Gå til en flink frisør og si du vil ha en sveis som kler ansiktet ditt, men som er enkel å stelle Jeg tror jo egentlig du hadde passet best en bittelitt avslappa rocka stil fremfor ultradollete, men jeg tar kanskje feil
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #17 Skrevet 4. mars 2012 AB over her.....kan du legge ut et bilde hvor du har mer kroppsnær genser, slik at vi kan se hvor midjen din starter? Et forfra og ett bakfra? Det er litt lettere å anbefale type buksesnitt og snitt på topper/kjoler da Ellers ser jeg at du lett kan endre sveisen med bittesmå grep hos frisøren. Bare littegranne oppklippet, og litt hårprodukt - så endrer det seg jo mye. Om du har penger til det kan du jo også vurdere myke striper, men du hadde veldig fin farge naturlig synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #18 Skrevet 4. mars 2012 Håret ditt ser greit ut, sånn sett, men børst det nå for guds skyld. Tuper litt på kronen og bruk rettetang. Enelt og greit. Bruk topper som svinger litt inn i livet, eller bruk belte for å markere linjen ellers blir du firkantent. Du hadde blitt fin i en stram dongribukse, fine støvletter, en figurnær topp/singlet i knallfarge (feks kongeblå) og en feminin cardigan eller blazer. Ikke fokuser så mye på eyeliner, mange som ikke kler det. Bruk foundation/mineralpudder (feks fra Mineral Hygienics), blush (feks Nars Orgasm, den kler de fleste) og mascara i to lag. Jeg har også sett bilder av deg og du er jo knallfin så jeg skjønner ikke helt hvorfor du syter altså.. 1
Wombat Skrevet 4. mars 2012 #19 Skrevet 4. mars 2012 Vel, du kler deg som en dass. Rett og slett <3 That being said: Du er ung, slank og har et hår i en lengde som absolutt lar seg gjøre noe med! Jeg tenkte at uansett ansiktsform kunne du klippet opp håret bak, og så kan du kjøre litt rufse-stil med god samvittighet. Klesmessig så er aldri joggebukse noe alternativ, men det finnes tøybukser som er behagelige og fine å se på - kjøpte nettopp ei tøybukse på H&M for 199 som jeg er veldig fornøyd med, og med en løs topp på føler jeg at det er en komfortabel stil som ser ut som om jeg har tenkt litt gjennom det... Men du sier ikke noe om hvorfor du kler deg så du ikke liker det selv engang? For du vil absolutt kle veldig mye, bare du ikke prøver å følge motebladene slavisk da... Selv ikke modeller kler alt i de bladene
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #20 Skrevet 4. mars 2012 Har du en kjole, gjerne litt tettsittende?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå