Gå til innhold

Ned 5 kg fett på tre uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

jente skal ned 5 kg. Kom over dette på nettet. Tror dere at dette funker, altså at man går ned 5 kg i fett og på vekta, eller at man bytter ut de 5 kg med muskler?

http://ernaerings.blogg.no/1289650025_flg_disse_gprogrammen.html

Jeg fatter ikke at en ernæringsfysiolog kan skrive noe sånt som dette. Dersom du skal miste 5kg fett på tre uker må du ligge på et underskudd på 1667kcal per dag. Basalforbrenningen på de fleste kvinner er 1200-1600kcal (avhengig av størrelse).

For da å kunne ligge i et så stort underskudd uten å gå under det du trenger for å overleve er du nødt til å ha en vanvittig treningsmengde. Vi snakker om 3-4 timer hard trening HVER dag, eller lavintensitetstrening enda flere timer.

Jeg tror du vil ende opp med å miste muskler i tillegg dersom du skal følge et slikt regime. Et noe bedre treningsprogram enn det som den bloggen skriver er å gå til Sydpolen på ski.

Endret av Supraspinatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Nei, jeg har ikke hastverk, jeg bare kom over dette og lurte på om det kunne virkelig stemme. Jeg tolket det som at man bytter ut fettet med muskler?

Men jeg har gått ned 3 kg på en uke (sikkert vannvekt) når jeg gikk på attack phasen i Dukan dietten.

Så derfor tenkte jeg at det var mulig... Men vil uansett prøve å gå ned 8 kg på to måneder. Problemet er at jeg går hver dag og passer virkelig på hva jeg spiser, likevel rikker ikke vekta seg. Jeg har BMI som tilsvarer overvekt, så skjønner ikke dette liksom.

Vanlig kosthold er to knekkebrød til frokost + to til lunsj (med pålegg selvsagt) En posrjon frukt og kylling/fisk med salat til middag. Frukt til kvelds... ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du spiser jo mindre enn en liten unge jo!!!!!!!!!!

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spist mellom 1300-1400 kalorier og har gått ned 8 kg på rundt to måneder. Jeg ville funnet ut eksakt hvor mange kalorier du spiste hver dag for passe på at det illefall ikke er under 1300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Nei, jeg har ikke hastverk, jeg bare kom over dette og lurte på om det kunne virkelig stemme. Jeg tolket det som at man bytter ut fettet med muskler?

Men jeg har gått ned 3 kg på en uke (sikkert vannvekt) når jeg gikk på attack phasen i Dukan dietten.

Så derfor tenkte jeg at det var mulig... Men vil uansett prøve å gå ned 8 kg på to måneder. Problemet er at jeg går hver dag og passer virkelig på hva jeg spiser, likevel rikker ikke vekta seg. Jeg har BMI som tilsvarer overvekt, så skjønner ikke dette liksom.

Vanlig kosthold er to knekkebrød til frokost + to til lunsj (med pålegg selvsagt) En posrjon frukt og kylling/fisk med salat til middag. Frukt til kvelds... ts

En kan være ganske sikker på at hvis en går ned 1kg eller mer i uka, så mister en ikke bare fett, men også muskelmasse.

I tillegg til å gå bør du begynne å løpe på turene dine. Løp så mye du klarer, og press deg litt. Legg også inn minst en styrkeøkt i uka.

Vekt er ikke den eneste (eller sikreste) indikatoren på at en blir sunnere, sprekere og slankere. Følg med på klesstørrelsen og kondisen din - det gir mye sikrere pekepinn på utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du spiser jo mindre enn en liten unge jo!!!!!!!!!!

Ehhh, jeg har regnet på det og det blir jo gjerne rundt 12-1300 kcal pr. dag. Salat som i at det er masse sunt tilbehør (tomat, agurk osv.) Gjerne 2 fileter kylling/fisk. Masse frukt. Det er da mer enn en unge spiser??

Og kom med råd da istedet for!

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh, jeg har regnet på det og det blir jo gjerne rundt 12-1300 kcal pr. dag. Salat som i at det er masse sunt tilbehør (tomat, agurk osv.) Gjerne 2 fileter kylling/fisk. Masse frukt. Det er da mer enn en unge spiser??

Og kom med råd da istedet for!

Bare pass på å ligge på hvertfall 1300kalorier :) spise gjerne litt mer hvis du trener.

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan være ganske sikker på at hvis en går ned 1kg eller mer i uka, så mister en ikke bare fett, men også muskelmasse.

I tillegg til å gå bør du begynne å løpe på turene dine. Løp så mye du klarer, og press deg litt. Legg også inn minst en styrkeøkt i uka.

Vekt er ikke den eneste (eller sikreste) indikatoren på at en blir sunnere, sprekere og slankere. Følg med på klesstørrelsen og kondisen din - det gir mye sikrere pekepinn på utviklingen.

Det spørs jo helt på hva man veier, hva man pleide å spise osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh, jeg har regnet på det og det blir jo gjerne rundt 12-1300 kcal pr. dag. Salat som i at det er masse sunt tilbehør (tomat, agurk osv.) Gjerne 2 fileter kylling/fisk. Masse frukt. Det er da mer enn en unge spiser??

Og kom med råd da istedet for!

Og du overvuderer nok kcal inntaket ditt. 1200-1300 er uansett ganske lite, da en normalvektig og normaltaktiv kvinne skal ha i seg ca 2000 kcal, skal minst ha i seg ca 1400-1500 kcal bare for å oppretteholde sine livsfunsjoner. Er du atpåtil mer aktiv og/eller trener så blir i hvert fall det ALTFOR lite, allerede å er det for lite, men jeg grøsser på tanken hvis du trener i tillegg.

En annen ting, du får nok i deg mindre enn du er klar over, det er typisk mange jenter å undervurdere hvor LITE de får i seg, eller hvor mye, kommer helt på om de er undervektige eller overvektige og sliter med å oppfatte ting.

La oss gå igjennom dagens måltid for deg

4 knekkebrød: ca 200 kcal (nå sier du ikke noe om hvor mye du får i deg, men du er jo et av disse "jeg tror jeg går ned i vekt av å spise for lite" nekene, så du har sikkert ikke lasset på med pålegg, og det er sikkert magre ting, som skinke. alt i alt vil jeg tippe maks 100 kcal i pålegg.

Så kommer vi til salat, går det an å få noe mer magert? Nei. Du er klar over at 100g salat inneholder lusne 20 kcal, og andre grønnsaker som du har oppi er også veldig kalorifattig. Såvidt ikke den salaten din veier flere hundre kg så er det ikke mye næring eller kcal i den salaten din.

Så kommer vi til kyllingfileten. Med 100 kcal pr 100g så er det en av de magreste tingene du kan få i deg, får du i deg 300g (jeg tviler på at du spiser noe så "stort"), så har du altså fått i deg 300 kcal. Så må man regne med litt fett til å steke i (smør evt. olje,men tror også du er en av de som ikke akkurat pøser på med det, så ca 100). Skjønner du hva jeg vil frem til? Og frukt, igjen, såvidt ikke det er ekstremt mye frukt så er det ikke akkurat noe kaloribombe det heller.

Du nevner ikke hva slags fisk. Jeg kan tenke meg at på en god dag så får du i deg 1200, men det er hvis fisken du bruker er av den fetere typen, som ørret, makrell, laks osv, hvis ikke så er det såvidt du bikker over 1000 kcal.

Beklager å måtte sprekke den "åjada jeg får i meg nok bobblen din", men nå er det gjort.

Endret av Kosemose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du overvuderer nok kcal inntaket ditt. 1200-1300 er uansett ganske lite, da en normalvektig og normaltaktiv kvinne skal ha i seg ca 2000 kcal, skal minst ha i seg ca 1400-1500 kcal bare for å oppretteholde sine livsfunsjoner. Er du atpåtil mer aktiv og/eller trener så blir i hvert fall det ALTFOR lite, allerede å er det for lite, men jeg grøsser på tanken hvis du trener i tillegg.

En annen ting, du får nok i deg mindre enn du er klar over, det er typisk mange jenter å undervurdere hvor LITE de får i seg, eller hvor mye, kommer helt på om de er undervektige eller overvektige og sliter med å oppfatte ting.

La oss gå igjennom dagens måltid for deg

4 knekkebrød: ca 200 kcal (nå sier du ikke noe om hvor mye du får i deg, men du er jo et av disse "jeg tror jeg går ned i vekt av å spise for lite" nekene, så du har sikkert ikke lasset på med pålegg, og det er sikkert magre ting, som skinke. alt i alt vil jeg tippe maks 100 kcal i pålegg.

Så kommer vi til salat, går det an å få noe mer magert? Nei. Du er klar over at 100g salat inneholder lusne 20 kcal, og andre grønnsaker som du har oppi er også veldig kalorifattig. Såvidt ikke den salaten din veier flere hundre kg så er det ikke mye næring eller kcal i den salaten din.

Så kommer vi til kyllingfileten. Med 100 kcal pr 100g så er det en av de magreste tingene du kan få i deg, får du i deg 300g (jeg tviler på at du spiser noe så "stort"), så har du altså fått i deg 300 kcal. Så må man regne med litt fett til å steke i (smør evt. olje,men tror også du er en av de som ikke akkurat pøser på med det, så ca 100). Skjønner du hva jeg vil frem til? Og frukt, igjen, såvidt ikke det er ekstremt mye frukt så er det ikke akkurat noe kaloribombe det heller.

Du nevner ikke hva slags fisk. Jeg kan tenke meg at på en god dag så får du i deg 1200, men det er hvis fisken du bruker er av den fetere typen, som ørret, makrell, laks osv, hvis ikke så er det såvidt du bikker over 1000 kcal.

Beklager å måtte sprekke den "åjada jeg får i meg nok bobblen din", men nå er det gjort.

Nå har ikke ts sagt noe som helst om hva slags pålegg eller hva slags type knekkebrød hun spiser.

Hun har heller ikke sagt noe om hun feks bruker avokado ol i salat, og kanskje sunn olivenolje som dressing.

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke ts sagt noe som helst om hva slags pålegg eller hva slags type knekkebrød hun spiser.

Hun har heller ikke sagt noe om hun feks bruker avokado ol i salat, og kanskje sunn olivenolje som dressing.

Samme AB igjen: Knekkebrød er faktisk knekkebrødd, og er utrolig kalorifattig. Hadde hun brukt olivenolje som dressing, eller avocado som i salaten, så hadde hun nevnt det. Og hun skal jo ned i vekt, så hun sitter sikkert ikke der og lesser på med salami ol fete pålegg. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal prøve å forsvare når folk spiser altfor lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ok å kalle folk ting, selv om de spør om ting som for andre er en selvfølge og/eller dumt. Vennligst slutt med det.

Kosemose, mod

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spør jo fordi jeg lurte på om det stemte. Jeg har prøvd å spise 1800 kcal og det funket ikke. Ja, jeg prøvde over lengre perioder, men vekten sto stille eller gikk opp. Jeg tror jeg har screwet forbrenningen min. På knekkebrødene har jeg pleid å bruke smøreost og vanlig kvitost oppå, på de andre har jeg gjerne tatt på smør. Jeg tar gjerne 2 fileter med fisk/kyllings som sagt, salat med (yes som ei nevnte) avocado, agurk, paprika, tomater, løk, osv. Jeg er et matvrak så sulte gjør jeg ikke.

Det er lov å spørre her inne om ting, og du trenger ikke anta at jeg er dum fordi jeg kom over en artikkel som jeg selv syntes hørtes litt vel usannsynlig ut og ville høre om dette var mulig i andres meninger?

ts

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...