Gå til innhold

Drakk vann med små larver

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i går og i dag drakk jeg til min store forskrekkelse en halvliter med skittent vann. Helt greit det, var jo klar over at det var skittent (vannet i brønnen har spekt så vi måtte få bekken ved siden av til å renne opp i brønnen for å få vann i huset igjen), og at muligheten for å få noen smådyr i glasset var der, men til min store forskrekkelse var det ikke bare en eller to, men det var ganske mange bittesmå, hvite larver som svømte lykkelig rundt i glasset! De var bare 1/2 - 1 mm lange og veldig vanskelig å få øye på uten å sitte en stund og se etter de.

Fant ut at vannet vil bare bli brukt til oppvask og klesvask fremover så å drikke mer av det kommer ikke til å skje før vi har fått tømt det vannet som er i brønnen nå og fått tilsig av grunnvann eller hva det nå heter igjen (slikt vann som kommer opp fra jorda, ikke fra regn og snø). Det er i allefall rent.

Men hva nå? Hvilke larver kan dette være? Må jeg, som hunder og katter, ta markkur? :fnise:

Er det farlig å drikke vann med slike larver i? Jeg vet jo at folk ute i naturen drikker av rennende småbekker når de blir blir tørste, så det kan jo ikke være livsfarlig akkurat...? :)

Jeg merker at jeg er litt rar i magen i dag, men det er sikkert fordi jeg ble litt kvalm av å se disse larvene svømme rundt, så det er sikkert ingenting.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

æsj så ekkelt :( kanskje de er bendelormer, som vokser seg meterlange og spiser opp alt du spiser... ringe legevakta? :)

• Liker 2
Skrevet

Tviler på det er bendelorm. I det hele tatt ser det ikke ut til å være noen stor fare for å bli smittet av innvolsormer, via vann, i Norge.

Titt på siden til fhi.no, og bruk dette trikset for å merke alle forekomster av ordet "vann" i teksten.

AnonymBruker
Skrevet

æsj så ekkelt :( kanskje de er bendelormer, som vokser seg meterlange og spiser opp alt du spiser... ringe legevakta? :)

Hadde vært knall det da, har noen kilo å bli kvitt. :fnise:

Du kan tro det var guffent ja, frister ikke med vann på butikken en gang. Men jeg er så tørst (har ikke drukket siden den siste slurken i mårest og jeg var veeeldig tørst allerede da) så jeg må nok bare krype til korset og ta et glass vann. Ikke fra den brønnen med larver vel og merke! :)

Tenkte jeg skulle se ann litt om jeg kjenner noe, om jeg blir dårlig o.l. før jeg eventuelt kontakter lege, men en tlf for å høre trenger jo ikke være så dumt da :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...