Gå til innhold

Nordlandsbunad herrer


Nika_83

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen her som har strikket strømpene til herrebunaden selv og som vet hvor man kan få tak i oppskrifter til dem?

Har en mann som har veldig lyst på bunad og jeg kunne tenkt meg å gjort en liten innsats på den selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husfliden har et hefte med strikkeoppskrifter for bunadsstrømper. Nesten alle strømpene er herrestrømper. Jeg vet ikke om strømpene til nordlandsbunaden er der, men du kan jo se. :)

Heftet selges bare hos husfliden, og ikke i vanlige garnbutikker. Hvis du ikke har husfliden i nærheten der du bor, så kan du bare ringe og spørre. Noen husflider sender også, dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til husfliden i Mosjøen og spør, de er utrolig hjelpsomme. http://www.norskflid.no/mosjoen/

Hvis du skal kjøpe bunad, så ville jeg kjøpt der, uavhengig om det er snakk om ferdig bunad eller sånn pakke du (eller noen andre) broderer og monterer selv. Sjekket pris for jeg kjøpte og det var nesten halve prisen i Mosjøen i forhold til Husflilden og Heimen i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Det er så romantiiiisk! :rodmer: Høres sikkert helt sykt ut å høre akkurat det når du er ute etter strikkeoppskrifter, men jeg syns faktisk det er utrolig koslig gjort av deg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips :) Skal kontakte Mosjøen og høre hva de har å si.

Rosenknoppen: Hva gjør man ikke for den man er glad i? ;) Jeg er kjempeglad i å strikke, så da var det jo iallefall en ting jeg kunne bidra med til bunaden ;)

Han fortjener det jo :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...