Gå til innhold

Why men love bitches

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mindre nedgraderende enn å bli fortalt at man skal være på en annen måte, i prinsippet. Dermed er budskapet noe ironisk, og målet med boken oppnås vel heller ikke, siden hun mener å fronte empowerment. Det er hovedsaken. Hvorfor skal man i det hele tatt måtte være noe annet enn man er? Man trenger vel ikke å være en bitch for å være bra nok heller. Og det er fortsatt litt teit å tro at det finnes en manual som funker på alle menn, hvis man nå bryr seg om det.

Jeg tviler ikke på at forfatteren mener hvert ord. Men det er ikke noe bedre at en kvinne deler inn i kategorier og gir slike råd, enn om en mann skulle gjort det samme. Mer troverdig, kanskje. Men det spørs om flere kvinner (spesielt amerikanere) ville blitt støtt av både ordet "bitch" (som da er selve idealet) og resten av oppskriften om det var en mann som skrev den, da.

Har du lest boka? Vil ellers bare si at "bitch" er ment litt humoristisk fra forfatterens side, og ikke så bokstavelig. Sånn sett burde boken heller ha hett noe annet. "Bitchen" skal stå opp for seg selv og ikke ta imot dritt fra noen andre. Samtidig er hun ikke slem og ondskapsfull, står det i boka, men hun står opp for seg selv og gidder ikke ofre seg selv for andre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre så er det nå slik at man lett blir oppfattet som bitch med en gang man står for seg selv,sier det man mener osv,uansett hvor hyggelig og grei man egentlig er :P

Skrevet

Tvilsomt. Tror mer at kvinner liker menn som behandler dem dårlig enn at menn liker bitches.

Menn har vel selvrespekt for det meste.

Gjest .-L-.
Skrevet

Dessverre så er det nå slik at man lett blir oppfattet som bitch med en gang man står for seg selv,sier det man mener osv,uansett hvor hyggelig og grei man egentlig er :P

Det kommer egentlig ann på kordan du kommuniserer dette til vekommende. Dersom du har et godt poeng, men kommuniserer som en "bitch" så vil ikke budskapet nå modtaker fordi h*n ikkje er motakelig for å høre det.

Gjest .-L-.
Skrevet

Tvilsomt. Tror mer at kvinner liker menn som behandler dem dårlig enn at menn liker bitches.

Menn har vel selvrespekt for det meste.

Etter min mening så går dette begge veier. Eg liker ikkje at dama bare dilter etter og er enig i alt eg sier, det blir kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Å oppføre seg som en komplett megge, ikke svare på telefoner/sms, ignroere/overse, ha andre menn rundt lillefingeren samtidig uten å legge sjul på det

- ER av en eller annen grunn super turn on for en god del menn.

Jeg kan ikke si at jeg ser på meg selv som verdens vakreste eller heiteste,

men har fått mye respons fra menn at de synes den dominante/totalt uinteresserte oppførselen er svært tiltrekkende.

Jeg kan ikke helt si jeg skjønner hvorfor de gjør slik.

Søte snille og trofaste piker - må da være mye mer lettere å like? :S

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Åh, bare gjør som jeg vil og mennene flokker seg om meg? :-D

Gjest O___o
Skrevet

Åh, bare gjør som jeg vil og mennene flokker seg om meg? :-D

haha. prøv å få dem til å ta oppvaska di, eller montere IKEA-møblene dine.

Skrevet

Å oppføre seg som en komplett megge, ikke svare på telefoner/sms, ignroere/overse, ha andre menn rundt lillefingeren samtidig uten å legge sjul på det

- ER av en eller annen grunn super turn on for en god del menn.

Jeg kan ikke si at jeg ser på meg selv som verdens vakreste eller heiteste,

men har fått mye respons fra menn at de synes den dominante/totalt uinteresserte oppførselen er svært tiltrekkende.

Jeg kan ikke helt si jeg skjønner hvorfor de gjør slik.

Søte snille og trofaste piker - må da være mye mer lettere å like? :S

Sannsynligvis er forklaringen at folk flest vil ha det de ikke kan få.

Med andre ord en feilkopling oppi nøtta hehe

Men denne "egenskapen" å aldri være fornøyd med det en har; er nok sterkt med på å drive menneskeheten til å utvikle seg videre. På godt og vondt.

• Liker 1
Gjest Macha Mong Ruad
Skrevet

Hvorfor skal man i det hele tatt måtte være noe annet enn man er?

Sånn litt filosofisk kan vi tenke litt på hvordan vi er blitt som vi er? Det blir litt "født sånn eller blitt sånn"-debatt, men så lenge vi lever i en verden hvor jenter i stor grad oppdras til passive prinsesser (jamfør prinsessetråden i barn&familie-forumet) kan det være verdt å spørre om dette er hensiktsmessig.

Og dersom man har et destruktivt adferdsmønster, ser jeg absolutt poenget med å forsøke å endre det, samme hvor dypt det sitter i personligheten ens, men da må man vanligvis gå litt dypere enn å lese en selvhjelpsbok. Nå har ikke jeg lest denne boka, så jeg aner ikke om den oppmuntrer til å granske seg selv, eller om den bare presenterer en ny ferdigløsning, så snakker her om konseptet bitch vs prinsesse.

Egentlig synes jeg poenget kom bedre frem i Elizabeth Wurtzel sine bøker. Hun la en del vekt på at kvinner bør bli flinkere til å ha interesser utenom menn, og det tror jeg egentlig er essensen. Med en gang man har et liv utenom å varte opp en mann vil man ikke trenge å spille kostbar, man vil være litt kostbar helt av seg selv.

Å late som om man er opptatt når mannen ber en ut er bare det samme gamle, teite spillet, og man er like avhengig av mannen når man må dikte opp unnskyldninger for å manipulere han på best mulig måte. Men har man egne interesser, og et aktivt liv vil man i blant måtte si nei, det passer ikke, og man har noe å snakke om med mannen, som er ens eget. Og de fleste menn synes dette er sexy.

Samme med "følge hjem" eksempelet, med en gang man vurderer hva som vil være mest taktisk å svare, for å vinne mannen, er man etter min mening litt ute og kjøre. Han spør, det betyr at han allerede har vurdert det som at han har lyst, og da bør du kjenne etter hva du har lyst til. Vil du ha selskap, eller vil du ikke?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme med "følge hjem" eksempelet, med en gang man vurderer hva som vil være mest taktisk å svare, for å vinne mannen, er man etter min mening litt ute og kjøre. Han spør, det betyr at han allerede har vurdert det som at han har lyst, og da bør du kjenne etter hva du har lyst til. Vil du ha selskap, eller vil du ikke?

Veldig enig med deg. Det var jeg som nevnte følge hjem-eksempelet, og gjett om jeg angrer på at jeg ikke lot ham følge meg... Herlighet, jeg likte jo fyren så godt og alt.... får vel bare lære av det til neste gang. Håper uansett ikke at min noe avvisende oppførsel var nok til å få ham til å forandre mening. Stemningen "kjølnet" nemlig noe etter denne daten, selv om vi fortsatt har kontakt.

Hva tror dere? Hvis jenta oppfører seg litt avvisende (uten å mene det) - er det nok til at karene mister interessen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...