AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Hei, Jeg har ikke hatt vanlig liv på snart tre år! Depresjon har rammet meg høsten 2009, og siden har det ikke vært noe bedre! Selv om jeg nå startet på medisiner. Problemet mitt er nå at resten av verden er utestengt, jeg er inne på soverommet mitt med laptoppen ved siden av meg, mens jeg ligger, eller sitter og har den på fanget. De eneste gangene jeg ikke er inne på soverommet, er når jeg skal lage mat til barna, hjelpe dem med lekser, eller når jeg en sjelden gang rydder i leiligheten. Oppvaskmaskinen har gått i stykker, og jeg hater å ta oppvasken, så hvis jeg ikke tar den når det lite, tar jeg ikke det før det ikke er noe å bruke igjen! En hver uvane begynner jo en aller annen gang i live, men jeg kan ikke skjønne hvordan jeg har blitt så energiløs, passiv og lat (?)! Jeg må jo sette eksempel for barna mine! Kan noen hjelpe meg med forslag på hvordan jeg kan komme meg ut av denne situasjonen? Takk!
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Du skriver det jo selv. At internett tar tiden din. Jeg gjør det samme selv. Bruker masse tid foran pc-skjermen for å slippe å forholde meg til ting rundt meg. Det blir en flukt. Samtidig så har jeg vært i en situasjon som gjorde at jeg var mer eller mindre uten internett i et halvt år. Litt ekkelt i starten, men du verden så fort jeg vente meg av. Hva med å legge pc'n hos en venn? La barn få passord og en avtale om når du kan få logge deg på. Hva med å avbestille internett noen måneder?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Du skriver det jo selv. At internett tar tiden din. Jeg gjør det samme selv. Bruker masse tid foran pc-skjermen for å slippe å forholde meg til ting rundt meg. Det blir en flukt. Samtidig så har jeg vært i en situasjon som gjorde at jeg var mer eller mindre uten internett i et halvt år. Litt ekkelt i starten, men du verden så fort jeg vente meg av. Hva med å legge pc'n hos en venn? La barn få passord og en avtale om når du kan få logge deg på. Hva med å avbestille internett noen måneder? Jeg prøvde å avbestille internett rundt jula, men så så jeg at det er tråløst tilgang her i leiligheten, kanskje det er nabonen sin, så var det på'n igjen. Kanskje jeg skal låne bort laptopen i en periode, ja Takk for forslag!
KaDust Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Prøv å ta deg noen korte gåturer UTE i frisk luft hver dag. Det hjalp meg litt på humøret og jeg fant ut at jeg faktisk overlever litt uten internettet og at det ikke går noen steder mens jeg gjør andre ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå