Gå til innhold

Lys/hvit hundebæsj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kommer lys/hvitaktig hundebæsj av? Når hunden min var på do i dag morrest, så var avføringen vanlig brunfarget, men noen timer senere så var den helt lys. Noen som vet hva det kommer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ene av mine hunder har det av og til. bare de dagene hun har nektet og bæsje da. hun har bare en plass hun liker å bæsje, og hvis det lukter "feil" der nekter hun å gjøre noe noen annen plass, venter heller til det luker riktig igjenn, så bæsjer hun. ofte disse gangene er enten bæsjen hvit/lys og hard, tørr og nesten litt pulveraktig hvis jeg klemmer på den. på mi er det kun de gangene hun holder seg med vilje, de gangene hun har fått forstoppelse er det skjeldent noe feil med fargen.

høres litt ut som hun får forstoppelse eller holder seg ofte, men forstoppelse har bare skjedd 2 ganger(forbytte) og at hun holder seg skjer ca 2 ganger i halvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt blir den hvit etter en liten stund, fordi den tørker ut.

Det var nok litt dårlig forklart av meg, men jeg mente at ved do-tur nr to så var avføringen lys/hvitaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ene av mine hunder har det av og til. bare de dagene hun har nektet og bæsje da. hun har bare en plass hun liker å bæsje, og hvis det lukter "feil" der nekter hun å gjøre noe noen annen plass, venter heller til det luker riktig igjenn, så bæsjer hun. ofte disse gangene er enten bæsjen hvit/lys og hard, tørr og nesten litt pulveraktig hvis jeg klemmer på den. på mi er det kun de gangene hun holder seg med vilje, de gangene hun har fått forstoppelse er det skjeldent noe feil med fargen.

høres litt ut som hun får forstoppelse eller holder seg ofte, men forstoppelse har bare skjedd 2 ganger(forbytte) og at hun holder seg skjer ca 2 ganger i halvåret.

Okey, når jeg tenker meg om så bruker hun å holde seg litt i blant, så da kan sikkert det vært grunnen. Var litt redd først for om det kunne være et tegn på sykdom eller noe.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Det var nok litt dårlig forklart av meg, men jeg mente at ved do-tur nr to så var avføringen lys/hvitaktig.

Åja, da missforstod jeg!

Hvit avføring kan være tegn på gulsott hos hunden. Hvis det vedvarer ville jeg tatt en tur til vetrinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan også være et tegn på normal bæsj av råforing/BARF eller om hunden har fordøyd et bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...