Gå til innhold

Til deg som vil ned i vekt.


Gjest *Maja*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God artikkel. Jeg har begynt å skrive opp alt jeg spiser hver dag i et program som regner ut kalorimengden. På den måten får jeg et mer bevisst forhold til hvilke matvarer jeg putter i munnen. Jeg er jo ikke dum, så jeg har alltid visst at McNuggets ikke er spesielt lurt, men når jeg får visualisert i en slik oversikt der jeg ser hvor mye deilig sunn og god mat jeg kunne kost meg med istedenfor de usle 9 McNuggetsbitene - da gjør det inntrykk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 50-55% karbohydrater betyr at man i så fall slanker seg med håndbrekket på. Så mye karbohydrater setter kroppen i fettlagringsmodus med mindre du trener på toppnivå.

Det er mye mer fornuftig å spise lite karbohydrater og mye fett som setter kroppen i fettforbrenningsmodus akkurat som at du ikke kjører bil med håndbrekket på.

En kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei artikkel, men litt vel bastant mtp. fordeling mellom karbo, proteiner og fett.

Det jeg imidlertid reagerer mest på er at det fokuseres mye på at man risikerer å miste en for stor andel muskelmasse om man ligger for mye i kaloriunderskudd, uten å påpeke at den beste måten å motvirke nedgang i musklemasse når man slanker seg er å trene styrke? Nå skal riktignok artikkelen fokusere på kostholdet, men det ville vært nærliggende og viktig å påpeke hvilke andre tiltak man kan iverksette for å minske/forhindre tap av muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Enig at det er noen hull i artikkelen her og der, men likte budskapet om at en ikke skal sulte seg ned i vekt. At det er viktig å beholde muskelmasse etc.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...