Gå til innhold

Forvirrende med alle de delte meininhgene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte ganger so les eg på denne sida at " for å gå ned i vekt so må du trene styrke, styrke styrke..." og litt kondisjon.. So går det en uke so er her kommentarer som slanker du deg medan du trener styrke/kondisjon so vil du ikke gå ned i vekt men redusere fettet på kroppen.. Kva er sant?? Gåar man ned eller ikke i vekt av å trene styrke og kondisjon??

Forvirret Dame som treng og gå ned 15 kg, trener 1xCorebar, 1xBodystep og 1xStep/styrke i uka pluss annenhver uke 1xSpinning itilleg..

Hjelp meg noen, og ja kostholdet er sunt, ligger på 1200-1300kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må også tilføye at itilleg so er eg 4-barns mor so eg er i aktivitet stort sett heile dagen

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også tilføye at itilleg so er eg 4-barns mor so eg er i aktivitet stort sett heile dagen

TS

Obs.

Glemte å si at eg har forsøkt i 3 mnd med spinning 3 ganger i uka, med samme kostplan uten resultat.

Gjekk over til jogging 3 ganger i uka etterfulgt av enkle og få styrkeøvelser for kroppen, der kunne eg etter 1,5 mnd merke at eg mistet noen cm rundt livet men thats it, ikke noe mer, ikke ett geam ned engang..

Startet no for 1-2uker sia på det programmet som nevnt i første innlegg..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker du feks at klærne blir videre?

Kansje en anelse videre i overkroppen??!! Merker kansje en tanke videre truse,he he, men hadde forventet mye mye mer etter innsatsen og det som eg ser andre her inne opplever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Det kan vel hende at kroppen din har blitt så vant til 12-1300 kalorier at den har gått i sparemodus. Har du sjekket hva basalforbrenningen din er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned i vekt må man trene variert og intensivt. Det betyr minst to økter med kondis og en økt styrke, og du må ta i når du trener og kjenne at det faktisk gjør litt vondt. Så tungt skal det være, men ikke så tungt at du er utmattet og spyr. Treningen må selvfølgelig også fortsette over tid, det skal være en livsstilsendring, og i tillegg må du være aktiv i hverdagen.

Kostholdet må være sunt og variert. Spis ofte fisk, alltid grønnsaker til middagen og spis godis kun på lørdagen.

Vektnåla er ingen fullgod indikator på hvor mye fett du mister, for vekta viser også at skjelett og muskler styrkes (og muskler veier mer enn fett). Derfor må du bruke klesstørrelser som mål, og du bør legge aller mest vekt på hvor god form du kjenner at du er i. Man kan være lubben og i toppform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å gå ned i vekt må man trene variert og intensivt. Det betyr minst to økter med kondis og en økt styrke, og du må ta i når du trener og kjenne at det faktisk gjør litt vondt. Så tungt skal det være, men ikke så tungt at du er utmattet og spyr. Treningen må selvfølgelig også fortsette over tid, det skal være en livsstilsendring, og i tillegg må du være aktiv i hverdagen.

Ikke helt enig. Jeg gikk ned 10kg uten å trene i det hele tatt. Bevegelsen jeg hadde var bare masse gåing. Vanlig gåing! I kombinasjon med restriktivt kosthold riktignok.

men poenget er at det er differansen mellom kalorier inn og ut som er vesentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her igjen.

Mitt kosthold

Frokost: 1-2 grove knekkebrød, pålegg varierende, veksler mellom kalkunpålegg, brunost(tynn strimle) eller fårepølse.

Lunsj: 2-3 knekkebrød eller 2 skiver ingers superrug med samme pålegg som i frokost, varierer mellom dei, bruker agurk og tomat til også.

Middag: Vanleg middag med masse og varierende grønnsaker til (minst 3 forsjellige grønnsaker) tipper det ligg rundt ca 500 kcal (det er ikke masse feil har telt og veid mat i mange mange mange år so det kan eg..)

Kvelds: 1 gang i uka er det go morgen youghurt melon, ellers so er det 1 knekkebrød med de overnevnte pålegg..

og ja eg drikk vann som tørsteddrikk, pepsimax 1-2 glass i helga, godtedag dvs 1 stk 75 gram sjokolade 1 gang i helga hender det kan bli 1 neve popcorn også i helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke helt enig. Jeg gikk ned 10kg uten å trene i det hele tatt. Bevegelsen jeg hadde var bare masse gåing. Vanlig gåing! I kombinasjon med restriktivt kosthold riktignok.

men poenget er at det er differansen mellom kalorier inn og ut som er vesentlig!

Du må ta hensyn til konteksten i denne debatten! Her har vi en bruker som sliter med å gå ned i vekt. For noen vil det fungere fint å gå ned i vekt ved å gå, for andre må det sterkere lut til. Dessuten er variert og intensiv trening alltid å foretrekke for resten av helsa, dvs det er bedre for hjerte, lungekapasitet, skjelett og muskler.

Kort sagt: Å gå er bedre enn ingenting og absolutt et must. Å trene intensivt gir selvsagt bedre uttelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg er avhengi av å trene eller so berre æser eg utover uansett kor lite eg spis, desverre!! Men no er det ei ny uke med 2xCorebar, 1xBodystep og 1xStep/Styrke, eg gler meg kjempemasse, håpe på resultater til neste uke da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...