Gå til innhold

Når kom mens etter pilleslutt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Fant nettopp ut at jeg skulle hatt mensen for ca en uke siden. Dette er for første gang siden jeg sluttet med p-pillen.

Er jeg gravid? Eller kan mensen komme senere etter å ha sluttet?

Har tidligere vært på sekundet mht mens, så nå begynner jeg å lure. Skal jeg fortelle det til samboeren min (at jeg er forsinket) eller bør jeg teste for å være sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt når man får mens etter p-pille stopp. Noen får mensen som vanelig, mens noen må vente.

Hvis dere har hatt ubeskyttet sex, så ville jeg vel kanskje ha tatt en test for å være sikker!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veeeeldig vanlig at kroppen tuller litt etter pilleslutt! Jeg sluttet midt i et brett, og fikk "mensen" noen dager senere, akkurat som jeg gjorde når jeg brukte pillene. Men, måneden etter var jeg minst 1 uke forsinket, uten å være gravid.

Klart du kan være gravid, men det kan også bare være kroppen din som justerer seg tilbake til sin vanlige syklus. Jeg har lest et sted at det å bruke p-piller oppfattes av kroppen som å være gravid, og når du slutter tar det ofte noen måneder før alle hormonene er ute av kroppen, og dine egne settes i gang igjen.

Uansett hva det er - lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da jeg sluttet med marvelon tok det 3mnd før jeg fikk mensen,og flere mnd før den ble regelmessig.

Da jeg sluttet med minipillen(som jeg gikk på noen pr senere)fikk jeg mens etter 4 uker og den har vært regelmessig siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mens etter p-pille slutt kom nøyaktig på tiden.Andre mens kom 4-5 dager etter pille syklusen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...