Gå til innhold

Avsporing

30 stemmer

1. 1. avsporing, fjasing og trakkasering

• ingen avsporing, heller ikke en spøk "på sporet", er greit
      1
    • ingen avsporing, men spøk "på sporet" er greit om det ikke følges opp av mer 1-2 spøker, som fremdeles er "på sporet"
      9
    • ingen avsporing, men flere spøker er greit
      5
    • avsporing er greit om det så lenge det ikke fører til at opprinnelige spørsmålet ikke blir debatert
      14
    • trakasering er greit om det er saklig
      0
    • trekke inn ting fra andre debatt som er direkte relevant er greit
      11
    • trekke inn ting fra debatter som er urelevant for HI, men som man vurderer personligheten ut fra er greit
      4
    • trakasering er greit om man mener noen fortjener det
      1
    • trakasering er ikke greit
      15
    • personangrep er greit om det går på nettpersonligheten i den enkelte tråd
      6
    • personangrep er greit også når det går på personen IRL
      0
    • fjasing og flørt er bare greit på snikk-snakk
      17

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I "Bure inne enkelte på snikk-sankk?"-tråden blir det diskutert avsporing og fjasing. I tillegg har drittslenging også blitt nevt.

Hva ødelegger en tråd for deg?

Hvor går din grense?

Svaralternativene ble delt opp siden man ikke kan legge til mer enn 12 alternativer.

Har prøvd å gjordt det forståelig, men kan hende det ble litt rotete(ad/hd, lese/skrivevansker)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her, så at det var noen alternativer som ikke kom med, men distre som jeg jeg husker jeg de ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte: trekke inn ting fra andre debatter som er direkte relevant er greit.

Debatterer man voldtekt og voldtektsstatistikken er det på sin plass å dra inn innvandringspolitikken.

Skrevet

Når folk begynner med internprat. Altså de som "kjenner" hverandre her inne, har en tendens til å plutselig begynne å prate om hverandre og til hverandre uten at det har noe som helst relevans for tråden.

Og flørting!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med challenger, internprat er det kjedeligste av alt. Sånn der "nudge, nudge, know what I mean"-oppførsel får meg til å miste interessen for en tråd fortere enn svint.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes all fjasing skal holdes til snikksnakk og dagbøker. regner ikke smilyes som fjasing da, ikke en gang om det omtrent er halve teksten, så lenge det er for å forsterke eller forklare betydningen av det man skriver. i tillegg synes jeg det er greit være førtete mot hva noen skriver i et innlegg.

dette hadde ikke brydd meg så mye(overdriver for effekt og poeng):

blablabla...

aaaawwww :romeo::blomst:

helt enig, skal vi gifte oss i morgen klokka 14?

hva du sier om blabla.. utrykker hva jeg selv mener. :danse:

i tillegg må man huske på at blablabla... :opplyser:

blir disse innleggene svart med fornuftige saklige innlegg på samme måte, masse smilyes, men uten frierier og superflørting, bry det meg ikke før det omtrent er mer smilyes enn tekst.

dette irriterer meg grenseløst, men gjør ikke at jeg går ut av tråden før noen følger opp med innlegg i samme sjanger:

saklig blablabla....

ts er jo helt iq-løs :balltre: sånn idioti gidder jeg ikke svare på engang :fnise:

hvis brukeren som quoter, quoter ts, synes jeg den heller kunne latt vær, eller svart hvorfor ts er en iq-løs idiot.

hvis brukeren quoter en "kg-venn", for så å bruke resten av innlegget på flørt og fjas synes jeg ikke det er ok i det hele tatt. svarer disse hverandre frem og tilbake hvor innholde er kosemose og utenomprat burde det bli en eller annen form for konskvens.

hvis ts fremstiller seg selv som helt fra seg over en situasjon, uansett om ts har skikkelig drite på draget, inser at h*n har gjordt en feil hvis h*n hadde noe innvirkning på situasjonen og vil ha hjelp til å gjøre det rette, synes jeg man kan svare ts med respekt.

vil man være kosemose for å støtte ts er det ok, om man trenger å få frem ts skyld i situasjonen er det ok så lenge man har nogelunde respekt og prøver å hjelpe eller komme med en løsning.

egentlig synes jeg ikke man skal trekke inn noe som er blitt sagt i andre rebatter med mindre debatten er omtrent den samme. personangrep kan jeg kansje være med på at er ok om det kun er for holdningene i den tråden man er i og helst etter man har sett hvor landet ligger, men er aldri greit om det går på personligheten i det virkelige liv.

i tillegg synes jeg det å kalle noen for troll er fryktelig unødvendig, spesielt om det er for hovedinnlegget. de fleste tråder kan være interessante å diskutere, selv om en situasjon eller holdning høres helt hinsides ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...