frk.ompalompa Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg bor i et bokollektiv med en del andre studenter, og kjøkkene er svært lite, har ikke stekeovn og er vanskelig å lage skikkelig middag der til meg selv. Vi har micobølgeovn. Jeg trenger råd til sunne og raske (og billige) middagsretter! Alle forslag tas i mot med stor takk
Rumle Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Wok i alle mulige varianter? Gode hjemmelagde supper med godt brød er alltid godt.
Frøken Smilla Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Tja, det er ganske mye du kan lage selv om dere ikke har stekeovn. Supper fra bunnen ble nevnt, det er jo veldig enkelt. I tillegg er wok i ulike varianten greit. Spaghetti med hjemmelaget kjøttsaus krever heller ikke mye plass og utstyr. Jeg vil for øvrig anbefale deg å lage "hele oppskriften" når du lager mat (altså ikke skalere ned til at det bare skal være til deg), for så å fryse ned/sette kaldt og ha til senere/dagen etter. Det er det mye penger å spare på
Brunhilde Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Jeg bruker veldig sjelden stekeovn til hverdagsmiddager. Laks med grønnsaker og couscous, for eksempel, kan tilberedes ved hjelp av bare mikro, evt mikro en en plate. Poteter og grønnsaker, hvis du vil ha det, kan du tilberede i én kjele. Stekepanne til retter som kan steke sammen, f eks koteletter med potet og grønnsaker. Suppe lager du i en kjele. Og, som Frøken Smilla sier, lag opp og frys ned. Da har du mat i en fei og kan varme i mikroen.
OhMickey Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Beste tipset jeg har fått av billig og god studentmiddag er stekt ris. Alle ingrediensene er billige, du blir mett, det er relativt sunnt og veldig godt å varme opp i micro om du lager litt ekstra mye! Fullkornsris, erter, gulerøtter i terninger, ett par egg, litt billige reker eller skinke og litt paprika, svisj i panna, superenkelt og ferdig på under 14min (siden risen må koke i 10min)
Aviale Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Løksuppe er en av de billigste suppene du kan lage i alle fall Da trenger du bare løk, kraft og krydder, men jeg bruker av og til purre og poteter når jeg vil skeie ut Veldig billig, lager nesten seg selv når du er ferdig med å skjære opp ingrediensene og kan enkelt lages til mange
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå