Gå til innhold

Jordmaur i leiligheten..


eelliiee

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg leier i en sokkeletasje, og jeg har i den siste tiden sett mange små maur (mistenker jordmaur) inne i leiligheten overalt.

Det jeg lurer på er om det finnes noe man kan kjøpe for å bli kvitt dette? Jeg minns at noen i familien min hadde for mange år siden noen små runde grønne bokser som maur gikk inn i, hvor det var noe som trakk dem inn dit og så var det gift eller noe i den duren.

Noen som kan vite hva det eventuelt er/hvor man kan kjøpe sånt? Eller om det er noe annet som er effektivt?

Jeg har forsøkt å søke litt rundt på nettet, men jeg finner kun informasjon om diverse maur osv, men ikke noe om hvordan man fjerner dem annet enn å måtte kontakte ditt og datt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jernvarehandel/byggvarehus har maurkverk.

Herlig! takk for svar :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidvis vært plaget med maur på badet. Husvertene mine har noe slags maurspray som jeg fikk låne. Det er noe som skal virke i mange uker så man kan ikke vaske det bort da...

Så det jeg har gjort er rett og slett å vaske badet nøye med masse vann og sprayet blåjiff der maur har gått på vegg og andre steder, så har jeg skylt hele gulvet med flere bøtter vann. Etter det har jeg hatt maurmiddel under dusjkabinett og slike steder. Har ikke hatt maur siden jeg gjorde det, og det er over et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg Nippon lokkeboks. Finnes bl. på gartnerier, byggvarer og muligens i litt større dagligvare. Tipper det er sukkermaur du har. Ikke uvanlig på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dukker opp her også hver vår og de kommer inn via avløpsrør etc. fordi de ofte har de underjordiske tuene sine i sanden/grusen som ligger i bunnen av grøftene disse rørene ligger i. Min erfaring er at blir borte igjen etter noen uker og de gjør ingen skade, så jeg lar dem ganske enkelt bare være... Gift er jeg skeptisk til bl.a. fordi jeg har kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...