AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Hei! Andre her som har atopisk eksem som behandles med kortikosteroider? Det har jeg, og nå lurer jeg på noe angående behandlingen med krem. Jeg har alltid hatt slikt eksem, og har vært hos hudlege flere ganger med et par års mellomrom. Det har vært sånn at jeg har bestilt meg legetime og blitt henvist til hudlege når eksemet har vært ille. Da har jeg alltid fått resepter på de sterkeste kortikosteroidene, og fått instruks på en kur jeg skal ta (typ: smør to ganger daglig i fem dager, en gang daglig i fem nye dager). Etter en slik kur har jeg bare lagt bort kremen/salven. Men, så slo det meg, når jeg sto nede på badet og prøvde å smøre den såre huden med "vanlig" fuktighetskrem; kan jeg påbegynne en ny runde med kortikobehandling? Må jeg til hudlegen så h*n kan se på utslettet (er nå like ille som sist jeg fikk resept og behandlingsinstruks for noen mnd siden), eller kan jeg bare begynne å behandle på egen hånd, siden jeg jo sist fikk resept på mye mer krem enn hva jeg trengte å bruke på den forrige kuren? Hudlegen min er veldig vanskelig å få tak i uten å bestille time, så det er vanskelig å bare ringe og spørre. Om andre her behandler sin atopiske eksem med slike kremer, blir jeg veldig takknemlig om du kan fortelle meg hva du gjør. Tar du bare en kur, også venter du til ny legetime, eller behandler du etter skjønn? Takker for alle svar.
Gjest Daenerys Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Jeg fikk beskjed om å selvbehabdle, men venter alltid til jeg absolutt må. Har en svært sterk hydrokortisonkrem. På ille utbrudd holder det med et par dagers behandling (2ggr dagen). Men jeg er som sagt veldig forsiktig, det er sterke midler. Kunne aldri ventet på hudlegen, tar jo oftest 3 mnd å komme dit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå