Gå til innhold

Hvorfor stopper vekten opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne på 24 år som er 175 høy og veier 67/68 kg for øyeblikket. Gjør meg ingenting om jeg hadde gått ned til 65, men vekt er bare et tall akkurat nå. Målet mitt er å få en fit kropp, jeg trener mellom 4-6 økter i uken, og spiser relativt sunt, unntatt på lørdager, kan det kanskje ha noe å si? Koster meg med litt sjokolade og litt ekstra god mat på lørdager, som f.eks. biff med fløtepoteter, lasagne, hjemmelaget pizza med grov bunn, også spiser kanskje noen ruter sjokolade og et par glass med pepsi max, men ellers er kostholdet slik det pleier å være unntatt når jeg koser mg på kvelden. Kan det kanskje ha noe å si med at jeg ikke blir kvitt det siste magefettet?

Kostholdet mitt daglig kan se slik ut:

Frokost: Havregrøt med kanel og eple eller bær

mellommåltid: eple/nøtter/ananas og kiwi

Lunsj: Eggerøre med skinke, løk og ananas/Salat med enten kylling, tunfisk, egg, reker, skinke eller tunfisk/Grove wraps med kylling

mellommåltid: frukt/nøtter

før trening: 2 rugsprø med egg/makrell i tomat

etter trening: sjokomelk og banan

middag: kylling eller laksewok/laks eller kylling med masse grønt

Treningsmessig så så uken som var slik ut:

Mandag: 1 time med styrke(markløft, utfall, knebøy, bicepcurl, push-up, militærpress, roing, planke, dips)

Tirsdag: Fri

Onsdag: jogging 7 km

Torsdag: samme som mandag + spinning

Fredag: jogging 7 km

Lørdag: Spinning

Søndag(i morgen): Enten fri eller litt cardio og styrke på armer

Setter utrolig pris på tilbakemeldinger, har trent ganske jevnt i 3 mnd nå, og merker at midjen har blitt smalere, ben og armer er blitt fastere, er bare magen som er problemet nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det der høres veldig bra ut, du spiser mye sunnere og mindre + trener mer enn meg iallefall, og jeg veier mindre.. Så du må vel bare gi det litt tid, så kommer nok resultatene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord! Begynner smått å se at magen har blitt litt mindre, så jeg får bare vente og fortsette slik jeg har gjort :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

SÅ flink du er! Flott kosthold og du sier selv at du har fremgang. Du må bare fortsette. Det tar tid å gå ned i fettprosent, men fordelen da, er at det også er lettere å beholde den nye kroppen når en tar tiden til hjelp :)

Bare stå på videre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og motiverende ord Maja! Leser dagboken din og du er en inspirasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...