Gå til innhold

Tykk og vil gå på ski


snixy

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har kjempelyst til å kjøpe meg nye langrennski som jeg kan suse i skiløypa med! Problemet er at jeg er overvektig og redd for å gå i butikken for å kjøpe ski. Jeg er 170 høy og veier 100kg... Finnes det i heletatt langrennski som kan passe meg? Har lest en del om at spenn og lengde må passe for å få god gli, og er redd for at jeg ender opp med å få "heisblikket" av en ung sprek fyr som sier at "desverre, du er nok for kort og tung for de skiene vi har". Er det bare i hodet mitt eller finnes det ski til mine mål?

Er det noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om at man kan være for tykk for å passe til ski, så er garantert helt sikker på at de finnes til deg :) Venninna mi er 160cm, og veier en 105kg, og hun er liten og veldig rund. Likevel så fikk vi leid ski når vi var i bakkene forrige helg, så det går helt sikkert fint for deg og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange som er overvektige på ski hver gang jeg er ute å går, så det skal nok ikke være noe problem å finne ski til deg! :) Men det er viktig å finne riktige ski slik at de er gode å gå på, så du må nok få hjelp av de på sportsbutikken. Men du er nok ikke den første personen med kilo for mye som er innom, så det synes jeg ikke du skal tenke så mye på. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg får vel bare bite i det sure eplet og dame meg opp til å dra i butikken. Krysser fingrene for at det går bra :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 og veier 105 kg, og jeg hadde ikke noe problem med å kjøpe langrennsski for noen uker siden. Jeg var litt uforberedt på at de skulle spørre om vekten for å få riktig spenn i skiene, men det var ikke engang et hevet øyenbryn da jeg svarte så det gikk helt greit. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 og ca. 95 kg, kjøpte langrennski i fjor. Ble ikke spurt om vekt, han som hjalp meg fant lange nok ski, og så gjorde han en "spenn-test" ved at jeg sto oppå skiene mens han la noen ark under...skjønner ikke helt hva han gjorde, men på den måten fant han noen som passet fint, og de er helt supre å gå på :)

Så at man er tung er ingen hindring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Det finnes helt sikkert ski som har sterkt nok spenn til deg. F.eks kommer Madshus sine Birkebeiner-ski i både soft, medium, hardt og ekstra hardt spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...