juliane Skrevet 3. mars 2012 #21 Skrevet 3. mars 2012 Du må ikke sende melding til alle jentene der inne vet du. Send heller gjennomtenkte meldinger til de få som har en profiltekst som fascinerer deg på en måte, og så dropper du alle de andre. 4
Store My Skrevet 3. mars 2012 #22 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Man vet ikke før man prøver. PS: Mine erfaringer kommer fra real life, men jeg er overbevisst om at dette kunne vært en fin replikk online også, og særlig til de som tror de kan sveve kun på noen vakre bilder. Ha en fin kveld. Kan være fordi jeg er av typen som ikke tror at jeg kan "sveve kun på noen vakre bilder", men den type meldinger har jeg alltid funnet smakløse, fornærmende og idiotiske. Det samme sier alle andre jenter jeg har snakket med. Og ja, jeg og mange andre jeg kjenner har opplevd å få slike meldinger. Og da forteller vi hverandre hva brukeren heter... Endret 3. mars 2012 av Store My
Danonym Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #23 Skrevet 4. mars 2012 Og jeg er litt le den der "jeg liker å trene, shoppe og henge med venner"-teksten. Alle liker de tingene (med noen unntak, så klart) og da får man ikke noe inntrykk av personen bak profilen. Ja vet, og absolutt alle som skriver noe om at de gjerne tar en tur på byn, avslutter den setningen med "men liker også en rolig kveld hjemme på sofaen". Selvsagt kan man se på det som en lettere måte å møte noen via nett enn ute i verden, men jeg tror helt ærlig at sjansene er minst like store ute i verden. Er man lite attraktiv som partner utenfor nett, ser jeg ingen som helst grunn til at man skal være en attraktiv partner på nett. Slik jeg ser det er hovedfordelen at du fortere kommer i kontakt med flere enn du gjør "ute i verden". Med mindre du har et utrolig bra kontaktnett, sosial jobb og hobbyer, så er ikke single jenter noe du omgås spesielt ofte. Jeg syns det er greit med litt korte profiler, jeg. Syns det er slitsomt å lese laaange avsnitt med masse svada, eller folk som prøver for hardt å være morsomme og som ikke får det til. Med de begrensningene sukker.no har så synes jeg ikke profiltekstene kan bli for lange. Det får da være måte på hvor lat en skal være om en ikke gidder å bruke 2 minutter på å lese gjennom en profil, selv om den ikke er spesielt bra. Jo lenger teksten er, jo mer sannsynlig er det også at det er samtalestartere der. Nytt spørsmål: Har fått et par svar på meldinger jeg har sendt. Men de fleste av svarene er veldig korte, og uten noen spørsmål tilbake. Er jo litt vanskelig for meg å svare de igjen da. Må liksom begynne på nytt, med å finne noe nytt i profilen deres å kommentere. Tenker jo at om de hadde vært interessert hadde de kommentert noe på min profil, eller i alle fall ordlagt seg slik at jeg kunne svare igjen på de de skrev? Hva tenker dere? Om dere er interessert ville vel dere bidrat til å fortsettte samtalen? Siste meldingen jeg fikk var "Hahaha, dritbra ". Har en stygg følelse av at om jeg lar vær å skrive noe tilbake nå, så kommer ikke hun til å sende meg noen ny melding... :-/
Gjest .-L-. Skrevet 4. mars 2012 #24 Skrevet 4. mars 2012 (endret) No har eg egentlig ingen erfaring med nett dating, all min erfaring er fra real life, men vet kordan mange dfamer tenker Eg ville vært forsiktig med å komplimentere damene for mye i begynnelsen. Dette er av to grunner. 1. Det er en hau med menn som allerede gjør det, det er lurt å gjøre noe som skiller deg ut. For det andre så er det en del som vil tenke at du bare prøver å kisse assen deres med å skryte de/komplimentere de opp i skyene. Det du burde fokusere på er å få til en gøy og posetiv samtale Når du føler at dama begynner å vise interresse, kan du begynne med mer seriøse spørsmål om hva hun studerer/jobber med, osv. Når det kommer til et av de andre spørsmålene dine så vil damene være med å føre samtalene om de er interrisert. Greien med nett dating og sånt er jo at det kan være 5-6 menn som driver å chatter henne opp, sikkert flere. Da er det mye lettere å bare snakke til de som fører samtalen enn å faktisk måtte bruke energi på å føre den selv. Hun gidder nokk ikkje å føre samtalen før hun har blitt interrisert i deg Hele greiene avhengier egentlig at du klarer det. Dette med å kommentere på små ting i teksten hennes tror eg virkelig er en god strategi asso! Det viser at du følger med å bryr deg om hva hun skriver. Altid lurt å forsette med ting som funker Endret 4. mars 2012 av .-L-.
Danonym Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #25 Skrevet 4. mars 2012 Stratigien min er selvsagt å ikke gi komplimenter, i alle fall ikke på utseendet. Det sparer jeg til vi møtes. Kanskje en dristig strategi, mulig jeg endrer på det om ikke dette bli noen suksess. Når det gjelder korte svar uten interesse. Kanskje en god strategi er å i alle fall prøve to ganger, men hvis begge svarene er uten videre oppfordring til samtale er det vel bare å se videre, inntill de selv eventuelt skulle finne det for godt å ta kontakt igjen?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #26 Skrevet 4. mars 2012 Stratigien min er selvsagt å ikke gi komplimenter, i alle fall ikke på utseendet. Det sparer jeg til vi møtes. Kanskje en dristig strategi, mulig jeg endrer på det om ikke dette bli noen suksess. Når det gjelder korte svar uten interesse. Kanskje en god strategi er å i alle fall prøve to ganger, men hvis begge svarene er uten videre oppfordring til samtale er det vel bare å se videre, inntill de selv eventuelt skulle finne det for godt å ta kontakt igjen? Har profil på sukker.no jeg også. Er veldig enig i at det er vanskelig når svaret du får tilbake er kort og har liten mulighet til å fortsette samtalen. Mister litt interresen da merker jeg. Har også opplevd å få "Hei, skjer?" som første melding...... Ikke akkurat en god samtalestarter..... I forhold til det med profiler så er jeg enig i at de kort profilene gjør meg litt skeptisk. Trenger ikke nødvendigvis være de lengste og mest kreative profilene som lokker meg heller, men om det er tegn til at han åpner seg litt mer og ikke skriver som om det er en jobbsøknad er det heller det som gjør at jeg tar kontakt. (Selv om jeg egentlig er litt av den kjedelig typen som liker når gutter tar initativ. ) 1
Mr.Omg Skrevet 4. mars 2012 #27 Skrevet 4. mars 2012 Fant en super profil i dag! Profiltekst: Kun seriøse henvendelser.
Danonym Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #28 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Sendte en melding til en uten skikkelig profiltekst, og listet opp noen ting jeg lurte på om hun likte/drev med. Får til svar: "Driver i alle fall ikke med xxx." Går det an å være vanskeligere? Om du ikke var interessert kunne du latt være å svare. Om du var det spor interessert kunne du i alle fall lagt til en smiley så du ikke fremstod som sur. Ellers så må jeg vel si meg fornøyd med svar-raten, selv om svarene ofte er dårlige. Har vel sendt rundt 10-15 meldinger og det er kun én av de som har lest meldingen som ikke har svart enda. Hadde forventet dårligere respons, siden alle menn hele tiden klager på at de ikke får svar. Kan vel ha noe å si at jeg har brukt bittelitt tid på hver eneste melding, ingen "standard-meldinger". Profiltekst: Kun seriøse henvendelser. Latterlig, men må innrømme at jeg her ville benyttet anledningen til å skrive en kort melding med ekstremt formelt språk, ala "Jeg, Navn, ber herved om tillattelse til å opprette skriftlig kontakt med deg, Navn ...". Og avsluttet med "Var denne henvendelsen seriøs nok for deg?" Endret 4. mars 2012 av Danonym
Gjest .-L-. Skrevet 5. mars 2012 #29 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Stratigien min er selvsagt å ikke gi komplimenter, i alle fall ikke på utseendet. Det sparer jeg til vi møtes. Kanskje en dristig strategi, mulig jeg endrer på det om ikke dette bli noen suksess. Syntes ikkje du skal spare på de, men de må komme på riktig tidspunkt. Damer vil ha komplimenter xD, har på følelser at en del fort blir usikre om de ikkje får. Det er på en måte forventet at mannen skal gi komplimenter. Eg er desverre for dårlig på dette selv.. Ellers vil eg råde deg til å ikke tenke for "strategisk i dette", eg har gjort det og gjør det desverre en del enda. En del folk som har gått igjennom en prosess for å bli bedre med damene har mistet seg selv pga av at de ser på alt som et taktisk spill med taktiske løsninger til vært "problem" som kommer opp. Eg har en veldig god filosofi quate der som eg har kommet på selv xD, den lyder slik: Noen tenker for mye på hvordan de skal leve livet, andre bare lever det. Mitt inntrykk er at den siste gruppen er mer lykkelige enn den første. Poenget for deg blir uansett at du burde være bevisst på å ikke tenke for mye over alt du skal gjøre. Det absolutt verste som kan skje er at du ender opp som en sosiopat. Ikkje det at putter deg i en slik bås nå, men det er veldig greit å vite hvor man kan gå feil i denne prosessen. Da sparer man vanvitig mye tid på å måtte rette opp feil xD, det er noe jævla drit Når det gjelder korte svar uten interesse. Kanskje en god strategi er å i alle fall prøve to ganger, men hvis begge svarene er uten videre oppfordring til samtale er det vel bare å se videre, inntill de selv eventuelt skulle finne det for godt å ta kontakt igjen? Det er slik eg gjør det, men da må du finne deg i at damene da er selektive og slutter å snakke med deg . Vi selekterer jo selvfølgelig de som bruker tid på å snakke med oss Endret 5. mars 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 5. mars 2012 #30 Skrevet 5. mars 2012 Sendte en melding til en uten skikkelig profiltekst, og listet opp noen ting jeg lurte på om hun likte/drev med. Får til svar: "Driver i alle fall ikke med xxx." Går det an å være vanskeligere? Om du ikke var interessert kunne du latt være å svare. Om du var det spor interessert kunne du i alle fall lagt til en smiley så du ikke fremstod som sur. Haha xD, høres ut som noe eg kunne sakt også når eg får dårligere svar xD Damene må ha bra game de også , ellers blir det uinsterresangt.. Ellers så må jeg vel si meg fornøyd med svar-raten, selv om svarene ofte er dårlige. Har vel sendt rundt 10-15 meldinger og det er kun én av de som har lest meldingen som ikke har svart enda. Hadde forventet dårligere respons, siden alle menn hele tiden klager på at de ikke får svar. Kan vel ha noe å si at jeg har brukt bittelitt tid på hver eneste melding, ingen "standard-meldinger". Dette er veldig lærerikt , takker for erfaringene du deler.
indie Skrevet 5. mars 2012 #31 Skrevet 5. mars 2012 Det spiller vel ikke så stor rolle om profil teksten er lang eller kort, er det noe av interesse så ta kontakt Veldig kjedelig når man får korte svar eller henvendelser. Da stopper jo kommunikasjonen opp !!
Gjest Tidssone Skrevet 5. mars 2012 #32 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har selvsagt verdens beste profiltekst. I alle fall synes jeg det. Den tiltrekker seg menn med humor og det er et mål for meg.
Danonym Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #33 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Veldig kjedelig når man får korte svar eller henvendelser. Da stopper jo kommunikasjonen opp !! Ja, må innrømme at det begynner å bli litt slitsomt med korte svar. Vet liksom ikke om jeg skal gidde å bruke mer tid på de. Gjør ikke noe om folk tar kontakt med en kort melding, da vet jeg i det minste at de er litt interessert, så skal jeg heller ta på meg oppgaven med å skrive skikkelig. Fikk i dag nytt svar av hun som hadde den småfrekke 4-ords svaret. Stilte et nytt oppfølgingsspørsmål i forsøk på å få henne på snakkefot. Fikk til svar: "Nei.". Takk og farvel til deg ja. Jeg har selvsagt verdens beste profiltekst. I alle fall synes jeg det. Den tiltrekker seg menn med humor og det er et mål for meg. Den påstanden blir du nok pent nødt å bevise, f.eks. ved å sende meg PM med profilnavn. Dette er veldig lærerikt , takker for erfaringene du deler. Ja, ganske interessant og lærerikt. Men merker allerede at jeg begynner å bli litt lei av skrivingen. Litt utålmodig kanskje, men vil liksom ha et raskt svar på om det er vits i å bruke mer tid på å skrive med de. For meg er det nok møtet i "real life" som er den største utfordringen, så har et ønske om å møte de snarest mulig for å få det overstått liksom. Men må jo nesten ha noe å snakke om... Endret 5. mars 2012 av Danonym
ElectricScum Skrevet 5. mars 2012 #34 Skrevet 5. mars 2012 Ja vet, og absolutt alle som skriver noe om at de gjerne tar en tur på byn, avslutter den setningen med "men liker også en rolig kveld hjemme på sofaen". Slik jeg ser det er hovedfordelen at du fortere kommer i kontakt med flere enn du gjør "ute i verden". Med mindre du har et utrolig bra kontaktnett, sosial jobb og hobbyer, så er ikke single jenter noe du omgås spesielt ofte. Med de begrensningene sukker.no har så synes jeg ikke profiltekstene kan bli for lange. Det får da være måte på hvor lat en skal være om en ikke gidder å bruke 2 minutter på å lese gjennom en profil, selv om den ikke er spesielt bra. Jo lenger teksten er, jo mer sannsynlig er det også at det er samtalestartere der. Nytt spørsmål: Har fått et par svar på meldinger jeg har sendt. Men de fleste av svarene er veldig korte, og uten noen spørsmål tilbake. Er jo litt vanskelig for meg å svare de igjen da. Må liksom begynne på nytt, med å finne noe nytt i profilen deres å kommentere. Tenker jo at om de hadde vært interessert hadde de kommentert noe på min profil, eller i alle fall ordlagt seg slik at jeg kunne svare igjen på de de skrev? Hva tenker dere? Om dere er interessert ville vel dere bidrat til å fortsettte samtalen? Siste meldingen jeg fikk var "Hahaha, dritbra ". Har en stygg følelse av at om jeg lar vær å skrive noe tilbake nå, så kommer ikke hun til å sende meg noen ny melding... :-/ Jeg må innrømme at manglende oppfølgingsspørsmål er min måte å fase ut vedkommende på. Jeg innbiller meg at jeg er skånsom på den måten, i tillegg vegrer jeg meg for å være uhøflig. Det er mulig jeg gjør alle en bjørnetjeneste på den måten, men innimellom får man noen velformulerte og fine meldinger fra typer man allikevel ikke føler er en passende match. Slike tilfeller synes jeg er litt kinkige for jeg synes de skal få kred for å treffe riktig med meldingene sine, selv om jeg ikke er interesert på den rette måten. Du fremstår som en type med rett approach og som kunne formulert en melding jeg hadde følt meg kallet til å svare på. Det er kanskje aberet om man er brukbart flink med ord og gir et generelt oppegående inntrykk; det er mye vanskeligere å avvise slike typer selv om man innerst inne føler at det ikke er den rette å ta ting videre med samtidig så kaster man jo muligens bort begges tid ved å la samtalen surre å gå. Det skal ikke være lett. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå