Gå til innhold

.....................

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

....................

Endret av Danonym
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det samme lurer jeg på...for jeg har kjørt hodet inn i veggen flere ganger....

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på en nettside for single engang så skrev jeg minimalt på profilen min. Jeg vet ikke om jeg kan stå som eksempel for dem som gjør det egentlig, men jeg står sikkert som eksempel for noen.

Grunnen til at jeg skrev lite og kortfattet:

Jeg hadde ingen erfaring med disse sidene pluss at jeg var skeptisk. Som nybegynner har man allerede hørt litt om dette fra før, men mye av det er litt ukonkret og nok negativt til å gjøre en småskeptisk. Jeg var nysgjerrig og tenkte at det ikke kunne skade å sjekke dette ut. Bare se på menneskene og de hyggelige folkene (så seriøst ikke noe negativt der den korte tiden jeg var der:dvs to måneder). Men det ble ikke noe for meg.

Ville jeg ha tilbakemeldinger:

Selvfølgelig ville jeg ha tilbakemeldinger! Men det var på et veldig realistisk nivå. Hadde noen virkelig vist interesse for meg pga profilen min hadde jeg skjønt at det gikk ut på utseendet. Ingenting i profilen min ellers var så interessant.

Kanskje noen var desperat, tenkte jeg. At jeg hadde noen plusser og ikke mange minuser og "funket" pga det. Ikke overvektig, ikke så værst liksom. Så da kan jeg skrive til henne "også".

Men du kan alltids sende et Hei, du så hyggelig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på en nettside for single engang så skrev jeg minimalt på profilen min. Jeg vet ikke om jeg kan stå som eksempel for dem som gjør det egentlig, men jeg står sikkert som eksempel for noen.

Grunnen til at jeg skrev lite og kortfattet:

Jeg hadde ingen erfaring med disse sidene pluss at jeg var skeptisk. Som nybegynner har man allerede hørt litt om dette fra før, men mye av det er litt ukonkret og nok negativt til å gjøre en småskeptisk. Jeg var nysgjerrig og tenkte at det ikke kunne skade å sjekke dette ut. Bare se på menneskene og de hyggelige folkene (så seriøst ikke noe negativt der den korte tiden jeg var der:dvs to måneder). Men det ble ikke noe for meg.

Ville jeg ha tilbakemeldinger:

Selvfølgelig ville jeg ha tilbakemeldinger! Men det var på et veldig realistisk nivå. Hadde noen virkelig vist interesse for meg pga profilen min hadde jeg skjønt at det gikk ut på utseendet. Ingenting i profilen min ellers var så interessant.

Kanskje noen var desperat, tenkte jeg. At jeg hadde noen plusser og ikke mange minuser og "funket" pga det. Ikke overvektig, ikke så værst liksom. Så da kan jeg skrive til henne "også".

Men du kan alltids sende et Hei, du så hyggelig ut.

Ps. Og siden jeg bare var nysgjerrig på å se dette an, følte jeg at det ville være feil å skrive mye om meg selv og late som at jeg var Go for it!

Da ville jeg bli tatt seriøst, og jeg trodde at hvis jeg skrev minimalt ville det symbolisere at jeg var usikker og var der for å sjekke det ut og drøfte det med meg selv.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg tror nettdating kanskje er i ferd med å dø en naturlig død.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har profil på sukker og har ikke skrevet noen tekst. Har kun et par bilder og har fyldt ut "leiligheten" med litt informasjon. Grunnen er IKKE at jeg sitter og venter på at fyrer skal ta kontakt og kommentere utseendet mitt! Det er mer det at jeg ikke føler for å utlevere meg på en side som det. Vet at det kanskje er litt dårlig med tanke på at jeg ser og leser andres profiler....men for min del synes jeg at nettopp det er litt behagelig. Da velger jeg selv ut de jeg ønsker kontakt med. Dersom de ikke ønsker å bli bedre kjent fordi jeg ikke har skrevet noe i profilen, så får der heller være. Og hvis du blir provosert av at jeg ikke har skrevet noe, så anbefaler jeg deg bare å gå videre til neste profil. Man må da kunne ha rett til å fylle sin egen profil med akkurat så mye eller lite man vil?

Skrevet

Veldig enig i det du sier, Danonym. Men det er enda verre når de ikke har noen profiltekst, og et grusomt "se så rar jeg er!"/"sjekk hvor drita jeg er a!"-bilde.

Hvorfor ha profil når man tydeligvis ikke ønsker at noen skal ta kontakt :fnise:

Og jeg er litt le den der "jeg liker å trene, shoppe og henge med venner"-teksten. Alle liker de tingene (med noen unntak, så klart) og da får man ikke noe inntrykk av personen bak profilen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nettdating kanskje er i ferd med å dø en naturlig død.

Hvorfor det? Det har sine klare fordeler framfor sjekking på byen.

• Liker 4
Gjest Tidssone
Skrevet

Hvorfor det? Det har sine klare fordeler framfor sjekking på byen.

Se alle trådene som er her inne angående temaet. Folk som aldri får brev, klaging over profiler osvosv. For ikke å snakke om alle som mener at nettstedene kun har menn som er ute etter en ting.

Når det gjelder profiler uten tekst og bilde, setter jeg dem på "blokker" med en gang.

Selv synes jeg nettdating er en rar ting. En veldig unaturlig setting å møte en mann på. Man møtes gjerne til en kaffekopp og _vet_ at man skal møtes for å "se om dette kan være noe".

I tillegg tror jeg nettdating fører til at mange, som får kontakt med flere potensielle partnere, rett og slett ikke klarer å velge seg en partner. Man tenker at det alltid finnes noe bedre eller noe "riktigere" der ute blant alle profilene.

Selvsagt kan man se på det som en lettere måte å møte noen via nett enn ute i verden, men jeg tror helt ærlig at sjansene er minst like store ute i verden. Er man lite attraktiv som partner utenfor nett, ser jeg ingen som helst grunn til at man skal være en attraktiv partner på nett.

Er man sjenert, tror jeg ikke det er lettere å treffe noen via nett heller. Man må jo en eller annen gang møte den man skriver med.

Fordelene er at man (som oftes) vet at den andre er singel og at man kan "plukke ut" etter egne preferanser. Bortsett fra den umiddelbare kjemien man føler med enkelte man treffer, som man ikke kan finne ut av via mailing.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt annonse inne på div slike steder, også sukker.no.

Jeg la ikke ut bilde men hadde en utfyllende profil og beskrivelse av meg selv skrevet med egne ord.

Det dumpet innom mange brev men jeg fikk aldri lest dem uten å betale så og så mye for et medlemsskap. Fikk også andre "ferdigskrevne" kommentarer ala: fin profil, har du lyst å bli kjent? og en smily som rakte meg en blomsterbukett. :fnise:

Siden jeg ikke var betalende medlem hadde jeg kun tilgang til disse ferdigskrevne kommentarene og de passet ikke meg.

Har slettet meg fra samtlige nå.

AnonymBruker
Skrevet

Se alle trådene som er her inne angående temaet. Folk som aldri får brev, klaging over profiler osvosv. For ikke å snakke om alle som mener at nettstedene kun har menn som er ute etter en ting.

Når det gjelder profiler uten tekst og bilde, setter jeg dem på "blokker" med en gang.

Selv synes jeg nettdating er en rar ting. En veldig unaturlig setting å møte en mann på. Man møtes gjerne til en kaffekopp og _vet_ at man skal møtes for å "se om dette kan være noe".

I tillegg tror jeg nettdating fører til at mange, som får kontakt med flere potensielle partnere, rett og slett ikke klarer å velge seg en partner. Man tenker at det alltid finnes noe bedre eller noe "riktigere" der ute blant alle profilene.

Selvsagt kan man se på det som en lettere måte å møte noen via nett enn ute i verden, men jeg tror helt ærlig at sjansene er minst like store ute i verden. Er man lite attraktiv som partner utenfor nett, ser jeg ingen som helst grunn til at man skal være en attraktiv partner på nett.

Er man sjenert, tror jeg ikke det er lettere å treffe noen via nett heller. Man må jo en eller annen gang møte den man skriver med.

Fordelene er at man (som oftes) vet at den andre er singel og at man kan "plukke ut" etter egne preferanser. Bortsett fra den umiddelbare kjemien man føler med enkelte man treffer, som man ikke kan finne ut av via mailing.

helt enig med deg. Jeg har ikke klart å få helt sansen for nettdating. Klarer rett og slett ikke å "føle" noe. Med det mener jeg den uidentifiserbare følelsen man får i kroppen når man møter noen som MAN kan utvikle følelser for.

Det er få jeg får den kriblingen av og den kommer ikke uten at man møter personen. Så det hjelper fint lite om man har mye til felles på papiret og klarer å skrive bra med hverandre. Mye bortkasta tid.

Skrevet

Dette tror jeg er et vanlig problem også. Valgets kvaler. Ikke sunt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er greit med litt korte profiler, jeg. Syns det er slitsomt å lese laaange avsnitt med masse svada, eller folk som prøver for hardt å være morsomme og som ikke får det til.

Mer spennende med dem som klarer å formidle mye om seg selv ved hjelp av få ord, og så kan man heller bli litt bedre kjent gjennom meldingene (og kanskje enda bedre ute i den virkelige verden når og hvis det blir aktuelt).

AnonymBruker
Skrevet

Fikk utrolig lyst å svare "Skriver profiltekst. Det burde du også gjøre!". Mulig det er litt frekt :P

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har lyst til å skrive til noen som har kort profiltekst kan du jo spørre om de kan fortelle mer om seg selv, siden de ikke forteller noe særlig om seg selv på profilen sin.

Er vel ulike grunner til at folk har mangelfull profiltekst. Noen synes det er vanskelig å skrive profiltekst, andre vil ikke utlevere seg selv for alle, andre igjen vil kanskje at du skal kommentere bildene dere, og noen vil kanskje ha noe å snakke om på private meldinger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig registrert meg et slikt sted, og har veldig kort profiltekst. Har prøvd å få fram noen ting som i det minste er særegne/viktige for meg, men ser selv at det er lite å bygge et inntrykk på. Mine unnskyldninger: Er mest nysgjerrig på å se hvordan det fungerer, ikke noen hast med å møte noen og litt usikker på hvordan jeg bør beskrive meg selv. Har bare gratismedlemsskap foreløpig. Skjønner jo at jeg får mindre respons enn om jeg hadde hatt en utfyllende profiltekst - inntrykket jeg får av de ulike mannlige brukerne er jo veldig avhengig av hva og hvordan de skriver. En annen ting er at en sikkert får mindre "riktig" respons også, når en ikke avslører noe om personligheten sin.

Men jeg synes nettdating virker ganske lovende, mye ok menn der og et veldig mye bedre alternativ enn sjekking på byen. Kan se problematikken med at det er vanskelig å velge (at det alltid kan være noen med ENDA bedre match), men jeg tror at hvis en sørger for å treffe aktuelle partnere på ordentlig, kjenner en det på kjemien.

Ideelt sett vil jeg vel at drømmemannen bare skal dukke opp tilfeldig i forbindelse med jobb, interesser eller på gata, men det kan jo ta sin tid (eller aldri skje). Når jeg har truffet tidligere partnere i slike sammenhenger har valget skjedd mye utfra kjemi, for lite utfra egenskaper som avgjør hvor godt vi funka sammen som par... så det er litt fint å få forhåndssilt noe av det. Ser for eksempel ikke for meg at min ekssamboer vil dukke opp som en god match til meg på sukker :)

Skrevet

"Hvor mye tar du for en natt?"

:)

Prøv den. Helt seriøst.

PS: Er det sukker som er tingen for nettdating eller? Har lenge vurdert om jeg skal gi det en sjangse, men er fortsatt litt skeptisk etter en opplevelse for noen år tilbake. Har også en kamerat som har datet litt damer fra sukker, men jeg må innrømme at jeg fortsatt er skeptisk.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Tror det er ganske likegyldig hvor du lager profil -J-. Veldig mange nettdatere har profil på både sukker, match og møteplassen. Å ha profil er gratis alle steder. Så kan man betale dersom det plutselig skulle dumpe inn en mail fra noen som virker interessante.

Skrevet

"Hvor mye tar du for en natt?"

Prøv den. Helt seriøst.

Nei, ikke prøv den. Helt seriøst.

• Liker 4
Skrevet

Nei, ikke prøv den. Helt seriøst.

Man vet ikke før man prøver.

PS: Mine erfaringer kommer fra real life, men jeg er overbevisst om at dette kunne vært en fin replikk online også, og særlig til de som tror de kan sveve kun på noen vakre bilder.

Ha en fin kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...